Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با بیان اینکه توافقات درون استان در خصوص دریاچه نمک باید به‌گونه‌ای انجام شود که منافع آن به استان هم برسد، گفت: مسائل زیست‌محیطی و زیرساختی باید در بهره‌برداری از این دریاچه موردتوجه قرار گیرد. ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمود نوربخش امروز در جلسه شورای معادن در سالن کرامت استانداری، با بیان اینکه توافقات درون استان در خصوص دریاچه نمک باید به‌گونه‌ای انجام شود که منافع آن به استان هم برسد، اظهار داشت: مسائل زیست‌محیطی و زیرساختی باید در بهره‌برداری از دریاچه نمک موردتوجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با بیان اینکه دو شرکت بهره‌بردار امداد معدن و تهیه و تولید در دریاچه نمک قم در حال انجام وظایف خود هستند، افزود: سرمایه‌گذارانی که به شیوه‌های مختلف در سه بخش معدن، کشاورزی و گردشگری در حال فعالیت هستند باید به موضوع زیرساخت‌ها توجه داشته باشند.

در بخشی از این جلسه، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم با تأکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در دریاچه نمک قم اظهار داشت: یک سرمایه‌گذار ابتدا به دنبال سرمایه‌گذاری در مکانی است که ازنظر زیست‌محیطی کمترین مخاطرات را داشته باشد.

مهرداد غضنفری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه بهره‌برداری از این دریاچه گفت: برآیند گفت‌وگوها با سرمایه‌گذاران این بوده که تمام مراحل به آن‌ها واگذار شود.

وی با تأکید بر لزوم تعیین تکلیف فعالیت کمیته امداد قم در دریاچه نمک گفت: تا این موضوع حل نشود نمی‌توان به یک نتیجه محکم و متقنی در زمینه سرمایه‌گذاری در دریاچه نمک رسید.

غضنفری در پایان تأکید کرد: از منظر سرمایه‌گذاری نخستین دستاورد بهره‌برداری از دریاچه نمک در سه بخش معدن، کشاورزی و گردشگری برای استان بوده که باید موردتوجه قرار گیرد.

100 میلیارد تومان اعتبار برای احداث راه دسترسی به دریاچه نمک قم نیاز استمشکل سرمایه‌گذاری معدنی و گردشگری حوزه دریاچه نمک قم از بین می‌رودبحران دریاچه نمک قم دامن‌گیر زندگی 25 میلیون نفر از شهرهای اطراف می‌شود‌

همچنین در این جلسه، مدیرکل منابع طبعی و آبخیزداری استان قم برنامه استان برای توسعه و تکمیل اکتشافات طلا، مس و آهن را مورداشاره قرار داد و اظهار داشت: برای اکتشاف از این معادن، محدوده‌ای موافقت شده که اطلاعات معدنی نداشته است.

 سجادی افزود: منابع طبیعی  و آبخیزداری استان با حدود 8 هزار هکتار از این محدوده برای اکتشاف معدن موافقت کرده که انجام این کار یکی از بیشترین سطوحی است که در سطح معدنی موافقت شده است.

وی با بیان اینکه قوانین کشور در جاهایی برای حفظ محیط‌زیست و جنگل‌ها بازدارنده است، افزود: محدوده  8 هزار هکتار با لحاظ ضوابطی که مورد تأکید بوده موافقت شده است.

مدیرکل منابع طبعی و آبخیزداری استان قم در پایان با بیان اینکه مبنای بررسی محدوده‌های استعلامی اطلاعات علمی منابع طبیعی است، خاطرنشان کرد: با لحاظ این مبنا، برای اکتشافات معدنی یک سری محدوده‌ها حفظ و محدوده‌هایی حذف می‌شود.

انتهای پیام/451/ ز

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهره برداری دریاچه نمک قم دریاچه نمک سرمایه گذاری زیست محیطی استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۱۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان

 اقبال حمیدی در آخرین روز از هفته زمین پاک در نشستی تخصصی با شهردار سنندج و مدیرکل امور شهری استانداری کردستان بیان کرد: تفکیک از مبدا زباله باید در اولویت مدیریت پسماند شهرداری قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان اظهار کرد: بحث تفکیک زباله جزو مطالبات اصلی ما است که اگر این مسئله صورت نگیرد تعداد سگ‌های ولگرد نیز روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: در شهر‌های کردستان بحث تفکیک از مبدا زباله نهادینه نشده است و زباله‌تر و خشک با یکدیگر دفع شده است که موجب ایجاد مشکلاتی همچون افزایش بیماری‌ها می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان ادامه داد: سایر استان‌های کشور به این مسئله پرداختند و جلوتر از ما هستند و کمتر درگیر مشکلات زیست‌محیطی می‌شوند.

حمیدی تاکید کرد: لازم است که شهرداری سنندج هرچه سریع‌تر نسبت به تفکیک از مبدا زباله اقدام کنند و برای آن برنامه داشته باشند.

شهردار سنندج نیز در این نشست با ارائه آمار و عملکرد کاری شهرداری در این مدت؛ خاطرنشان کرد: امور زیست محیطی شهری از اولویت کاری ماست.

انور رشیدی گفت: گسترش فضای سبز، پویش سنندج سبز، غرض ۴۰ هزار اصله نهال در نقاط مختلف شهر در سال ۱۴۰۲ و ایجاد زیر ساخت‌های زیست محیطی از مهمترین برنامه‌های شهرداری سنندج بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • آغاز مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر 
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران