Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ابراهیم شکیبا معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : با شیوع ویروس کرونا در استان از نیمه اسفند ماه مراکز ۱۶ ساعته به عنوان مرکز منتخب تشخیص و درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان کرمانشاه راه‌اندازی شد که در آن‌ها فضای جداگانه‌ای برای این مراکز در نظر گرفته شد و بیماران جدا از دیگران مورد معاینه قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : در این مرکز یک پزشک، یک پرستار و یک مسئول پذیرش در دو شیفت صبح و عصر تا ساعت ۲۲ مشغول ارائه خدمات هستند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در صورت نیاز از بیماران نمونه گیری انجام می‌شود و اگر نتیجه آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شود افراد تحت درمان قرار خواهند گرفت همچنین خانواده و اطرافیان نزدیک آن‌ها نیز برای انجام غربالگری دعوت می‌شوند.

شکیبا گفت: شناسایی و تشخیص مراحل انجام آزمایش کرونا رایگان است همچنین در صورت نیاز به مراجعه به بیمارستان خدمات ارائه شده نیز رایگان خواهد بود.

این مسئول گفت: پس از ترخیص از بیمارستان نیز نقاهتگاه‌هایی پیش بینی شده که در صورت تمایل بیمار به مدت ۲ تا ۳ هفته را در آن سپری خواهند کرد، اما در صورتی که مایل به استراحت در نقاهت‌ها نباشند باید در اتاقی جداگانه با ظروف شخصی خود در منزل به سر ببرند.

او ادامه داد: این مراکز ۱۶ ساعته تا زمانی که وقوع بیماری کرونا به ثبات نرسد، همچنان دایر هستید.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در هر شهرستان یک مرکز ۱۶ ساعت و در سطح مرکز استان چهار مرکز افزون بر سه بیمارستان گلستان، فارابی و محمد کرمانشاهی برای بیماران مشکوک به کرونا در نظر گرفته شده است که در مجموع شمار آن‌ها به ۲۰ مرکز می‌رسد.

این مسئول گفت: در سطح مرکز استان مراکز ۱۶ ساعته در خیابان مسکن، جعفرآباد، امام خمینی و در بیمارستان قدیم سینا واقع در کمربندی غربی قرار دارند.

او ادامه داد: از طریق سامانه ۲۵۲۵ اطلاعات این مراکز در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

شکیبا گفت: با توجه به اینکه ۸۰ درصد بیماران مبتلا به ویروس کرونا بدون علائم هستند و ظاهری سالم دارند مردم بنا را بر این بگذارند که اطرافیان آن‌ها آلوده به کرونا هستند بنابراین در مکان‌های پر تجمع از ماسک و دستکش استفاده کنند و همچنان به رعایت توصیه‌های بهداشتی بپردازند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در صورتی که مردم علائم مشکوکی دارند با سامانه ۲۵۲۵ تماس بگیرند، افزود: با توجه به آموزش‌های ارائه شده در رسانه‌ها و صدا و سیما استقبال مردم از مراکز ۱۶ ساعت خوب ارزیابی می‌شود.

شکیبا با اعلام اینکه انتظار می‌رود همچنان با مشاهده هرگونه علائم به این مراکز مراجعه شود، گفت: امکانات مناسبی برای انجام معاینات، نمونه‌گیری، سنجش اکسیژن فرد، اندازه گیری دمای بدن و توزیع وسایل حفاظت فردی در مرکز ۱۶ ساعته وجود دارد .

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه سلامت علوم پزشکی درمان بیماری مراکز ۱۶ ساعته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۲۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اصغر طاهری، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ تهران گفت: همزمان با اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، با همکاری نواحی۹گانه نسبت به شناسایی و پلمپ واحد غیر مجاز تفکیک و جمع آوری پسماند اقدام شد.

وی افزود: ۴ مرکز پس از ابلاغ رأی و صدور اخطاریه‌های لازم به متصدیان مربوطه، پلمب و از ادامه فعالیتشان جلوگیری شد.

طاهری گفت: فعالیت مراکز غیرمجاز جمع‌آوری، تفکیک، جداسازی و دپوی انواع پسماندهای خشک علاوه بر اینکه باعث آشفتگی و به ریختگی چهره و سیمای شهر، موجب بروز معضلات بهداشتی و مشکلات زیست‌محیطی می‌شود، از این‌رو عوامل اجرایی این معاونت و نواحی ۹ گانه با گشت‌زنی و رصد میدانی در محلات، اینگونه مراکز غیرمجاز را شناسایی، ضمن اخطار و تذکر جدی نسبت به تعطیلی و پلمب واحدهای مذکور اقدام می‌شود.

معاون شهردار منطقه ۲ در پایان تاکید کرد: که اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی تا پاکسازی کامل و جمع آوری فعالیت اینگونه صنوف در سطح محدوده با قوت ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6087554

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال