Web Analytics Made Easy - Statcounter

با شروع دومین دوره توزیع سراسری کمک های مومنانه در سراسر کشور ورزشکاران، هنرمندان و چهره های فرهنگی با حمایت‌های خود به برگزاری این رزمایش سراسری شور و هیجان بخشیدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اجرای مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه و ادای تکلیف نیروهای بسیج و سپاه به فرمان مقام معظم رهبری ورزشکاران و هنرمندان هم همپا با نیروهای بسیجی و مردمی در این رزمایش بزرگ شرکت کردند و شور و هیجان خاصی به رزمایش مواسات بخشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بازیکن ملی پوش بسکتبال ایران:

صددرصد در رزمایش مومنانه شرکت می کنم/ دستگیری از نیازمندان مرام امام حسن مجتبی بود

به گزارش گلستان ما، بازیکن ملی پوش تیم بسکتبال شهرداری گرگان در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری گلستان ما در خصوص رزمایش مومنانه در ماه مبارک رمضان اظهار داشت : در ایام ولادت امام حسن مجتبی کریم اهل بیت (ع) سعی کنیم در این برهه که معضل کرونا بوجود آمده ، با نرفتن در جای شلوغ و شرکت نکردن در اجتماعات آن را کنترل کنیم.

ارغوان افزود : نکته مهم دیگر اینکه در این ایام به دلیل تعطیلی برخی مشاغل و اصناف، نیازمندان زیادی هستند که در اطراف ما و درنقاط و مناطق مختلف شهر حضور دارند که در تامین معیشت خود به مشکل برخورده اند.

وی تصریح کرد : عمل مومنانه امروز ، کمک و رسیدگی به همین نیازمندان است و من صددرصد در این رزمایش شرکت می کنم.

بازیکن ملی پوش تیم بسکتبال شهرداری گرگان خاطرنشان کرد : بعد از تعطیلی لیگ بسکتبال به مشهد آمدم و بعد از عید هنوز موفق نشدم به حرم و زیارت بروم البته از پشت بام خانه ما گلدسته های حرم دیده می شود و من از همان جا به آقا سلام می دهم.

ارغوان اضافه کرد : امیدوارم این بیماری هر چه زودتر کنترل شود تا مردم عزیز ما بتوانند دوباره به زندگی عادی خود برگردند.

وی ادامه داد : ما پارسال در جمع گرگانی های عزیز و مردم استان گلستان ، سال خوبی داشتیم ، امیدوارم مردم از ما راضی باشند ، درست است نتیجه لیگ خوب تمام نشد اما با قهرمانی ما به پایان رسید.

این بازیکن توانمند بسکتبال ایران گفت : نتیجه ای که پارسال برای بسکتبال گرگان بدست آمده فارغ از قهرمانی ، پیشرفتی است که در بسکتبال شهر گرگان دیده می شود و امیدوارم سال بعد نتایج بسیار بهتری کسب کنیم.

 

عضو تیم ملی کریکت:

به وجود ارگانی مانند سپاه افتخار می کنم/ کمک مومنانه آلامی بر درد مردم آسیب پذیر

محمد یوسف شادزهی قهرمان کریکت و عضو تیم ملی ایران در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: به عنوان یک ایرانی و شهروند سراوانی به وجود ارگانی همانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افتخار می کند چرا که سپاه همیشه به حمایت اقشار ضعیف پرداخته و خواهد پرداخت.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا اغلب شهروندان سراوانی از نظر تأمین معیشت دچار مشکل شدند که در این راستا سپاه شهرستان سراوان در یک حرکت انسان دوستانه و خدا پسندانه اقدام به تهیه و توزیع 1000 بسته معیشتی در یک مرحله کرد.

عضو تیم ملی کریکت ایران ادامه داد: از طرفی دیگر از مردم عزیز سراوان هم دعوت می کنم تا با همیاری و همدلی با قرار گرفتن در کنار سپاه به رزمایش کمک مومنانه بپیوندند تا با این حرکت آلامی بر درد مردم آسیب پذیر شهر شویم.

شادزهی خاطر نشان کرد: اگر مردم کل کشور به کمک سپاه و همیاری هم بشتابند دیگر هیچ کرونایی از جمله آمریکا و هم دستانش جرات ورود به این کشور را پیدا نخواهد کرد.

وی در پایان تصریح کرد: همچنین از سپاه پاسداران می خواهیم با ایجاد درآمد مرزی، همانند گذشته برای اجرای طرح های گسترده در راستای سرمایه گذاری در شهر در خصوص خدمات بهداشتی و درمانی پش قدم شود.

 

قهرمان ووشو جهان:

با تمام توان از رزمایش کمک مؤمنانه حمایت می کنم

محمدعلی مجیری در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: کمک مؤمنانه یک اقدام بسیار خوب است و من وقتی این رزمایش و صحنه را دیدم بسیار خوشحال شدم؛ این روزها برخی از مردم در شرایط نامناسب اقتصادی هستند.

قهرمان ووشو جهان ادامه داد: برخی از مردم به این نوع کمک ها احتیاج دارند و با تمام توان از این رزمایش و این کار حمایت می کنم.

مجیری تصریح کرد: از دیگر ورزشکاران درخواست می کنم تا حد توان به این رزمایش کمک و دل مردم را گرم کنند و از این رزمایش و اقدامات این چنینی هم به صورت مالی و هم با حضور خود حمایت کنند و قوت قلب مردم در این شرایط باشند.

دارنده طلای ووشو جهانی در پایان گفت: باید با یکدیگر در این شرایط سخت وحدت داشته باشیم تا به امید خدا این وضعیت را پشت سر بگذاریم.

 

فراز کمالوند در گفت‌وگو با آناج مطرح کرد؛

راه‌اندازی رزمایش کمک مومنانه در بهترین زمان ممکن

فراز کمالوند در رابطه با رزمایش سراسری «همت جوانانه، کمک مومنانه» به خبرنگار ورزشی آناج گفت: این رزمایش نشأت گرفته از یک دیدگاه متعالی متکی بر ارزش‌های انسانی است و بصیرت را در اندیشه مقام معظم رهبری نشان می‌دهد. معتقدم ایشان بیانات خود را با علم کامل مطرح می‌کنند و وظیفه مسئولین و مردم این است که آنها را پیگیری نمایند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که بیماری ویروسی کرونا گسترش پیدا کرده، نیاز مردم چند برابر شده است و به نظرم این رزمایش در بهترین زمان ممکن راه‌اندازی شد.

سرمربی سابق تیم‌های فوتبال تراکتور و گسترش فولاد با تمجید از عملکرد ارگان‌های مختلف در توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان، به خدمات سپاه پاسداران اشاره کرد و افزود: سپاه تا الان نشان داده نه تنها در جنگ علیه دشمنان این مرز و بوم، بلکه در خدمت‌رسانی به مردم همیشه پرچم‌دار بوده و باید قدرشناس باشیم.

کمالوند با اعلام اینکه در روزهای آغازین رزمایش به این پویش پیوسته است، در عین حال متذکر شد: نمی‌خواستم این موضوع مطرح شود چون فکر می‌کنم هر چقدر این اقدامات در خفا انجام شود بهتر است. خوشحالم که من هم به اندازه وسع خودم در این رزمایش سهیم بوده‌ام.

«اطاعت از رهبری تنها راه نجات کشور است»، وی در خاتمه با بیان این جمله و تأکید بر لزوم کمک‌رسانی به اقشار آسیب‌دیده و کم‌بضاعت، اذعان کرد: من باور دارم اگر به فرموده رهبری گوش فرا دهیم، می‌توانیم کارها را به شکل عالی پیش ببریم و در این صورت تمامی مشکلات جامعه ما حل می‌شود.

 

عضو تیم ملی ووشو:

تا جایی که بتوانم به طرح کمک مومنانه کمک می کنم

زهرا کیانی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: من در طرح کمک مومنانه شرکت کردم تا بتوانم نقش و سهمی در این کار خیر داشته باشم.

عضو تیم ملی ووشو و دارنده 23 مدال آسیایی و جهانی تصریح کرد: کمک مومنانه در این شرایطی که با توجه به بیماری کرونا ایجاد شده است، بسیار خوب و مفید است و من تا جایی که بتوانم به این کار خیر کمک می کنم.

وی گفت: در این شرایطی که با توجه به بیماری کرونا برای بسیاری از مردم ایجاد شده  همه کنار هم هستیم و این هم نوع دوستی و کار خیر را تا پایان این شرایط ادامه خواهیم داد.

 

قهرمان جودوی جهان مطرح کرد؛

«کمک های مومنانه» جلوه ای از «همدلی» و «نوع دوستی» ایرانیان

مریم بربط، بانوی جودوکار همدانی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در روز نیمه شعبان با تاکید و کمک رسانی به اقشار آسیب دیده اظهار کرد: سخنان مقام معظم رهبری همیشه امید و انرژی مضاعفی برای جوانان است.

وی افزود: کمک های مونانه در راستای لبیک به سخنان رهبری و به رسم دیرینه نوع دوستی و همدلی ایرانیان که همیشه در دنیا زبانزد است، جلوه ای از همدلی و نوع دوستی را نشان می دهد.

نائب قهرمان آسیا انعکاس اخبار کمک مومنانه را در فضای مجازی موثر دانست و افزود: نمایش جلوه های همدلی و نوع دوستی نه تنها باعث مشارکت بیشتر می شود بلکه کسانی که از این رزمایش اطلاعی ندارند مطلع می شوند.

بربط با تاکید بر حضور قهرمانان و ورزشکاران در خدمت رسانی ها گفت: همه قهرمانان و ورزشکاران هر کدام به نوعی در این رزمایش شرکت و سهم خود را ادا می کنند.

قهرمان جودوی جهان افزود: در این پویش همگانی باید سعی کنیم توزیع عادلانه کالاهای مورد نیاز نیازمندان را سر لوحه کار خود قرار دهیم تا افرادی که واقعا نیاز دارند بسته دریافت کنند.

وی انعکاس جلوه های زیبای همدلی در رزمایش مومنانه را باعث ترغیب جوانان و خیرین دانست و گفت: جلوه های زیبای همدلی ایرانیان باید در فضای مجازی منتشر شود.

 

پرهام مقصودلو:

رزمایش کمک مومنانه زمینه ای برای دستگیری از نیازمندان / همیشه به خانواده برای کمک به نیازمندان توصیه می کنم

پرهام مقصودلو در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما،گفت: قرنطینه را به صورت کامل رعایت می کنم و این روزها را بیشتر با حضور در مسابقات بین المللی به صورت مجازی می گذرانم.

استاد بزرگ شطرنج ایران، خاطرنشان کرد: همیشه اعتقاد داشتم کسانی که از وضعیت مالی بهتری برخوردار هستند باید به افراد آسیب پذیرتر کمک کنند و خوشبختانه ماه مبارک رمضان و بیانات مقام معظم رهبری نسبت به رزمایش مواسات ظرفیت مناسبی را برای افراد نسبت به کمک دیگران ایجاد کرده است.

وی در خصوص لزوم کمک به دیگران، افزود: این روزها که کرونا آمده عده ای که در گذشته هم زندگی خود را به سختی می گذراندند کار برایشان سخت تر شده اگر همه ما حداقل به افرادی که در اطراف ما هستند کمک کنیم قطعا شرایط بهتری برای قشرهای ضعیف تر حاصل می شود.

مقصودلو بیان اینکه همیشه به خانواده خود توصیه کرده ام در این برنامه ها شرکت کنند،یادآورشد: در این دوران باید خیلی حواسمان به اطراف باشد خیلی ها از کار روزمرگی هم افتاده اند، این کار بسیار بزرگ است و همیشه از مردم می خواهم در این طرح ها شرکت کنند.

قهرمان شطرنج جهان با اشاره به اینکه دست نیازمند گرفتن از سیره اهل بیت است، عنوان کرد: حالا که زمینه کمک کردن فراهم شده همه باید دست به دست یکدیگر دهیم تا این مشکل هر چه سریع تر حل شود.
 

دعوت بازیگر سریال "یوسف پیامبر" از مردم برای پیوستن به پویش "کمک مومنانه"

محمود پاک نیت بازیگر سینما تئاتر و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار شیرازه گفت: هر خدمتی به هم نوع، کار شایسته و بایسته ای است، نه فقط در مورد کرونا، که در هر مسئله دیگری "بنی آدم اعضای یکدیگرند" همیشه صادق است.

به گفته وی، انسان ها همگی به هم پیوسته اند و پاره شدن یکی از این زنجیره انسانی، باعث ناراحتی و نگرانی بقیه می‌شود.

این بازیگر استان فارسی تأکید کرد: از نظر انسانی، کمک به هم نوع، کاری همه پسند و نیز خداپسندانه است.

وی در پاسخ به اینکه آیا شما هم در پویش مردمی "کمک های مومنانه" شرکت کرده اید، با تأئید حضور در کمک های مومنانه، تصریح کرد: البته وقتی انسان کار خیری انجام می‌دهد، هر چه مخفی تر باشد بهتر است.

پاک نیت با بیان اینکه اهل فضای مجازی نیستم و نمی‌توانم در فضای مجازی برای این پویش را تبلیغ کنم، صمیمانه از کسانی که این پویش را راه اندازی کردند تقدیر و تشکر کرد و گفت: از طریق این گفتگو، همه هم وطنان را به پیوستن به این پویش دعوت می کنم.

 

پیوستن هنرمند شیرازی به پویش همدلی و کمک مومنانه

مهدی فقیه بازیگر شیرازی سینما و تلویزیون در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی شیرازه ضمن اشاره به شرایط  اقتصادی حاکم بر کشور پس از شیوع بیماری کرونا بیان داشت: مردم ما مردم خوبی هستند و در این موقعیت همه باید این درک را داشته باشند که به خاطر وجود ویروس ناخوانده کرونا اقتصاد و معیشت مردم به خطر افتاده است، خیلی ها بیکار شده اند و وام یک میلیون تومانی دولت نیز گرهی از مشکلات باز نمی کند.

 این بازیگر سینما و تلویزیون در مورد همدلی و کمک به نیازمندان ابراز داشت: رهبر انقلاب هم در صحبت هایشان بر همدلی و دستگیری از نیازمندان تاکید کردند، من نیز از کسانی  که به قول ما شیرازی ها دستشان به دهنشان می رسد و وضع مالی خوبی دارند می خواهم که در این برهه گرفتاری و مشکلات به اقشار نیازمند کمک کنند. این بسته های معیشتی یک کار بسیار بزرگ و خوبی است اما یک بار صورت می گیرد، باید این گونه فعالیت ها بیشتر و مداومت داشته باشد. 
  وی با توجه با اینکه شیوع ویروس کرونا هنوز به صورت کامل متوقف نشده است اظهار داشت: غفلت مردم از ویروس کرونا و نداشتن حساسیت بر روی مسائل بهداشتی بسیار بد است و مردم باید اطلاع داشته باشند که ما از قدیم ملتی همیشه تمیز و بهداشتی بوده ایم و کماکان باید فاصله اجتماعی و نکات پیشگیری از شیوع را رعایت کنند.
  بازیگر فیلم خروج در پایان به پویش همدلی و کمک مومنانه پیوست و گفت: برای نیازمندان هرکاری که از دستم بربیاید انجام می دهم، در این شرایط اقتصادی، به جز کسب ثواب، کمک به هم نوع، به عنوان وظیفه انسانی هر فرد محسوب می شود.
  مهدی فقیه در پایان بیان داشت: دعا کنیم تا انشالله مسئله ویروس کرونا برطرف بشود و مردم به زندگی عادی خود برگردند.
    کارگردان تبریزی در گفت‌وگو با آناج مطرح کرد؛

رزمایش مومنانه مقدمه ظهور است/ مواسات از نشانه‌های جامعه مهدوی

قربانعلی طاهرفر در گفت‌وگو با خبرنگار آناج در خصوص برپایی رزمایش کمک مومنانه اظهار داشت: فکر می‌کنم که این بیماری در فضای کنونی کشور حکمتی داشت و آن هم این بود که بحث همدلی و همیاری در جامعه را در تقابل با دنیازدگی غرب که چهره واقعی‌اش نشان داده شد، به ظهور رساند و چهره انقلابی اسلامی را مشخص کرد.

وی با اشاره به تحریم‌ها و محدودیت‌ها گفت: علی‌رغم این مشکلات ماجرای کمک مومنانه و مواسات در زمان بسیار خوبی توسط رهبر انقلاب مطرح شد که به دو نکته اشاره داشت؛ اول اینکه این کار وظیفه جامعه محمدی و از شاخص‌های ظهور است و دوم اینکه در ماه رمضان اتفاق افتاد که در احادیث داریم که رمضان شهر مواسات است.

کارگردان به نام تبریزی با اشاره به شکل‌های دیگر کمک‌های مومنانه عنوان کرد: اگرچه شکل برجسته این رزمایش تامین ارزاق است امام مقام معظم رهبری اشاره داشتند که کمک فکری، مالی، جسمی و حتی آبرویی نباید فراموش شود و اینها هم در حوزه مواسات هستند.

وی در خصوص لبیک به ولایت در رزمایش کمک مومنانه ابراز داشت: یکی از شاخصه‌های انقلاب لبیک به سخنان ولایت بود و از ابتدای انقلاب نمونه‌های این رزمایش‌های مومنانه را چه در زمان جنگ و تهیه نفت برای مردم توسط کمیته‌ها و چه در تلاش جهادگران در مناطق محروم دیده‌ایم.

طاهرفر با اشاره به سال جهش تولید توضیح داد: کارآفرینی و تلاش برای اشتغالزایی و سرپا نگه داشتن کارخانه‌هایی که وضعیت مناسبی ندارند هم نمونه‌ای از این رزمایش است که نیاز امروز است و تمام اقشار و به ویژه دولت باید در این بحث وارد شوند.

وی با تاکید بر نقش دولت و جامعه در رزمایش مواسات گفت: دولت باید دغدغه اشغال داشته باشد تا این مواسات در جامعه پیاده شود و تمام اقشار جامعه هم باید در هر کاری که هستند چه از نطر فکری، چه جسمی و چه آبرویی در رزمایش حضور داشته باشند و تنها رزمایش دست به جیب بردن نیست.

این هنرمندی تبریز در خصوص تداوم این رزمایش‌ها یادآور شد: امیدوارم این پیشنهاد رهبر جرقه‌ای باشد برای ایجاد گروه‌های امدادی و استمرار رزمایش در تمام قالب‌ها نه فقط تامین ارزاق و کار این گروه‌ها تا پایان دادن به شکاف طبقاتی جامعه ادامه داشته باشد.

 

کاریکاتوریست بین المللی:

اهالی هنر با آثار خودکمک مومنانه را فرهنگ سازی کردند/ مردم خالق جلوه های زیبایی از مواسات بودند

فرهاد رحیم قراملکی در گفتگو با تبریزبیدار در خصوص رزمایش مواسات و کمک مومنانه اظهار داشت: با ورق زدن تاریخ ایران به عینه خواهیم دید که در تمام بحران ها و حوادث و...  این خود مردم بودند که دست به دست هم می دادند و بر هر مشکلی پیروز می شدند. همه ما یادمان هست که در ۸ سال جنگ تحمیلی مردم چه حماسه ها و ایثار و مواساتی را چه در خط مقدم و چه در پشت جبهه ها رقم زده و تصاویر زیبایی را قاب گرفتند و این ها بارها و بارها رقم خورد و تصویر شد. 

وی افزود: حال در طول ایام کرونا شاهد رشادت های بی مثال مردم از هر قشر و گروهی بوده ایم، از پرستارها و پاکبان ها گرفته تا مردانی که شبانه بصورت جهادی شهر را ضدعفونی کردند و بار دیگر زیبایی آفریدند و به تعبیر من مردم ایران در دنیا بی نظیر و بی مانند هستند و کرامت و مواسات را  نه در تعریف که در عمل دارند.

این کاریکاتوریست بین المللی در خصوص رسالت اهالی هنر در مواسات و کمک مومنانه گفت: بدیهی است که هنرمندان نیز از این مردم جدا نیستند و نخواهند بود.  هنرمندان به مثابه آینه تمام نمای مردم باید در خط مقدم و پیشرو در همین امورات حسنه باشند و نه در حاشیه و تماشاگر. هنرمند نباید خود را از مردم جدا بداند چرا که این هنرمند شاید الگوی هر فرد دیگری باشد.

وی با تاکید بر اینکه هنرمندان نباید از مسئولیت مدنی خود فارغ شوند، افزود: اهالی هنر به هر طریقی که می توانند در صحنه حاضر شده و فرهنگ همدلی و مواسات را تعریف و فرهنگ سازی کنند. کمک مومنانه فقط به احسان و تکریم ختم نمی شود بلکه قالب های دیگری نیز دارد.  پس هنرمند نیز می تواند به هر طریقی که از توانش بر می آید در خدمت مردم باشد.

رحیم قراملکی بیان داشت: همین دو ماه گذشته هنرمندان فهیم آذربایجان با شرکت در پویش های «در خانه بمانیم» ، «بهار همدلی» و  «کمک مؤمنانه» در کنار مردم و همپای مردم بودند.

این کاریکاتوریست تبریزی با بیان اینکه نقش مردم بسیار در کمک مومنانه پر رنگ تر و بیشتر از مسئولین بوده، هست و خواهد بود، گفت: مردم بار دیگر در کنار مردم بودند و نشان دادند که جای خالی برخی از مسئولین را نیز به زیبایی توانسته اند پر کنند. البته نباید از تلاش تعدادی از مسئولین نیز چشم پوشی کرد. اما باید اعتراف کرد  که اگر مردم پای کار نباشند هیچ  اتفاقی نخواهد افتاد. ظرفیت را خود مردم تعریف می کنند نه دیگران.  مردم ایران مردمی همدل و ایثارگرند که در دنیا نظیری ندارند.

 

کارگردان و مستندساز ایلامی:
  رزمایش کمک مومنانه سپاه، تداعی دفاع مقدس است

به گزارش ایلام بیدار ، "قدرت باقری"، کارگردان و مستندساز ایلامی در گفتگو با ایلام بیدار گفت: مسجد برای مؤمنان و مجاهدان همیشه ایام ظرفیتی بالفعل بوده و هست، تصاویری که به همت سبزپوشان مهربان سپاه امیر المومنین(ع) استان ایلام از کمک های مؤمنانه پخش می شد، به نوعی دوران پرمخاطره دفاع مقدس را در ذهنم تداعی می کرد.

وی اظهار کرد: تصاویری که یادآور حضور مخلصانه مردم در مسجد جامع ایلام برای اهدای کمک های مردمی به جبهه‌ها بود و شرف و مردانگی را برای همیشه بر تارک گلدسته‌های رو به آسمانش به یادگار گذاشت تا نام ایلامیان بر طاق نیلی آسمان کران تا کران دیده ها را جلا بخشد.

باقری افزود: بسته هایی که با همتی مؤمنانه بسته شده بودند و در نگاهی، می شد نه کالای ملموس، که کالای غیرت و اخوت را به عیان در میانشان دید و تفسیر زیبای آدمیت را به تماشا نشست.

کارگردان و مستندساز ایلامی گفت: فرزندان مجاهد سپاه در این اوضاع و احوال کرونایی کشور حواسشان به نیازمندان هست و بی وقفه درچشمانشان چشم دوخته و خود را شریک نگاه هایی می دانند که عاجزانه به دنبال پناهی به در آویخته شده‌اند.

وی تصریح کرد: سبزپوشان سپاه و بسیجیان دریادل، ما را به دورانی سوق دادند که ایلامیان برای سربلندی ایران، یک مشت واحد بودند و اینک در پرتو عنایات حضرت حق، با الهام از تجربه گرانسنگ هشت سال دفاع مقدس به گونه ای دیگر پای در عرصه نوعدوستی گذاشته اند تا بار دیگر آزمونی سخت را با توفیق الهی پشت سر بگذارند.

این خبر به‌روزرسانی می‌شود...

 

منبع: دانا

کلیدواژه: رزمایش کمک مومنانه کمک های مومنانه مقام معظم رهبری رزمایش مومنانه رزمایش مواسات کمک مومنانه ویروس کرونا عضو تیم ملی فضای مجازی راه اندازی اهالی هنر نوع دوستی کمک ها هم نوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۲۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم‌الهدی: وقتی نیرو‌های نخبه نظام به دنبال اجرای شرع و قانون بیفتند، باید حمایت مردم نیز پشتیبان آنها باشد/ حجاب متعلق به فرهنگ ایران است؛ در شاهنامه، فردوسی از قول منیژه نقل می‌کند «منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب»

سید احمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام صادق (ع) اظهار کرد: مسئله مظلومیت، قصه تکراری در سیره همه اولیای الهی است و شاید یکی از ابعادی که وجود اقدس امیرالمومنان (ع) را اول مظلومان عالم می‌دانند، به این خاطر است که خود مظلوم بود و همه مظلومان عالم نیز از نسل او بودند.

وی افزود: شما ببینید یک شخصیت عالم و فرزانه‌ای را با لباس عبادت از خانه بیرون بکشند، دستهایش را در حدود سن ۶۵ سالگی ببندند و بی‌حیایی سوار بر اسب او را به دنبال بکشد. این مظلومیت برای کدام رهبر و قوم تکرار شده است؟ در همین حد که حتی یهود جسور و عنود نیز با اینکه قاتل پیامبران بودند، اما دست به چنین هتک حرمت‌هایی نمی‌زدند. به همین هم اکتفا نکردند و در نهایت با سم وجود اقدسش را مسموم کردند و به شهادت رساندند.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) یک وجه تقارن و تشابه نزدیکی هم با وجود اقدس، ولی نعمت ما علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) داشتند. یکی اینکه امام صادق (ع) نخستین نفری بود که ولادت امام رضا (ع) را بشارت داد و دوم آن که شهادت امام صادق (ع) از نظر زمانی مقارن با ولادت امام رضا (ع) بود که انگار سرچشمه علم و فضائل امام صادق (ع) وقتی از دنیا رفت، در وجود، ولی معصوم دیگری همچون امام رضا (ع) دوباره متولد شد تا همگان از آن محظوظ و بهره‌مند شوند.

اجتماع صادقیون مصداق یک سنت حسنه است

وی با دعوت رسمی از زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی برای حضور در اجتماع بزرگ صادقیون ادامه داد: همچون سال‌های قبل، فردا نیز به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری، زائران و مجاوران امام هشتم (ع) از میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی راهپیمایی می‌کنند. اجتماع عظیم صادقیون از آن سنت‌های حسنه و نیکی است که همه می‌توانند به نیت عرض تسلیت و ابراز ارادت به محضر امام رضا (ع) در آن شرکت کنند. 

علم‌الهدی گفت: از برگزارکنندگان اجتماع عظیمی که روز چهارشنبه در حمایت از طرح نور برگزار شد تا مردم، شور و ارادت خود را نسبت به فرمانده محترم و شجاع نیروی انتظامی و مجریان طرح نور نشان بدهند، تقدیر و تشکر می‌کنم. وقتی نیرو‌های نخبه نظام به دنبال اجرای شرع و قانون بیفتند، باید حمایت مردم نیز پشتیبان آنها باشد. این اجتماع موردتأیید بنده است و از همه شما برادران و خواهران گرامی برای شرکت در آن تشکر می‌کنم.

کارگر، عنصر سازنده در جامعه

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرارسیدن هفته معلم و هفته کارگر به عنوان دو مناسبت جاری تصریح کرد: این روز‌ها در هفته کار و کارگر هستیم. کارگر، عنصر سازنده در جامعه است و توسعه اقتصادی، رشد اقتصادی و جهش تولید به مدد بازوان توانمند او تأمین می‌شود که از این حیث، تأمین معیشت کارگر بر همه مسئولان ضرورت دارد. علاوه بر این، هفته معلم نیز در این روز‌ها در جریان است که با اشاره به آن، نکاتی را عرض می‌کنم.

وی با اشاره به آیه ۲ سوره مبارکه جمعه تأکید کرد: قول مشهور این است که امام (ره) فرمود معلمی شغل انبیاست، اما اشاره امام راحل به هر معلمی نیست، زیرا خداوند عالم در قرآن کریم سه شغل برای پیامبران الهی عنوان کرده است؛ آن جا که می‌فرماید «هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ» و تصریح می‌کند که پیامبران، آیات الهی را برای مردم می‌خواندند، آنها را تزکیه می‌دادند و کتاب و حکمت به ایشان می‌آموختند. این سه عنوان، سه شرطی است که اگر معلم به آن پایبند بود، آن زمان است که می‌توان گفت آن معلم رهرو طریق انبیاست.

تولید هویت، تکلیف اصلی معلمان

علم‌الهدی با بیان اینکه تولید هویت برای مردم، بزرگترین رسالت انبیای الهی بود، گفت: همه انسان‌هایی که در دوران حیات بابرکت رسول اکرم (ص) در قبایل، عشایر و دسته‌های مختلف که گرفتار امیال نفسانی بودند، بر هم شمشیر می‌کشیدند و قتل و غارت را در روابط خود حاکم می‌کردند، به دست پیامبر اسلام (ص) هویت یافتند، تبدیل به «امت» شدند و جامعه‌سازی کردند. بر همین اساس هم بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با معلمان تأکید کردند که پرورش هویت دانش‌آموزان در کنار علم‌آموزی بر معلمان ضرورت دارد.

وی بیان کرد: معلم مکلف است پیش از آموزش، به دانش‌آموز هویت ملی و دینی ببخشد، زیرا از اساس، هویت دینی محور هویت ملی است. عزیزان من، مسئله حجاب نیز یکی از همین هویت‌های دینی و ملی است. اصلاً حجاب متعلق به فرهنگ ایران است. حتی آن زمان که هنوز اسلام وارد ایران نشده بود، حجاب فرهنگ ایرانیان بود؛ به‌خصوص در تاریخ ایران باستان و انعکاس این فرهنگ را میتوان در شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی دید؛ آن زمان که از قول منیژه به عنوان نماد یک زن فرهیخته و ایرانی نقل می‌کند «منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب».

تزکیه، مقدم بر تعلیم است

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش مکلف است فرهنگ ملی و دینی را به دانش‌آموز تعلیم دهد، اظهار کرد: اگر این فرهنگ به درستی منتقل شد، آن زمان است نسل آینده‌ساز دیگر خودباختگی هویتی نخواهد داشت و غربگرا و غرب‌زده نخواهد بود. برادران عزیز، خواهران گرامی، آن‌چه امروز در دانشگاه‌های آمریکا درحال وقوع است، اینکه استاد دانشگاه را روی زمین می‌کشند و دانشجو را به شدیدترین شکل ممکن سرکوب می‌کنند، همه اینها تابلوی لیبرال دموکراسی و تمدن غربی است که امروزه در ایالات متحده آمریکا به چشم می‌آید. حقیقت اینها همین است، واقعیت اینها همین است. دانش آموز اگر هویت پیدا کند، به اینها وابسته نمی‌شود.

وی افزود: پس از هویت‌بخشی، خداوند عالم تزکیه را مقدم بر تعلیم دانسته است. به همین دلیل، ما نیز تأکید داریم که باید پرورش مقدم بر آموزش باشد. البته در مقوله پرورش نمیتوان فقط به دبیران پرورشی اکتفا کرد، زیرا اصل تربیت از همان معلمی آغاز می‌شود که درحال تعلیم است. آن عظمتی که معلم به خاطر علمش در چشم دانش‌آموز دارد، بهترین ابراز تربیت است اگر معلم دغدغه‌مند باشد. اگر معلم این سه خاصیت را داشت یعنی به دانش‌آموز هویت داد، او را تربیت کرد و تعلیم را به حد کمال به اجرا درآورد، آن زمان است که رهرو طریقت انبیاست.


دیگر خبرها

  • بهترین زمان مصرف پروتئین چه وقت است؟ قبل یا بعد از تمرین؟
  • علم‌الهدی: وقتی نیرو‌های نخبه نظام به دنبال اجرای شرع و قانون بیفتند، باید حمایت مردم نیز پشتیبان آنها باشد/ حجاب متعلق به فرهنگ ایران است؛ در شاهنامه، فردوسی از قول منیژه نقل می‌کند «منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب»
  • بهترین زمان استفاده از ویتامین‌ها چه ساعتی است؟
  • وظیفه شیعیان در دوران غیبت زمینه‌سازی و آماده کردن شرایط برای ظهور امام زمان(عج) است
  • توقف روند گلزنی عیسی در بدترین زمان ممکن
  • مدرسه فریلنسری ایران راه اندازی می‌شود
  • نخستین مدرسه فریلنسری ایران راه‌اندازی می‌شود
  • نخستین مدرسه فریلنسری ایران راه اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی مدرسه هنر در کاشان
  • برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم