Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، سعید موتمنی با اشاره به اینکه در حال حاضر خودرو بازار خوبی ندارد، گفت: افزایش قیمت موجود در بازار خودرو، به دلیل عرضه کم این محصولات از سوی شرکت‌های تولیدکننده است که نمی‌تواند تامین‌کننده نیاز بازار باشد.

وی با بیان اینکه با وجود نبود تقاضا برای خودرو قیمت این کالا افزایشی است، گفت: قیمت خودرو تعیین تکلیف نشده و همین بلاتکلیفی سبب افزایش قیمت خودرو و سردرگمی فروشنده و خریدار در بازار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه فرشندگان خودرو با تاکید بر ضرورت آنالیز قیمت خودرو از سوی ستاد تنظیم بازار، گفت: پس از تعیین قیمت تمام‌شده و اضافه شدن سود منطقی که برای این کالا تعیین شده است، می‌توان خودرو را به قیمت مناسب عرضه کرد.

موتمنی گفت: هم اکنون نیاز بازار را افرادی تامین می‌کنند که برای دریافت خودرو ثبت نام کرده و آن را تحویل گرفته اند که البته این افراد نیز ممکن است خودروی خود را به دلیل نوسانات ارز و یا به هردلیل دیگری عرضه نکنند و همین موضوع سبب نابسامانی بازار خودرو می‌شود.

وی کاهش التهاب بازار خودرو را درصورت تزریق این محصولات امکان پذیر دانست و افزود: تجربه نشان داده است خودروسازان ایرانی قادر به تامین نیاز بازار نیستند؛ این درحالی است که ما با واردات خودروهای دسته دوم خارجی می‌توانیم هم نیاز بازار را تامین کنیم و هم مانع از افزایش قیمت خودرو در بازار شویم.

رئیس اتحادیه فرشندگان خودرو گفت: اسفند سال ۹۸ قیمت‌های خودرو به کف رسیده بود؛ به نحوی که خودروی ۲۰۶ تیپ ۲ که در بهمن ماه به قیمت ۱۱۴ میلیون تومان به فروش می‌رسید در اسفند با قیمت ۹۹ میلیون تومان عرضه شد، همچنین ۲۰۶ تیپ ۵ در بهمن با قیمت ۱۲۰ میلیون تومان و در اسفند ۱۰۸ میلیون تومان به فروش رسیده است؛ بنابر این باید به این سوال پاسخ داد که چه اتفاقی در بازار رخ داده که قیمت‌ها با این افزایش مواجه شده است.

موتمنی با اشاره به فروش کارتکسی خودرو از سوی یکی از شرکت‌های خودروساز در ابتدای سال جدید گفت: این شرکت خودروساز با پایه قیمت بالا شروع به فروش کارتکسی خودرو در بازار کرد که این روند سبب افزایش قیمت خودرو در بازار شده است.

کد خبر 4921260 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: پیش فروش خودرو صنعت خودروسازی ویروس کرونا قیمت نفت وزارت جهاد کشاورزی سهام عدالت بانک مرکزی ایران قیمت دلار آزادسازی سهام عدالت تولید نفت بورس بازار سرمایه ایالات متحده آمریکا قیمت سکه بهار آزادی وزارت صنعت معدن و تجارت بورس تهران میلیون تومان افزایش قیمت قیمت خودرو نیاز بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۲۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیکبخت: نوسانات بازار را با تولید به حداقل می‌رسانیم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بسترسازی تولید را برای تنظیم بازار دنبال می‌کنیم تا بتوانیم از طریق یکنواختی تولید، نوسانات بازار را از نظر کمّی و قیمتی به حداقل برسانیم.

به گزارش مشرق، محمد علی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی امروز- چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت- در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای تنظیم بازار بستر سازی تولید را دنبال می کینم تا بتوانیم از طریق یکنواختی تولید، نوسانات بازار را از نظر کمی و قیمتی به حداقل برسانیم.

وزیر کشاورزی تصریح کرد: عید نوروز امسال همزمان با ماه مبارک رمضان فشار زیادی برای تامین کالا وجود داشت که با برنامه ریزی صورت گرفته و تامین کالای مورد نیاز نسبت به سنوات گذشته کمتر دچار نوسان قیمت کالا بودیم و تثبیت در بازار اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه تا امروز توسط کارخانه های تولید روغن و بازرگانان ۷۰۰ هزار تن دانه های روغنی از کشاورزان خریداری شده است، یادآورشد: در هیچ میوه فروشی کمبود کالا مشاهده نمی شود، کالاها تامین شده و گرانی برخی کالاها ناشی از کمبود کالا نیست.

ادامه دارد..

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • دلیل آرامش نسبی قیمتها در بازار خودرو
  • جهش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژ، دنا، سمند، شاهین، تارا و کوییک + جدول
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • چهار محصول ایران خودرو گران شد
  • نیکبخت: نوسانات بازار را با تولید به حداقل می‌رسانیم
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • افزایش قیمت طلا و انواع سکه در بازار ؛ ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید