Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@06:22:00 GMT

کمک به نیازمندان در روز میلاد امام حسن(ع) مورد توجه باشد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۰۹۴۸

کمک به نیازمندان در روز میلاد امام حسن(ع) مورد توجه باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر شنبه در برنامه تفسیر سوره انبیا که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امام حسن مجتبی (ع) افزود: نخستین ویژگی حضرت محبوبیت نزد رسول خدا (ص) بوده است.

وی با اشاره به جایگاه بالایی که امام حسن (ع) نزد پیامبر (ص) داشت، افزود: دومین ویژگی امام حسن (ع) عبودیت و بندگی خدا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس مسائل دینی، ائمه اطهار (ع) را مظهر بندگی خدا دانست و تصریح کرد: عبودیت، انسان را عزیز می‌کند همانگونه که بندگی خدا حریّت می‌آورد و انسان را از بندگی دیگران نجات می‌دهد.

وی عبد خدا بودن را افتخار پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) دانست و افزود: امام حسن (ع) در پاسخ به فردی که از ایشان نصیحتی خواسته بود فرمودند «عزت به عشیره و فامیل نیست بلکه در اطاعت از خدا و ترک گناه است».

حجت الاسلام رفیعی عبادت در اسلام را دارای مفهوم گسترده‌ای دانست و اظهار داشت: عبادت در اسلام شامل کار، ازدواج، محبت به خانواده و غیره می‌شود.

وی بیان کرد: امام حسن مجتبی (ع) سخاوت و کرامت بالایی داشتند به گونه‌ای که ایشان اگر پولی نداشتند قرض می‌گرفتند و انفاق می‌کردند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه اظهار کرد: اختیار موقوفات پیامبر (ص) از جمله باغ‌ها و قنات‌هایی که امام علی (ع) در طول ۲۵ سال خانه‌نشینی ایجاد کرده بودند، با امام حسن (ع) بود، همچنین ثروتمندانی نیز خدمت امام می‌رسیدند و اموالشان را در اختیار ایشان قرار می‌دادند.

وی شجاعت را از دیگر ویژگی‌های امام حسن مجتبی (ع) دانست و گفت: یکی از نمونه‌های این صف در ایشان شجاعت بالا در دو جنگ صفین و جمل بود، همچنین بعد از شهادت پدرشان مقابل توهین و لعنی که معاویه به امیرالمؤمنین (ع) کرد، شجاعانه ایستادند.

حجت الاسلام رفیعی اظهار کرد: مظلومیت پنجمین ویژگی امام حسن (ع) است زیرا در سال ۴۱ هجری مجبور به صلح با معاویه و حفظ اسلام شدند.

وی بیان کرد: میلاد امام حسن (ع) در این روزهایی که مردم با مشکلات مالی بسیاری مواجه هستند، بهانه خوبی برای کمک به نیازمندان و دستگیری از مستمندان است.

کد خبر 4920984

منبع: مهر

کلیدواژه: ناصر رفیعی قم حرم حضرت معصومه س ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا ایلام شهرکرد گرگان ماه مبارك رمضان بیرجند زلزله کمک به نیازمندان مواسات بارش باران امام حسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۰۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: در اسلام آن ارزش و جایگاهی که به کارگر می‌دهند متفاوت از جهانیان است و نگاه مقدس و معنوی به این امر وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان ارومیه با توجه به یازدهم اردیبهشت و روز کارگر اظهار کرد: مسئله کار و کارگر در دین ما مسئله مقدسی است گرچه در تمامی جهان نیز به مسئله کار اهمیت ویژه‌ای می‌دهند.

وی افزود: اما در اسلام آن ارزش و جایگاهی که به کارگر می‌دهند متفاوت از جهانیان است و نگاه مقدس و معنوی به این امر وجود دارد؛ بنا بر گفته پیامبر اکرم (ص) دستانی که کار کرده و زحمت کشیده و روزی حلال کسب می‌کنند آتش جهنم را نخواهند دید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه ادامه داد: کار کردن و درست کار کردن عبادت است و اجر تلاش در راستای کسب روزی حلال برای خانواده بیشتر از جهاد در راه خدا است.

وی با بیان اینکه دشمنان در حوزه اقتصاد به کشور فشار وارد کرده و جنگ اقتصادی وجود دارد، تصریح کرد: وقتی دشمنان تلاش می‌کنند اقتصاد و معیشت جامعه را نابود کنند کسانی که در تلاش و کوشش هستند اهمیتشان دوچندان می‌شود.

حجت‌الاسلام قریشی تأکید کرد: امنیت شغلی و بیمه کارگران باید مورد توجه مسئولان نظام قرار گیرد و کارگران نیز کار محول شده را نزد خود امانت از سوی خداوند متعال بدانند.

وی با اشاره به مسئاله حجاب عنوان کرد: حجاب مسئله شرعی و قانونی است و دشمنان چالش برای کشورمان ایجاد کرده چرا که می‌بینند بانوان محجبه به بالاترین جایگاه‌های علمی و مدیریتی دست یافتند و هم اکنون می‌خواهند انتقام بگیرند.

امام جمعه شهرستان ارومیه تأکید کرد: باید با برخورد مناسب این مسئله را مدیریت کرد و باید بانوان خودشان در این راستا پای کار باشند؛ در دین ما ارزش بانوان به اندازه‌ای است که حتی مردان نمی‌توانند به جایگاه آن‌ها دست یابند.

حجت‌الاسلام قریشی با تبریک روز معلم و الگو قرار دادن شهید مطهری اظهار کرد: معلمی شغلی بسیار مقدس بوده و هیچ شغلی به اندازه معلمی در دین اسلام مورد ارزش قرار نگرفته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: خداوند خودش را معلم دانسته و پیامبرمان نیز معلم است و از خداوند برای تمامی معلمان سلامتی و برای درگذشتگان مغفرت طلب می‌کنم.

کد خبر 748072

دیگر خبرها

  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • به برکت نگاه اسلام، شاهد ارتقای جایگاه کار و کارگر پس از انقلاب هستیم
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند
  • مسوولان برای رفع دغدغه های کارگران تلاش کنند
  • بیمه و امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است