Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه زهد، عبادت و تقوا همه زندگی امام حسن مجتبی(ع) را شکل داده بود،گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند باید نسبت به رزمایش مواسات اهتمام داشته باشیم و میلاد امام حسن مجتبی(ع) بهترین فرصت برای تحقق این موضوع است. ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در ویژه‌‌برنامه تفسیر سوره انبیاء که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: عزت به پست و مقام نیست بلکه از ذلت گناه خارج شدن است چون گناه بندگی را زمین می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت ترک گناه افزود: عبادات دارای بخش های مختلفی است اگر جوانی از گناه دوری کند عبادت است و ارزش بسیار زیادی دارد.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: امام حسن مجتبی(ع) ثروتمند بود و دارای منابع مادی زیادی بود که یکی از اموال از رسول خدا به این امام همام رسیده بود، 7 باغ در اختیار امام حسن(ع) بود که صرف نیازمندان می کرد.

رفیعی عنوان کرد: امیرالمومنین(ع) 25 سال در مدینه کشاورزی کردند و همه چاه هایی که حفر شده بود در اختیار امام حسن(ع) قرار گرفت و دومین اختر تابناک ولایت از درآمد آن برای فقرا استفاده می کرد.

وی ادامه داد: سخاوتی که درباره امام حسن مجتبی(ع) گفته می شود موضوع قابل توجهی است، جمعی از مردم پس از بازگشت از حج به دیدار امام حسن مجتبی(ع) رفتند که امام(ع) به هرکدام از آنها 400 درهم به عنوان هدیه داد که یکی از آنها گفت ما نیازمند نیستیم و هدف‌مان پول گرفتن از شما نبود، امام(ع) در پاسخ فرمودند کار خیر مرا به من برنگردانید.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: این گونه نبود که کمک های امام مجتبی(ع) تنها به نیازمندان باشد، باید به مناسبت های مختلف به فامیل و همسایه خود کمک کنیم و نیاز نیست که حتما آنها مستمند باشند.

رفیعی بیان کرد: باید تلاش شود شاکله بچه ها از دوران کودکی با اهل بیت(ع) شکل بگیرد و در میلاد معصومین(ع) به کودکان هدیه بدهیم وآنها را به سیره ائمه(ع) آشنا کنیم.

جشن مجازی میلاد امام حسن مجتبی(ع) در بجنورد به روایت تصاویرصحن هدایت حرم رضوی به نام امام حسن مجتبی(ع) نامگذاری شد"بخشش و کرامت" مهم ترین ویژگی امام حسن مجتبی(ع) است

وی محبوبیت، عبادت، سخاوت، شجاعت و مظلومیت را از ویژگی های امام حسن مجتبی(ع) برشمرد و افزود: امام مجتبی(ع) دارای شجاعت بی‌نظیری بودند و پس از شهادت امیرالمومنین(ع) این شجاعت مورد توجه است

استاد حوزه علمیه ادامه داد: دومین اختر تابناک ولایت در دوران امامت سختی و رنج زیادی کشید و با توجه به اینکه یارانش وی را تنها گذاشتند برای حفظ اسلام مجبور به حفظ صلح شد.

رفیعی، حلم و تقوای امام مجتبی(ع) را مورد توجه قرار داد و گفت: زهد، عبادت و تقوا همه زندگی امام حسن مجتبی(ع) را شکل داده بود ومحبوب رسول خدا بود و حتی دشمنان این امام همام به خصوصیات بی نظیر این امام همام تاکید داشتند.

وی تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) فرمود مَثل امام حسن مجتبی(ع) نزد معصومین همانند حضرت یحیی(ع) است، باید برای امام حسن(ع) هزینه کرد که می توان چراغ درب منزل را روشن کرد و هدیه و کادو داد و تکریم کرد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: رسیدگی به ایتام یکی از موضوعاتی است که همواره باید مورد توجه باشد و همان گونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند باید نسبت به رزمایش مواسات اهتمام داشته باشیم و میلاد امام حسن مجتبی(ع) بهترین فرصت برای این موضوع است.

انتهای پیام/452/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاد حوزه علمیه امام حسن مجتبی ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۹۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروین برای مجتبی حسینی طلا شد!

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که تماشاگران دیدار آلومینیوم اراک و پرسپولیس انتظار سوت پایان این مسابقه را می‌کشیدند، شروین بزرگ با یک ضربه تماشایی اجازه نداد کار شاگردان مجتبی حسینی در نود دقیقه تمام شود.

بزرگ که در دقیقه 78 به عنوان بازیکن تعویضی به زمین رفته بود، روی یک توپ بلند داخل محوطه جریمه به خوبی بدن خود را جلوی مدافع پرسپولیس قرار داد تا توپ جلویش به زمین بخورد، اولین ضربه او برای بالا آوردن توپ بود و در حالی که همگان تصور می‌کردند او توپ را پاس بدهد، اما تصمیم به ضربه زدن گرفت.

ویدئو: 331098

یار تعویضی آلومینیوم با یک والی تماشایی توپ را به کنج دروازه پرسپولیس فرستاد و باعث شد تا کاری از دست رفیعی گلر جوان سرخ‌پوشان هم برنیاید و او فقط مسیر توپ را دنبال کند.

تعویض طلایی مجتبی حسینی با این گل زیبا اجازه نداد که تیمش در 90 دقیقه بازنده شود و بازی را به وقت‌های اضافی برد تا یک شادی بزرگ برای اراکی‌ها به ارمغان بیاید.

دیگر خبرها

  • تدوین مستند «یک جهان آواز» به پایان رسید
  • تأمین آب آشامیدنی پایدار برای روستای «سرپله» آبدانان
  • هجوم هواداران اراکی به رختکن (عکس)
  • پنجه آلومینیوم بر صورت قرمزها / پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد
  • حذف تکراری پرسپولیس مقابل گربه سیاه در اراک/ پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد
  • شروین برای مجتبی حسینی طلا شد!
  • هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس
  • طوفان الاقصی اعتماد رژیم اشغالگر به ارتش و سیستم امنیتی و نظامی خود را از بین برده است
  • نبی: انتخاب برترین‌ها از سوی رسانه ملی انگیزه ها را بالا برده است
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد