Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا در جهان و در ایران چالش‌های بسیاری در ساختارهای اجرایی به‌وجود آورده است. از آموزش تا کسب‌وکار و رویدادهای مهم بین‌المللی همگی از شیوع این بیماری تحت تأثیر قرار گرفته‌اند به‌طوری که شرایط عادی زندگی از بین رفته است. دامنه تغییرات در کشور ایران نیز کم نبوده، از اقتصاد به عنوان یکی مهم‌ترین بخش‌ها تا رویدادهای فرهنگی ماه مبارک رمضان تحت تأثیر بوده‌اند، حال این دانشگاه است که باید راه‌های منطقی مواجهه و مقابله با پیامدها و اثرات سوء این ویروس در ایام پساکرونا را ترسیم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه آزاد اسلامی از همان روزهای نخست شیوع این ویروس با حضور در خط مقدم مبارزه در امر تأمین نیازهای جامعه در سراسر کشور مسئولیت‌های اجتماعی خود را به جای آورده و اکنون به عنوان یک سازمان حل مسئله ظرفیت پژوهشی خود را در راستای حل چالش‌های دوران پساکرونا فعال کرده است.

حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره آغاز مطالعات پژوهشی پیرامون دوران پساکرونا اظهار کرد: بعد از شیوع بیماری کرونا، تولید دانش مواجهه با چالش‌های حاصل از این معضل جهانی و استخراج روش‌های کاربست این دانش و بررسی حکمرانی در جهان پساکرونا در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بنا به اعلام سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی لیست نوزده نفر از اعضای هیئت علمی داوطلب مشارکت در کارگروه‌های پیشنهادی تهیه و برای اندیشه‌ورزی به مرکز مطالعات معرفی شدند. این افراد در حال حاضر در کارگروه‌های تخصصی آغاز به‌کار کرده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان بیان کرد: در ضمن مسوولیت کارگروه ملی بررسی چالش‌های کارآفرینی در پساکرونا به عهده هیئت اندیشه ورز استان گلستان است. اکنون یک طرح پژوهشی نیز با عنوان «بررسی چالش‌­ها و پیامدهای بیماری حاصل از بیماری کوید 19 در ورزش همگانی ایران» توسط یکی از اعضای هیئت اندیشه‌ورز استان در حال اجرا است.

حجت‌الاسلام طاهری خاطرنشان کرد: همچنین جهت بررسی علمی تأثیرات بیماری کرونا بر استان­‌های شمال کشور، موضوع «بررسی چالش‌های گردشگری حاصل از بیماری کرونا و ارائه راهکارهای برون رفت از آن در استان‌­های شمال کشور» به عنوان موضوع تالار گفتگو پیشنهاد شده است.

انتهای پیام/

358 / 167 پساکرونا طرح پژوهشی دانشگاه آزاد گرگان چالش های پساکرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پساکرونا چالش های پساکرونا دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۹۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفت مدرسه‌ها آموزش حافظه‌محور است/ مدل جدیدی از تعلیم و تربیت هوشمند و عالمانه را طراحی کرده‌ایم

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره ششمین جشنواره فرهیختگان جوان  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از کودکستان تا دکتری در امر تعلیم و تربیت نقش جدی دارد و به عنوان یک کنشگر متفکر عالم می‌خواهد در این صحنه حاضر است.

توجه به دانش‌آموز امری اساسی است

وی افزود: توجه به دانش‌آموز برای کشوری که می‌خواهد پژوهشگران نخبه داشته باشد، امری ضروری و اساسی است. در همه اسناد کشورهای مختلف می‌بینیم که پژوهش برای اینکه در وجود دانش‌آموزان نهادینه شود، بایستی از مدرسه شروع شود.

آفت مدرسه‌ها آموزش حافظه‌محور است

دکتر طهرانچی با بیان اینکه آفت مدرسه‌ها آموزش حافظه‌محور است، ادامه داد: لذا این امر باید به آموزش عمیق، کاربردی و فایده‌محور تبدیل شود. اگر همچنین رخدادهایی نباشند، بلاشک شرایط عرصه بروز و ظهور یادگیری عمیق فراهم نمی‌شود.

جشنواره فرهیختگان جوان؛ بزرگترین رویداد کشور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: جشنواره فرهیختگان جوان به عنوان بزرگترین رویداد کشور در حال حاضر در مجموعه مدارس بعد از فرهیختگان برای سطح ربوکاپ این مجموعه را صرفا برای دانش‌آموزان برگزار کردیم و این دانش‌آموزان در این جشنواره در نقش معلمان حاضر می‌شوند.

وی گفت: باید در خصوص اجرای جشنواره‌های این‌چنینی حرکت جدی‌ای داشته باشیم و در کشور برای آن اهمیت ویژه‌ای قائل شوند.

دانشجو خوب از پرورش دانش‌آموزان حاصل می‌شود

دکتر طهرانچی با بیان اینکه تقریبا ۷۵۰ تیم شرکت‌ کردند، اظهار کرد: نسبت به سال‌های قبل پیشرفت خوبی کردیم، زیرا بیماری همه گیر کرونا افت شدیدی در برگزاری مسابقات ایجاد کرد. حضور دانشگاه‌های کشور به‌صورت جدی در این عرصه‌ها و رخدادهای این چنینی مهم تلقی می‌شود، چراکه دانشجوی خوب از پرورش دانش‌آموزان خوب و مستعد حاصل می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه از سراسر ایران ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت‌کننده در این رخداد دانش‌آموزی حضور دارند، تصریح کرد: شور و نشاط حاصل از دانش‌آموزان بسیار لذت‌بخش است و از همه دانش‌آموزان خوب سرزمین دعوت می‌کنیم تا سال آینده با رخداد بزرگ‌تری میزبانی کنیم.

دکتر طهرانچی با اشاره به برنامه دانشگاه آزاد برای تقویت مهارت‌محوری، ادامه داد: بالاتر از مهارت‌محوری افزایش قدرت توانایی دانش‌آموزان همزمان با دانایی آن‌هاست.

دانش‌آموزان نسبت به دانایی غفلت بزرگی دارند

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان نسبت به دانایی غفلت‌های بزرگی دارند، ابراز کرد: مهارت تنها کافی نیست و بایستی دانایی و توانایی دانش‌آموزان، روحیه دانستن و پرسش برای توانستن و دانستن را تقویت کنیم؛ لذا دانشگاه آزاد یک برنامه مدون و مشخص با محور مدیریت عالمانه مدارس دارد.

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون دانشکده‌های تعلیم و تربیت اسلامی در حال شکل‌گیری است و عهده‌دار مدارس سمای دانشگاه شده‌اند که ۸۵۰ مدرسه است. درصدد هستیم مدل جدیدی از تعلیم و تربیت هوشمند و عالمانه را نشان دهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاهیان باید مقابل ترفندهای دشمن هوشیارانه عمل کنند
  • دانشگاهیان باید در مقابل ترفندهای دشمن هوشیارانه عمل کنند
  • آفت مدرسه‌ها آموزش حافظه‌محور است/ مدل جدیدی از تعلیم و تربیت هوشمند و عالمانه را طراحی کرده‌ایم
  • دستورالعمل اجرای اعطای پایه‌های استحقاقی اعضای هیئت علمی ابلاغ شد
  • دستورالعمل اجرای اعطای پایه‌های استحقاقی اعضای هیات علمی
  • برگزاری رویداد ملی مسئله محور «شروع» در دانشگاه کردستان
  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود
  • تهران و قم میزبان همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند