Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-05@14:19:42 GMT

یک مقام مسئول: بیش از 30 بلای طبیعی در کشور داریم

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۱۸۷۱

به گزارش ایسنا؛ شعبانعلی خاوری در آیین الحاق ۹ دستگاه ماشین آلات سنگین جدید به ناوگان راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه از ۴۳ نوع بلای طبیعی شناسایی شده در کل دنیا بیش از ۳۰ بلا در کشور ما رخ می دهد، اظهار کرد: استان گیلان نیز از این بلایای طبیعی مستثنا نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی استان گیلان، افزود: شبکه راه های اصلی و روستایی گیلان توجه بیشتری را می طلبد.

معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، طول راه های گیلان را چهار برابر متوسط کشور دانست و تصریح کرد: طول راه های گیلان به ازای هر کیلومترمربع ۸۵۰ متر است، اما این عدد در کشور ۲۰۰ متر است.

خاوری، با اشاره به عمر بسیار بالای ناوگان راهداری گیلان به واسطه شرایط آب و هوایی، خاطرنشان کرد: از محل منابع ملی و استانی در سال ۹۸، در مجموع ۱۷ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری خریداری شد که امروز ۹ دستگاه به بهره برداری رسید.

وی با تاکید بر لزوم نوسازی ناوگان راهداری، یادآور شد: یکی از مهمترین ابزارها در حوادث و بحران ها ماشین آلات راهداری است و باید نسبت به تجهیز و نوسازی ناوگان اقدام کنیم.

این مقام مسئول، با اشاره به حذف مزیت قیر در قانون بودجه امسال، اضافه کرد: امسال اعتبارات بهسازی و آسفالت راه روستایی از محل استانی تامین می شود؛ این در حالی است که سال های گذشته این اعتبارات ملی بود.

معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی، از هدفگذاری بهسازی و آسفالت ۳۵۰۰ کیلومتر از شبکه راه های روستایی کشور خبر داد و تصریح کرد: ۱۰۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی در کل کشور تخصیص داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعتبار مذکور در شورای برنامه ریزی استانی و شهرستانی نهایی می شود، گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کلیه زیرسازی ها را با استفاده از امکانات موجود خودش انجام می دهد و آسفالت و رویه با استان هاست. البته استان گیلان در حوزه تامین مصالح نیز نیازمند کمک است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۱۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی قطعی ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در کشور طی یک سال گذشته

صباغ زاده مدیر کل دفتر نگهداری علائم و تجهیزات و توسعه سازمان حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال ۱۴۰۲، ۷۲۵ نقطه پرتصادف را اصلاح کرد گفت: این نقاط  را مجموعه پلیس راه در استان صورت جلسه کرده و  کمیسیون ایمنی راه های کشور به عنوان نهاد راهبر ایمنی راه‌ها در سال‌های گذشته دستورالعمل‌ هایی را تهیه کرده بودند. دستگاه‌هایی که در شناسایی نقاط حادثه خیز دخیل هستند مصوب و به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای  شناسایی و رفع آن ابلاغ کردند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱،  ۸۸۷ نقطه پرتصادف در سطح کشور شناسایی و اولویت بندی شد و  با پیگیری وزیر راه و شهرسازی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ظرف ۲ سال این ۸۸۷ نقطه را اصلاح کرد.

او بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از  ۸۸۷ نقطه، ۴۱۲ نقطه را اصلاح و بر اساس بررسی‌هایی که انجام شد عملیات اصلاحی انجام گرفت.

صباغ زاده توضیح داد: خارج از ۴۱۲ نقطه ما تعدادی پروژه‌های نیمه تمام از نقاط شناسایی شده قبلی و نقاطی که تحت هر عنوانی بعنوان نقطه پرتصادف تعریف شده است در سال ۱۴۰۲ هم اصلاح کردیم که در مجموع ۷۲۵ نقطه را برطرف کردیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • عفونت چشم بلای جان قهرمان کشتی شد
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • افشاگری مقام صهیونیست: «نتانیاهو» به دنبال آتش‌بس در غزه نیست
  • وزیر کشور: مسئول رسیدگی به پرونده کشتی پرتغالی توقیف شده قوه قضاییه است
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی/ فراجا مسئول تامین امنیت مرزهاست
  • یک مقام مسئول: ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد
  • شناسایی قطعی ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در کشور طی یک سال گذشته
  • ریزش برداری از محورهای ایلام درپی بارش‌های شدید
  • ترمیم راه‌های روستایی در کرمان با شروع بارش باران + فیلم