Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: ۲۱ هزار بسته بهداشتی میان خانواده‌های دارای بیمار صعب‌العلاج خوزستانی توزیع می‌شود. ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی خدادادی امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته صلیب‌سرخ برگزار شد، با بیان این‌که جمعیت اکنون به یک سرمایه اجتماعی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی تبدیل‌شده اظهار داشت: در دو رویداد بزرگ حج و پیاده‌روی اربعین جمعیت هلال‌احمر حضور فعالی در زمینه ارائه خدمات پزشکی دارد به‌گونه‌ای که عدم حضورش اجتناب‌ناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بی‌طرفی و داوطلب محور بودن از ویژگی‌های جمعیت هلال‌احمر است که سبب شده فعالیت‌های این نهاد به خارج از مرز‌های کشور گسترش پیدا کند مانند سیلاب سال گذشته که کمک‌های بشردوستانه از کشور‌های دیگر به دست ما می‌رسید.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با اشاره به اهمیت موضوع سرمایه اجتماعی گفت: ما بدون سرمایه اجتماعی هیچ کاری را نمی‌توانیم پیش ببریم و این سرمایه اجتماعی است که منجر به تاب‌آوری مجموعه خواهد شد. به دلیل تنگناهای مالی و مشکلات دیگر مسئله تاب‌آوری حائز اهمیت خواهد بود.

خدادادی عنوان کرد: یکی از سرمایه‌های اجتماعی ما رسانه‌ها هستند چراکه در بحران‌ها یکی از ارکان مهم اطلاع‌رسانی صحیح به مردم است و این امر از انتشار شایعات جلوگیری کرد. آموزش برای پیشگیری و کاهش خطرپذیری ضروری است.

وی حضور به‌موقع در زمان وقوع حادثه را امری مهم دانست و ادامه داد: حضور به‌موقع می‌تواند سبب نجات جان فرد حادثه‌دیده شود، یکی از دستاورد‌های مهم جمعیت هلال‌احمر تشکیل خانه‌های هلال و کانون‌های روستا‌یی برای کاهش خطرپذیری و حضور به‌موقع در عرصه بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان تصریح کرد: ضریب خطرپذیری جامعه ما 8 از 10 است درصورتی‌که باید 2 از 10 باشد پس آموزش‌های لازم برای رویارویی فرد با حوادث باید ارائه شود، جمعیت هلال‌احمر در این راستا طرح "دادرس" دانش‌آموز آماده در روز‌های سخت و طرح "خادم" خانواده آماده در مخاطرات را اجرا می‌کند که سبب افزایش آموزش همگانی می‌شود.

خدادادی بابیان این‌که در نظام اسلامی همواره توجه ویژه‌ای به قشر مستضعف بوده گفت: استان خوزستان دومین استان حاشیه‌نشین کشور است و نیاز به توجه ویژه دارد، جمعیت هلال‌احمر با ایجاد برنامه‌های توانمندسازی و محرومیت‌زدایی، ایجاد مرکز هدایت‌ حرکت‌های جهادی با کمک نیروهای جهادی اعزامی به خوزستان برنامه‌های عمرانی، آموزشی و معیشتی را به انجام رسانیده است.

کمک 800 میلیاردی خیران به هلال احمر برای مقابله با کرونا/ برپایی 884 کارگاه تولید ماسک و گان توسط داوطلبان‌مستاجران هلال احمر متضرر از کرونا حمایت صددرصدی می‌شوند‌استاندار بوشهر خواستار تسریع در احداث آشیانه بالگرد هلال احمر شد وی افزود: ایجاد 18 پایگاه امداد و نجات در استان، تجهیز جمعیت به جت اسکی و تجهیز ناوگان موتوری از اقداماتی بود که در مجموعه هلال‌احمر خوزستان به‌منظور تقویت زیرساخت‌های این نهاد انجام‌شده است. در کنار این فعالیت‌ها برنامه‌هایی برای کمک به بیماران صعب‌العلاج مانند تأمین دارو و هزینه‌های آن‌ها را داریم. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان بابیان این‌که مرکز توان‌بخشی ما یکی از مراکز بی‌نظیر در استان است گفت: سعی می‌شود با کمترین هزینه نیاز این بیماران مرتفع شود. اخیراً در بحث کرونا رویکردی اجتماعی محور داشتیم و در این هفته 21هزار بسته بهداشتی در بین بیماران صعب‌العلاج که شناسایی شدند توزیع می‌شود. تا پایان ماه مبارک رمضان نیز بسته‌های معیشتی بین تعدادی از خانواده‌های نیازمند استان اهدا خواهد شد. خدادادی بیان کرد: در زمینهٔ تولید تجهیزات پزشکی 22 کارگاه به کمک داوطلبین جمعیت راه‌اندازی شد همچنین بیمارستان طالقانی با مشارکت علوم پزشکی تجهیز و درحال پذیرش بیمار است. با توجه به طولانی شدن کرونا و محدودیت ظرفیت به سیستم بهداشت و درمان فشار زیادی واردشده و باید مراقب بود که سیستم بهداشت و درمان مانند سیل بندها تخریب نشود. وی با تأکید بر لزوم پیشگیری و مراقبت مردم افزود: درصورتی‌که عدم رعایت مردم وضعیت بحرانی‌تر و آسیب‌پذیرتر شدن افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند خواهد شد. در استان خوزستان سالانه 6هزار مورد جدید ابتلا به سرطان و بیماری‌های زمینه‌ای داریم که این افراد در برابر ویروس حساس هستند. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: برای مراجعه این دست از بیماران کلینیک ویژه جمعیت هلال‌احمر طی روز‌های آینده راه‌اندازی می‌شود تا بیماران بتوانند با خیال آسوده به پزشک مراجعه کنند. مردم باید مجاب شوند تا مسئولانه با این قضیه برخورد کنند. قطعاً در آینده همراه شدن این ویروس با آنفولانزا می‌تواند تأثیرات بدتری داشته باشد. انتهای پیام/331/ ز R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان سرمایه اجتماعی صعب العلاج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۱۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان امدادرسانی به سیلاب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: در ۱۳ روز عملیات سیل و آبگرفتگی با ۲ بالگرد هلال احمر و ۲۰۶ سورتی پرواز،۱۳ هزار و ۷۷ خانوار شامل ۵۸ هزار و ۷۵۲ نفر امدادرسانی شدند.
سجادی گفت: از روز‌های اولیه سیل و آبگرفتگی، نیرو‌های عملیاتی هلال احمر چهار هزار و ۷۰ نفر را اسکان اضطراری دادند.
وی ادامه داد: در پی بارش‌های شدید باران در جنوب سیستان و بلوچستان در ۱۳ شهرستان ایرانشهر، سیب و سوران، سراوان، مهرستان، خاش، نیکشهر، زاهدان، میرجاوه، کنارک، سرباز، دلگان، فنوج و چابهار از آبگرفتگی و سیلاب آسیب دیدند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان با اشاره به تلاش شبانه روزی امدادگران و نجاتگران در سیلاب جنوب استان گفت: در این حادثه ۹ هزار و ۳۹۰ تخته پتو، چهار هزار و ۹۵۲ تخته موکت، یک‌هزار و ۲۳ دستگاه چادر امدادی، هفت هزار و ۴۱۷ کیلوگرم نایلون پوششی سقف، هشت هزار و ۶۴ بسته غذایی ۱۰ روزه، ۲ هزار و ۳۴۶ بسته غذایی ۷۲ ساعته و ۱۴ هزار و ۲۰۰ قوطی کنسروجات بین خانواده‌های تحت تاثیر توزیع شد.

دیگر خبرها

  • یسنا سالم پیدا شد
  • آب‌گرفتگی در 4 استان! هلال احمر به امدادرسانی شتافت
  • پایان امدادرسانی به سیلاب سیستان و بلوچستان
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در میان فقرا و نیازمندان کردستانی
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • امدادرسانی به سیستان و بلوچستان پایان یافت
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • ۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل