Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-28@15:02:57 GMT

مشکلات 18 تیمی شدن لیگ برتر

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۲۲۷۴

مشکلات 18 تیمی شدن لیگ برتر

لیگ برتر فوتبال ایران با توجه به تعداد مسابقات و بازه زمانی مورد نیاز امکان 18 تیمی شدن را ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در روزهایی که بحث نیمه‌تمام ماندن نوزدهمین دوره لیگ برتر مطرح می‌شود و بیشترین توجه به تعیین قهرمان  این دوره از مسابقات است عده‌ای در خصوص تکلیف تیم‌های سقوط کننده بر این باور هستند که تیمی به دسته پایین‌تر نرود و با صعود دو تیم از لیگ دسته اول، لیگ بیستم با 18 تیم برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیشنهاد در شرایطی عنوان شده که با نگاهی به مسابقات ملی امکان چنین اتفاقی وجود ندارد. در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن رقابت‌های لیگ نوزدهم از اواسط خرداد آغاز خواهد شد و 9 هفته باقیمانده تا اوایل مرداد به پایان می‌رسد. البته اگر AFC در این زمان قصد برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را نداشته باشد که در این صورت رقابت‌های لیگ برتر تا اواخر مرداد ادامه خواهد یافت. در این میان باید چند بازی باقیمانده جام حذفی هم برگزار شود و این موضوع باعث می‌شود تا مسابقات در اوایل شهریور تمام شود.

رقابت‌های گزینشی جام جهانی با تعویق طولانی مدتی مواجه شده و قرار است در نیمه دوم سال جاری برگزار شود. اگر فرصت استراحت یک ماهه هم برای پیش‌فصل بیستمین دوره لیگ برتر در نظر گرفته شود و استارت مسابقات از نیمه اول مهر باشد بدون تردید در فواصل مختلفی بازی‌ها متوقف می‌شود تا بازی‌های ملی انجام شود. ضمن اینکه رقابت‌های جام حذفی نیز همانند هر سال شروع خواهد شد. در چنین شرایطی برگزاری 306 مسابقه  با توجه به ظرفیت بازیکنان فوتبال ایران در بازه زمانی 9 ماهه دور از تصور است چون زمان کافی وجود ندارد. بنابراین باید تصمیم دیگری برای فصل آینده گرفته شود.

انتهای پیام/4048/

منبع: آنا

کلیدواژه: لیگ برتر فوتبال لیگ قهرمانان آسیا جام حذفی لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۲۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش فارس در ۸ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، ساره جوانمردی ورزشکار استان فارسی تیم ملی در جام جهانی پاراتیراندازی و در بخش تپانچه بادی بانوان با کسب ۲۴۱ امتیاز در رده سوم ایستاد و صاحب گردن آویز برنز شد.

این مسابقات با حضور ۱۲۵ ورزشکارِ زن و مرد از ۲۷ کشور جهان به میزبانی کره جنوبی برگزار در حال برگزاری است.
****
مصطفی حسن زاده، ووشو کاراستان در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ با کسب ۲نشان طلا و یک نقره جواز حضور در مسابقات جهانی استرالیا را کسب کرد.

در این پیکار‌ها که در شهر جیانگ بین چین برگزار شد ۳۰۰ ورزشکار با هم رقابت کردند.
****
۳ مدال فرنگی کاران استان فارس در جام پهلوان تختی، رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی و انتخابی امید‌های جهان با حضور کشتی گیرانی از ایران، ارمنستان، سوریه و عراق در اهواز برگزار و با قهرمانی تیم کشورمان به پایان رسید.

محمدمهدی کشتکار و غلامرضا تختی از فارس در وزن‌های ۶۳ و ۷۷ کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند و علی درابی در ۷۲ کیلوگرم گردن آویز نقره را از آن خود کرد. ساسان سالاری، سیامک گودرزی و غلامرضا امیرنژاد داوران استان فارسی این مسابقات بودند.
****
مسابقات فوتسال دانش آموزان مقطع ابتدایی جنوب استان یادواره شهدای دانش آموز و ۱۵ هزارشهید استان فارس با حضور ۶ تیم به میزبانی شهرستان مهر آغاز شد و در نخستین دیدار این مسابقات تیم منتخب اشکنان با نتیجه پرگل ۱۰ بر صفر برابر تیم بیرم به پیروزی رسید.
****
در شهرستان بختگان هم مسابقات فوتسال مدارس با حضور ۹ تیم برگزار و در پایان تیم آموزشگاه امام علی به مقام قهرمانی رسید و تیم شهید میرشکاری در مکان دوم ایستاد.
****
همایش پیاده روی گرامیداشت هفته سلامت در شهر بیضا برگزار شد.
****
فرهنگیان هفت استان جنوبی کشور به مناسبت بزرگداشت هفته معلم و به یاد ۱۵ هزار شهید استان فارس، به قله چهار هزار و ۵۰ متری بلِ صعود کردند. بِل بلندترین قله استان فارس در جنوب شهرستان اقلید قرار دارد.

دیگر خبرها

  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • کشتی خوزستان روی ریل موفقیت قرار گرفته است
  • تیم ساوالان قهرمان مسابقات لیگ برتر فوتسال استان اردبیل شد
  • برپایی دوازدهمین دوره المپیاد «آماده دادرس» در فارس
  • ورزش فارس در ۸ اردیبهشت
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • قهرمانی تیم ساوالان اردبیل در مسابقات لیگ برتر فوتسال استان
  • نفرات برتر پنج وزن دوم جام تختی
  • پایان مسابقات بدمینتون زیر ۱۳ سال سمنان
  • اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی قرعه‌کشی شد