Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی(ره) گفت: رعایت نسبت کمی و کیفی جهت انتقال سرفصل دروس بسیار مهم و حیاتی است.

دکتر حسن مروتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این روزهای با ویروس منحوس کرونا روبرو هستیم ویروس کرونا نه تنها کشور عزیزمان ایران بلکه تمام دنیا را درنوردیده و خیلی از فعالیت‌ها را دچار مشکل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این راستا آموزش و آموزش عالی مستثنی نیست، آموزش عالی هم به طبع بیشترین آسیب را از دید ما که در این مجموعه در حال فعالیت هستیم دارد.

رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی(ره) خاطرنشان کرد: ما از حضور گرم دانشجویان محروم هستیم به خاطر فاصله‌گذاری که باید رعایت کنیم و با توجه اینکه ما در محیط دانشگاه خوابگاه و غذا را هم داریم حتی اگر بگوییم در کلاس‌ها می‌توانیم تمام موازین را رعایت کنیم ولی در خوابگاه به دلیل تراکم زیاد دانشجویان و یا در مکان‌های غذاخوری مشکل انتقال خواهیم داشت لذا ستاد ملی کرونا تصمیم گرفته که محیط‌های آموزشی تعطیل بشوند.

مروتی اضافه کرد: بعضی از دانشگاه‌ها زیرساخت‌ها را برای آموزش‌های الکترونیک داشته‌اند که تعداد آن‌ها از گذشته زیاد هم نبوده شاید چند دانشگاه برتر کشور که در تهران هستند.

وی بیان کرد: ولی ما سعی کرده‌ایم که به‌عنوان یک فرصت به آن نگاه کنیم در واقع انتخاب ما نیست بلکه به سبب شرایط به وجود آمده ما به سمت آموزش‌های مجازی پیشرفته‌ایم با این وجود سعی کرده‌ایم که خود را به سطح دانشگاه‌های تراز اول برسانیم و آموزش الکترونیک را شروع کنیم.

رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی(ره) ادامه داد: تا زمانی‌که آموزش الکترونیک شروع شده ما آموزش‌های غیر برخط را داشته‌ایم از ۲۰ اسفند شروع به آموزش الکترونیک اما به‌صورت آفلاین کردیم.

مروتی عنوان کرد: اساتید این دانشگاه از ۲۰ اسفندماه تا اردیبهشت‌ماه ۷ هفته آموزشی را به‌صورت غیر برخط یا غیر آنلاین برگزار کرده‌اند که بر طبق آمار ۷۴ درصد کلاس‌ها در این هفته‌ها تشکیل شده‌اند.

وی اضافه کرد: به جد دنبال زیرساخت برای آموزش‌های الکترونیک به‌صورت برخط بودیم مقداری سخت‌افزار و نرم‌افزارهای متعدد را فراهم کردیم و از ۶ اردیبهشت عملاً کلاس‌های دانشگاه شروع شد.

رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی(ره) اظهار کرد: رعایت نسبت کمی و کیفی جهت انتقال سرفصل دروس بسیار مهم و حیاتی بوده لذا یکی از سناریوهای اصلی پیش رو افزایش دامنه زمانی تقویم آموزشی نیمسال دوم ۹۹-۹۸ از ۱۶ هفته به ۱۸ هفته است.

مروتی تصریح کرد: در خصوص فرآیند ارائه دروس عملی و کارگاهی نیز که حداکثر ۱۰ درصد کلیه دروس دانشگاه است راهکارهایی اجرایی توسط حوزه معاونت آموزشی به اساتید محترم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر ساماندهی و هدایت فعالیت‌های آموزشی برخط، دانشگاه در حوزه‌های ستادی دیگر نیز وظایف محوله خود را به‌صورت جدی و هدفمند پیگیری کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه آیت الله بروجردی ستاد ملی کرونا کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۳۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۴ روز دیگر

به گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، والدین کودکانی که شش سال آن‌ها تمام و کار سنجششان انجام شده، می‌توانند از ۱۹ اردیبهشت برای ثبت‌نام فرزندشان در کلاس اول اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، حمید طریفی‌حسینی، با بیان اینکه ۱۹ اردیبهشت ماه ثبت‌نام کلاس اولی‌ها آغاز می‌شود گفت: سال گذشته از اواخر اردیبهشت ماه شرایط پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان به صورت الکترونیک فراهم شد که تجربه موفقی بود، امسال با توجه به اولویت‌های وزارتخانه، جلو کشیدن تقویم‌های اجرایی در دستور کار است و از ۱۹ اردیبهشت ماه فعالیت‌های اجرایی ثبت‌نام‌ها آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش ۱۹ اردیبهشت را برای ثبت‌نام کلاس اولی‌ها مشخص کرده است افزود: این امر به صورت الکترونیک قابل انجام است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تاکنون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی حدود یک میلیون نوآموز بدو ورود به دبستان انجام شده است و برای ثبت نام پایه اول این نوآموزان، والدین آن‌ها می‌توانند از تاریخ اعلام شده به سامانه irhttp://my.medu.ir مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • حمایت از پروژه‌های دانش پژوهی/ همکاری ۸۹ داور برای بررسی فرآیند‌های امسال همایش کشوری آموزش پزشکی
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از کی شروع می‌شود؟
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۴ روز دیگر
  • باید ریل‌گذاری در آموزش عالی تغییر کند/ سند آمایش استان کرمان در حوزه آموزش عالی تدوین می‌شود
  • تعداد اساتید بعد از انقلاب رشد مناسبی پیدا کرده است
  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • عکسی از سید حسن خمینی در حال عیادت از یک مرجع تقلید
  • تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی