Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@23:05:33 GMT

تخفیف 20 درصدی در اجرای طرح بهارانه کتاب

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۹۷۲۱

تخفیف 20 درصدی در اجرای طرح بهارانه کتاب

رئیس اداره کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: طرح بهارانه کتاب در قم از امروز آغاز و تا 30 اردیبهشت ماه ادامه دارد که در اجرای این طرح 20 درصد تخفیف برای خریداران کتاب در نظر گرفته شده است.

روح الله کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: هرسال در این ایام با بازگشایی نمایشگاه کتاب در تهران شاهد حضور شمار بالایی از ناشران و تازه های نشر در این نمایشگاه بودیم که امسال با شیوع ویروس کرونا در جهان به ویژه در ایران شرایط به گونه ای رقم خورده است که به سمت خریدهای غیرحضوری باید برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا موجب نشد که مطالعه کتاب به فراموشی سپرده شود، عنوان کرد: در همین راستا طرح بهارانه کتاب در سراسر کشور به ویژه استان قم از امروز اجرایی می شود.

رئیس اداره کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به شعار طرح بهارانه کتاب بیان کرد: «بهار کتاب همزمان با بهار دل‌ها» شعار این طرح است که همزمان در سراسر کشور از امروز 20 اردیبهشت تا پایان ساعت 24 روز سه شنبه 30 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وی با تاکید براینکه در اجرای این طرح براساس پروتکل های بهداشتی خرید کتب به صورت غیرحضوری انجام می شود، گفت: کتاب فروشی ها برای حضور در این طرح می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی tarh.ketab.ir نسبت به ثبت نام در طرح «بهارانه کتاب» 1399 اقدام کنند.

کریمی با اشاره به شرایط ثبت نام کتاب فروشی ها در اجرای این طرح عنوان کرد: داشتن پروانه کسب با تاریخ معتبر، داشتن رایانه و دسترسی به اینترنت، نصب پوستر طرح در ورودی و محل قابل رویت فضای کتابفروشی تا پایان بهارانه کتاب 1399 و عدم مغایرت اطلاعات صاحب امتیاز در پروانه کسب با اطلاعات شخص متقاضی شرکت در طرح از جمله شرایط ثبت نام در طرح بهارانه کتاب است.

رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در ادامه سخنان خود به استقبال خوب کتابفروشی های قم در اجرای این طرح اشاره و تصریح کرد: استان قم با مشارکت 55 کتابفروشی بعد از استان ‌های تهران و مشهد در رتبه سوم کشور قرار دارد.

وی با اشاره به فراهم شدن شرایط برای حضور کتابفروشی تازه تاسیس در اجرای این طرح بیان کرد: دریافت نامه تأیید از اتحادیه ناشران و کتابفروشان برای دریافت پروانه نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح به خریداران کتاب با ارائه شماره کارت ملی حداکثر تا 30 هزار تومان یارانه کتاب تعلق می گیرد، عنوان کرد: هر شمارۀ ملی حداکثر تا مبلغ 150 هزار تومان مجاز به خرید کتاب است که این خرید تا سقف 20 درصد مشمول تخفیف طرح بهارانه قرار خواهد گرفت. 

کریمی با تاکید براینکه کتاب های چاپی، عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان شامل این تخفیف می شوند، گفت: کتاب های آموزشی مشمول این تخفیف نمی شوند.

وی افزود: علاقه ‌مندان می‌توانند برای اطلاع از کتابفروشی های فعال‌ عضو این طرح در قم به آدرس الکترونیکی http://tarh.ketab.ir/OstanBookShop.aspx?Bid=26 مراجعه کنند.

رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: طرح‌های فصلی کتاب از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی و با ارایه تسهیلاتی در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی های سراسر کشور انجام می‌گیرد که در آن وجه تخفیف به صورت مستقیم به خریداران کتاب پرداخت می‌ شود.  

انتهای پیام/78005*30

منبع: فارس

کلیدواژه: کتاب بهارانه روح الله کریمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم طرح بهارانه کتاب اجرای این طرح رئیس اداره ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۹۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» نوشته عیسی صوفان القدومی به‌تازگی با ترجمه سبحان ثقفی نیا توسط انتشارات سرو موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر و راهی بازار نشر شده است.

دروغ و ادعای فروش سرزمین فلسطین به یهودیان از مشهورترین و موفق‌ترین دروغ‌ها در طول تاریخ به شمار می‌رود که از طریق تبلیغات رسانه‌ای جهت‌دار و معاند ترویج شد. در این کتاب با اشاره به مراحل مختلف اشغال سرزمین فلسطین، به حیله و نیرنگ صهیونیست‌ها با همکاری انگلیسی‌ها در طول تاریخ پرداخته شده و تلاش شده است که با استناد به شواهد و دلایل موثق که برخی از آنها منابع یهودی و غربی هستند، خواننده از حقیقت دروغ‌هایی که یهودیان علیه مردم فلسطین مطرح کردند تا اشغالگری خود را توجیه کنند، مطلع شود.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«حقیقت تلخ این است که مشکلات و رنج‌های ملت فلسطین و اتفاقاتی که در آن سرزمین رخ داد، تاریخی است که هیچ‌گاه نوشته نشد؛ اتفاقاتی همچون بیرون کردن مردم فلسطین از خاک خود و آمدن یهودیان از سرتاسر دنیا و گرفتن خانه‌ها، املاک و زمین‌های آنان. مردم فلسطین تا به امروز نیز کلید خانه‌های خود را در دست گرفته و منتظر بازگشت به آن‌ها هستند اما همچنان دروغ و افتراهایی بی‌اساس در رابطه با این تاریخ مطرح می‌شود. اگر تاریخ فلسطین نوشته هم شده باشد به دست یک یهودی نوشته شده است؛ دستی که باور آن این است «اگر می‌خواهی دشمنت را بکشی به سمت او گلوله شلیک نکن بلکه دروغی علیه او بساز».

این‌کتاب در ۱۲۸ صفحه منتشر شده است.

کد خبر 6090743 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها
  • اعلام شرایط تخفیف ۱۰ درصدی کل قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب