Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-08@12:38:12 GMT

جهش تولید؛ پنجره واحد صدور مجوزها

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۲۹۴۳

‍‍‍‍‍‍

رئیس مرکز ملی مطالعات وزارت اقتصاد با انتقاد از نبود نظارت بر مقوله صدور مجوزها، گفت: نداشتن اشراف به این موضوع باعث می شود به نقطه اول برسیم، بنابراین با چشمان بسته نمی‌توان سیاستگذاری کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علی فیروزی - در برنامه تیتر امشب با اشاره به پیشینه اصلاح موادی از قانون اجرای سیاستگذاری کلی اصل ۴۴، گفت: هنگام اصلاح ۳ ماده قانونی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی از تعداد مجوز‌ها بی خبر بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: در آن مقطع، قانونگذار هیئت مقررات زدایی را تعریف و یکی از وظایف آن را تسهیل صدور مجوز‌ها قرار داد.

او ادامه داد: تا آن زمان تعداد مجوز‌های موجود و عناوین آن در کشور شفاف نبود و با این وضع، وظیفه‌ها نیز دچار ابهام بود و به تبع آن، سیاستگذاری، تصمیم گیری و بهینه سازی نیز برای آن مقدور نبود.

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: بر اساس این قانون فراخوانی اعلام و بیش از ۲ هزار عنوان مجوز از دستگاه های مختلف احصا و طی آن حدود ۶۰۰ مجوز حذف یا ادغام شد و عملا حدود ۱۵۰۰ مجوز باقی ماند.

او ادامه داد: البته تعداد مجوز‌های موجود بیش از این ارقام است بنابراین در گام نخست به مردم اطلاع رسانی کردیم که اعلام کنیم چه مجوز‌هایی مجوز رسمی جمهوری اسلامی بوده و بر چه مبنای قانونی هستند و چه شرایط و مدارکی هزینه‌ای و زمانی نیاز دارند که البته همچنان این اطلاعات در برخی دستگاه‌ها ناقص باقی مانده است.

فیروزی ادامه داد: برخی از دستگاه‌های اجرایی در اصلاح مجوز‌ها و قوانین دست و پاگیر همکاری نکردند، از جمله وزارتخانه‌های بهداشت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش که کمترین میزان همکاری را داشتند.

او با طرح این سوال که «چرا مجوز‌ها به سختی ارائه می‌شوند؟» اظهار کرد: استعلام و مدارکی که برای مجوز‌ها درخواست می‌شود منحصر به آن مجوز نیست و هر مجوزی به بیش از ۱۰ هزار مدرک نیاز دارد و به طور شفاف یه کارآفرین یا فعال اقتصادی برای راه اندازی فعالیت خود، فقط به یک مجوز نیاز ندارد. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
او با انتقاد از نبود نظارت‌ها بر این عرصه، گفت: ما هنوز نمی‌دانیم چه کسی؟ چه زمانی؟ چه مجوزی؟ از چه دستگاهی درخواست کرده و آن مجوز چه زمانی به او تحویل داده شده است؟

فیروزی تاکید کرد: اگر این‌ها را ندانیم به نقطه اول می‌رسیم و بنابراین با چشمان بسته نمی‌توان سیاستگذاری کرد.   در ادامه برنامه حسین سلاح ورزی نایب‌رئیس اتاق ایران به چالش های اصلی پیش روی کسب و کارها اشاره و تصریح کرد: 

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: علی فیروزی جهش تولید صدور مجوزها مجوز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۲۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ دقیق صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها مشخص شد

به گزارش خبرنگار مهر، کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فوتبال کشور با جمع‌آوری مدرک تمام باشگاه‌های لیگ برتر در فصل گذشته و جاری قرار است ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ جلسه نخست برای صدور مجوز حرفه‌ای را برگزار کند.

در جلسه کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای قرار است مستندات مورد نیاز کنفدراسیون فوتبال آسیا برای باشگاه‌ها بررسی شود تا همان روز در خصوص تأیید یا تکذیب مدرک آنها تصمیم‌گیری شود.

پیگیری‌های خبرنگار مهر، نشان می‌دهد بعضی از باشگاه‌های فعلی لیگ برتر نتوانستند مدارک خود را کامل کرده و مجوز حرفه‌ای دریافت کنند. از این رو قرار است مجوز ملی آنها بررسی شود تا شرایط حضور در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی کشور را داشته باشند.

باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هم پس از واگذاری به بخش خصوصی تمام مدارک خود را ارسال کردند تا بتوانند با دریافت مجوز حرفه‌ای اجازه حضور در فصل پیش روی لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند.

همچنین کمیته صدور مجوز حرفه‌ای قرار است تا ۵ خردادماه درباره اعطای مجوز خود تصمیم‌گیری نهایی داشته و به AFC اعلام کند. در صورتیکه کنفدراسیون فوتبال آسیا ظرف مدت ۲۱ روز از زمان اعلام فدراسیون فوتبال نکته‌ای درباره اعطای مجوز به هر یک از باشگاه‌ها داشته باشد اعلام رسمی می‌کند در غیر این صورت مجوزهای صادرشده از سوی کمیته‌های هر فدراسیون از قاره آسیا مورد تأیید این نهاد قرار می‌گیرد.

کد خبر 6100544 مهدی مرتضویان

دیگر خبرها

  • تاریخ دقیق صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها مشخص شد
  • ممنوعیت ارائه خدمات به دارندگان مجوزهای کاغذی در استان مرکزی
  • درخواست مجوز برای این صنف بیشترین تقاضا را دارد | ۲۵ اردیبهشت ؛ پایان مجوزهای کاغذی
  • چگونه کلاس اولی‌ها را ثبت نام کنیم+فیلم
  • درگاه ملی مجوزهای کسب و کار، سدی در برابر انحصار
  • صدور ۸۰ میلیون بیمه نامه
  • حذف پروانه کسب های کاغذی از ۵۰۰ هزارتا عبور کرد
  • سومین کارخانه سیمان «ویدر»، نگرانی ادامه‌دار اهالی و پاسخ یک مسئول
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • شناسایی واحدهای صنفی فاقد مجوز با الکترونیکی شدن مجوزها