Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@16:29:31 GMT

کرونا ژاپن را مجبور به پرداخت چه هزینه‌هایی خواهد کرد؟

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۲۷۶۷

آفتاب‌‌نیوز :

با شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان و همچنین در کشوری که قرار است المپیک ۲۰۲۰ در آن برگزار شود زمزمه هایی از به تعویق افتادن بازی های تابستانه المپیک امسال به گوش می رسد.

بنابر آخرین گزارشات ژاپن برای برگزاری المپیک سال ۲۰۲۰ از سال ۲۰۱۳ تا کنون نزدیک به ۱ تریلیون دلار هزینه کرده است و این کشور تنها در از اوایل سال ۲۰۱۹ تاکنون نزدیک به ۱۲ میلیارد دلار برای برگزاری این بازی ها هزینه کرده است و به گفته کارشناسان لغو و یا حتی تعویق بازی های تابستانه المپیک ۲۰۲۰ این کشور را به زیر فشارهای اقتصادی سنگینی خواهد برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای برگزاری بازی های المپیک ژاپن نه تنها دولت این کشور به پرداخت هزینه ۱ تریلیون دلاری متحمل شده است بلکه غول های صنایع دنیا مثل تویوتا و یا پاناسونیک و بسیاری دیگر از کمپانی های این کشور برای برگزاری این بازی های به حمایت های مالی دست زده اند و چند صد میلیارد دلار تاکنون برای این بازی ها خرج کرده اند.

به گفته کارشناسان اقتصادی مهم ترین فاکتوری که باید برای لغو بازی های المپیک در نظر گرفت این است که بسیاری از هزینه ها برای برگزاری المپیک ۲۰۲۰ از قبل پرداخت شده اند که بیشترین آن ها به ساخت اماکن ورزشی اختصاص داده شده است و لغو این بازی ها تنها درآمد ژاپن از گردشگران خارجی را حتی بیشتر از قبل کاهش می دهد.

ژاپن که پیش از شیوع بیماری کرونا به دلیل روابط دیپلماتیک با کره جنوبی صنعت گردشگری آن با تحریم مواجه شده بود حال با شیوع ویروس کرونا تعداد گردشگران آن در سال ۲۰۱۹ به حداقل رسید به گونه ای که تعداد گردشگران این کشور در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۳۱ میلیون نفر تخمین زده شده است و حال با لغو بازی های المپیک اقتصاد این کشور بیشتر از هر موقع دیگری زیر فشارهای اقتصادی قرار خواهد گرفت.

با این حال یکی از مراکز تحقیقاتی این کشور طی بیانیه‌ای اعلام کرد که اقتصاد ژاپن اقتصاد بسیار متنوعی است و صنعت گردشگری تنها ۰.۹ درصد درآمد این کشور را تامین می‌کند و لغو و یا به تعویق انداختن بازی‌های المپیک نمی‌تواند ضرر هنگفتی به بار آورد.

 

کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده اند که در حال حاضر نیز با شیوع بیماری کرونا در سال ۲۰۲۰ باید شاهد کاهش ۰.۷ درصدی تولید ناخالص داخلی این کشور باشیم و در صورت لغو و یا تعویق افتادن بازی‌های المپیک این کاهش تولید ممکن است به ۱.۵ درصد برسد و همچنین با لغو بازی ها کشور از درآمد ۲۴۰ میلیارد پوندی که قرار بوده است از صنعت گردشگری به دست آورد محروم خواهد شد.

برگزارکنندگان المپیک ۲۰۲۰ پیش بینی دقیقی از تعداد بازدیدکنندگان در سال ۲۰۲۰ ارائه نکرده‌اند اما تا کنون ۴.۵ میلیون بلیط پیش فروش شده است و گفته می‌شود تعداد آن به نزدیک ۸ میلیون عدد خواهد رسید که ۲۰ تا ۳۰ درصد خریداران بلیط ها خارجی هستند.

یوشیرو موری، رئیس کمیته برگزارکننده بازی‌های المپیک توکیو با اعلام این مطلب ضمن «غیرمسئولانه» توصیف کردن شایعاتی که درباره برگزار نشدن این بازی‌ها منتشر شده، تصریح کرد که هیچ تصمیمی برای تعویق و یا لغو بازی‌های المپیک به دلیل شیوع و گسترش ویروس کرونا اتخاذ نشده است.

موری که درچند روز گذشته در پایان نشستی درحالی که با مسئولان بلندپایه کمیته بین‌المللی المپیک سخن می‌گفت، یادآور شد: در حالی که تنها چند ماه تا آغاز مراسم گشایش بازی‌های المپیک توکیو باقی مانده پرسش‌ها و شایعاتی به صورت مکرر در خصوص تعویق این بازی‌ها به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در کل قاره آسیا مطرح می‌شود. این در حالیست که ما با مقامات دولتی کشورهای منطقه در حال هماهنگی هستیم و تلاش داریم با حفظ آرامش برای کنترل اوضاع تلاش کنیم."

منبع: خبرآنلاین

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا ژاپن المپیک 2020 بازی های المپیک برای برگزاری المپیک ۲۰۲۰ لغو بازی ها بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۲۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان از پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد و ۸۲۱ میلیون تومان کمک هزینه درمانی به مددجویان در سال گذشته خبر داد.

حمید باسره امروز هشتم اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اظهار کرد: در سال گذشته کمک‌هایی در قالب کمک هزینه درمانی و فرانشیز اسناد پزشکی و تأمین تجهیزات بهداشت فردی به بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان پرداخت شده است.

وی افزود: از این میزان مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای پرداخت ۱۲ هزار و ۷۰۰ مورد کمک هزینه درمانی بیماران عادی و بیش از سه میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان به منظور پرداخت کمک هزینه فرانشیز اسناد درمانی و تهیه و تأمین تجهیزات بهداشت فردی برای ۴۲۳۳ مورد از بیماران خاص و صعب‌العلاج هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان با تاکید بر اهمیت و ضرورت ارتقاء سلامت و افزایش آگاهی مردم از مسائل بهداشتی و به تبع آن ایجاد و حفظ آرامش در بین خانواده‌ها، یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات این نهاد طرح‌های غربالگری، خدمات بهداشت دهان و دندان، توزیع بسته‌های بهداشتی، مخازن ذخیره آب بین خانواده‌های تحت حمایت این نهاد است.

باسره خاطرنشان کرد: در سال گذشته مبلغ چهار میلیارد و ۷۲۱ میلیون تومان نیز به منظور تهیه اقلام مذکور هزینه و بین خانواده‌های نیازمند از قبل شناسایی شده توسط مددکاران کمیته امداد در سراسر استان توزیع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • بعد از رفتن کین، مجبور شدم مثل اردک بنشینم!
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • شانس ۶۰ درصدی تیروکمان برای سهمیه المپیک/ هزینه ۱۰ میلیاردی سفر به چین و کره
  • شانس ۶۰ درصدی تیروکمان برای سهیمه المپیک/ هزینه ۱۰ میلیاردی سفر به چین و کره
  • فرزام: باید شرایط آمادگی استاندارد را در روئینگ داشته باشیم