Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،چندین سال است که رهبر معظم انقلاب عناوین و شعار سال های متعدد را بر پایه اقتصاد و رونق تولید تعیین می کنند، عناوین مدبرانه ای که امروز بستر ساز جهش تولید شده و در تداوم همان اقدامات اساسی برای رفع مشکلات اقتصادی است. می توان گفت؛ بین «رونق تولید» و «جهش تولید» یک تفاوتی وجود دارد و آن این است که در شعار امسال یک حرکت جهادی، همت و جدیت بیشتری را می طلبد، امسال با طرح این شعار از جانب رهبر معظم انقلاب بخصوص در بحث اقتصادی انتظار می‌رود که شعارسال گذشته که رونق تولید بود را بیشتر عملیاتی و اجرائی کنیم و امسال با انتخاب جهش تولید این انتظار را دو چندان کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس اهمیت این موضوع با مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان هم صحبت شدم.


با جهش تولید، دانش و فن آوری جدید بارور می شود

نادری فر با اشاره به اینکه جهش تولید با خود، فن آوری و دانش بیشتر را به وجود می آورد گفت: هنگامی که جهش تولید اتفاق بیافتد تولیدفن آوری های نو ، ایده ها و الگو های جدید به وجود می آید.

او افزود: نامگذاری شعار امسال بهترین فرصت برای جوانان و ایجاد ایده های تازه آنان است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری همدان اضافه کرد: تولید وقتی اتفاق بیافتد آثار اجتماعی، فرهنگی و  اقتصادی متعددی با خود به همراه می آورد.

نادری فر با اشاره به اینکه شعار امسال شاید یک عنوان به نظر برسد اما در واقع عامل تحول و توسعه زیادی از جمله موضوعات اجتماعی خواهدشد گفت: سال جهش تولید بهانه بسیار خوبی برای پیشبرد جامعه مطلوب تر است بطوری که اگر جهش تولید انجام شود آسیب های اجتماعی کاهش چشمگیری خواهد داشت چرا که یکی از بهترین عامل تحقق این شعار ایجاد اشتغال بخصوص برای نسل جوان است.

این مسئول ادامه داد: با جهش تولید در کشور خیلی از آسیب های اجتماعی که امروزه جوانان و خانواده ها با آن دست و پنجه نرم می کنند کاهش خواهد یافت که از جمله این آسیب ها می توان به کاهش آمار طلاق اشاره کرد که متاسفانه در این چند سال اخیر پرونده های زیادی در این خصوص تشکیل شده است که عامل اصلی این پرونده ها ریشه در بیکاری و مشکلات اقتصادی خانواده ها داشته است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان اظهار داشت: با تحقق شعار امسال به طور حتم بسیاری از آسیب های اجتماعی و مشکلات اقتصادی کاهش خواهد یافت.

با معاون سیاسی و امنیتی استانداری نیز در این زمینه گفت و گو کردم.

سیاست بانکی اصلاح شود

مصطفی آزاد بخت در این خصوص با اشاره به اینکه یکی از تدابیر و هدایت‌های خوب وشایسته رهبر معظم انقلاب طرح شعار امسال بود، گفت: رهبر معظم انقلاب ضمن نامگذاری شعار سال مبنی بر جهش تولید این مهم را یکی از ابزار‌های ملت ایران برای دستیابی به قدرت دانستند.

او افزود: یکی از اهداف  رهبر انقلاب  در این باره توجه ویژه مسئولان به ضرورت‌های نظام جمهوری اسلامی است.

آزاد بخت با بیان اینکه شعار امسال اولویت جامعه را بازگو می کند ادامه داد: اصلاح سیاست‌های بانکی و نظام بانکداری کشور برای ثبات در قوانین یکی از مهم‌ترین عوامل رفع موانع جهش تولید است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان با اشاره به اینکه نظام بانکی کشور مهمترین عوامل چرخه اقتصادی کشوراست بیان کرد:بانک ها می توانند فضای کسب و کار و رونق تولید را افزایش دهند بنابراین برای تحقق شعار سال  لازم است نظام بانکداری، بیمه ، مالیات و تمام موانع رفع و اصلاح شود.

او با بیان اینکه هم اکنون شرایط حاکم به شکلی شده که توپ در زمین مسئولان قراردارد اظهار داشت:مسئولان باید این مهم را اجرائی کنند.

معاون سیاسی وامنیتی استانداری همدان با تأکید بر ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برای تحقق جهش تولید در عرصه های مختلف عنوان کرد: جهان امروز برپایه علم و دانش استوار است هر کشوری که امروز بتواند از نخبگان فکری خود به درستی استفاده کند می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد در سال جاری نیز به اعتقاد بنده مجلس و دولت باید از اینگونه افراد حمایت بیشتری کنند.

او با بیان اینکه برای تحقق شعار سال باید مبادی ورودی قاچاق به کشور نیز بسته شود، اضافه کرد: تولیدات باید با کیفیت باشد و از برچسب مارک های خارجی برروی  تولیدات ایرانی خودداری شود.

آزاد بخت ابراز داشت: در حوزه تولید و تجارت نیز باید نظارت ها قوی باشد و کالاهای تولیدی اولویت جامعه قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم دولت در سال جاری حمایت از تولیدات صادر محور است، اظهار داشت: شناسایی بازار هدف وتولیدات به منظور رفع مایحتاج بازار خارجی باید انجام شود البته در این مسیر هم دولت باید نیازمندی های کشور را فراهم کند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری بیان کرد: ناگفته نماند که امنیت روحی ، روانی و اداری سرمایه گذاران مد نظر قرار گیرد و موانع تولیدات آنها رفع شود.

با نماینده منتخب مردم همدان و فامنین  نیز هم صحبت شدم.


حذف قوانین دست‌ و پاگیر گامی برای جهش‌تولید است

احمد حسین فلاحی که درانتخابات مجلس یازدهم اعتماد مردم همدان و فامنین را به خود جذب کرد ، کیفیت‌ بخشی کالاهای داخلی را موجب جهش تولید دانست و گفت: حذف قوانین دست و پاگیر و تشریفاتی گام مثبتی در تحقق شعار رونق و جهش تولید است.

او با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به نام سال «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: نام‌گذاری امسال از سوی ایشان با عنوان سال «جهش تولید»، به منظور تکمیل شعار سال گذشته (رونق تولید) صورت گرفته است.

نماینده منتخب مردم همدان و فامنین بیان کرد: برای تحقق این هدف باید توجه داشته باشیم که این امر صرفاً در حد شعار باقی نماند و همه کسانی که به این منظور مسئولیتی بر عهده دارند اعم از مردم و مسئولان، برای تحقق این شعار کمک کنند.

فلاحی با بیان اینکه سرمایه گذاران باید وارد عرصه تولید شوند اضافه کرد: دولت باید برای حل مشکلاتی که بر سر راه رونق و جهش تولید در مقابل تولیدکنندگان وجود دارد، برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهد.

او با اشاره به جلوگیری از قاچاق کالا و حمایت از کالای داخلی گفت: مردم باید نسبت به تهیه و خرید کالای داخلی اقدام کرده و توجه داشته باشند تا جای ممکن از کالای داخلی استفاده کنند چرا که این موضوع یکی از راهکارهای مهم برای رسیدن به رونق وجهش تولید است.

فلاحی بیان کرد: اگر مردم از کالاهای تولید داخل استقبال نکنند، طبیعتاً این چرخه رونق و جهش تولید داخلی شکل نخواهد گرفت و استقبال مردم از کالای تولید داخلی هم کمک به مردم و هم کمک به اقتصاد کشور است در این باره باید فرهنگ استفاده از کالای داخلی افزایش یابد.

استان همدان در ۲ بخش صنعت و کشاورزی دارای ظرفیت های فراوانی است که  به عنوان پشتوانه علمی صنعت و کشاورزی نقش کلیدی در تحول صنعتی و کشاورزی کشور دارد بر این اساس  گفت و گویی  با رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان همدان هم داشتم  که در ادامه می خوانیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: به زودی نخستین بار در کشور دستگاه استخراج ارز دیجیتال (بیت ‌کوئین)  در استان همدان تولید می شود.

حمیدرضا متین ادامه داد: به دنبال این هستیم تا برای هدف گذاری شاخص‌های بخش صنعت و معدن برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم از ابتدای سال حرکت خود را در راستای تحقق جهش تولید و افزایش ظرفیت اشتغال آغاز کنیم.

او صادرات را از جمله مباحث مهم برای رشد اقتصادی برشمرد و بیان کرد: در این زمینه به غیر از واحدهای بزرگ تولیدی دولتی، صنعتگران بخش خصوصی هم می توانند نقش بسزایی ایفا کنند که برآیند فعالیت آنان سبب جهش در تولید می شود.

او با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده برای تحقق شعار امسال و رونق تولید اظهار داشت: امسال تعدادی واحدهای تولیدی  نو پا به  بهره برداری می رسند .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: با توجه به شرایط کنونی و گسترش بیماری کرونا ویروس قرار است  تولید واحدهای بهداشتی  را افزایش دهیم.

متین با اشاره به یکی از اقدامات صورت گرفته امسال در تحقق شعار امسال (جهش تولید) ،گفت:  در حال حاضر نخستین بار در همدان موتور سیکلت های گاز سوز (سی ان جی سوز )  در حال تولید است و در نظر داریم که خط تولید در این زمینه را افزایش دهیم.

او  با اشاره به اینکه علی رغم تحریم ها و فشارها در مرحله‌ای گذار از اقتصاد بحرانی قرار داریم ابراز داشت:  سال گذشته رونق تولید در استان همدان روند صعودی داشت که در این زمینه می توان به  بالا بردن ظرفیت تولید برخی واحدهای تولیدی و  صادرات غیرنفتی استان اشاره کرد.

این مسئول با بیان اینکه کالای وارداتی غیرضروری ممنوع شده است یادآور شد: قرار است امسال فعالیت واحدهای تولید کالای داخلی را افزایش دهیم.
 
متین همچنین بر ضرورت توجه به ابعاد مختلف و الزامات جهش تولید در خصوص آسیب شناسی دقیق نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدات و تجربیات سال ۹۸ که سال رونق تولید بود و تطبیق با الزامات جهش تولید در سال ۹۹ تاکید کرد. 

با رئیس جهادکشاورزی استان همدان نیز  هم صحبت شدیم.


۱۱ طرح برای جهش تولید برنامه ریزی شده است


رئیس جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به نقش موثر و ظرفیت بالای بخش کشاورزی برای جهش تولید، گفت: ۱۱ محور جهش تولید در بخش کشاورزی برنامه ریزی و به استانداری همدان پیشنهاد شده که مورد تأیید قرار گرفته است.

منصور رضوانی جلال درباره ظرفیت بخش کشاورزی برای جهش تولید و تحقق شعار سال جاری گفت: اثر تحریم‌های ظالمانه بر تولید کشور بر کسی پوشیده نیست و طی چهل سال گذشته، تولیداتی که به مواد اولیه خارجی وابستگی داشته اند، بیشترین تأثیر را از تحریم‌ها گرفته اند، اما خوشبختانه بخش کشاورزی تقریباً از این موضوع مستثنی بوده و تأثیر کمتری از تحریم‌ها دیده است.

او تاکید کرد: این موضوع در کنار نقشی که بخش کشاورزی در تأمین امنیت غذایی کشور دارد، اهمیت بخش کشاورزی را دوچندان کرده است؛ و در سال جاری نیز این بخش می‌تواند در زمینه صادرات و ارز آوری نقش مؤثری برای کشور ایفا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اضافه کرد: در بخش کشاورزی با وجود کشاورزان توانمند و متعهد، اراضی مستعد، اقلیم مناسب و آب کافی، امکان تولید محصولات زراعی، دامی، گلخانه‌ای و باغی برای تأمین نیاز داخلی و صادرات وجود دارد.

او با اشاره به محور‌های مشخص شده سال جاری اظهار داشت: یکی از این محور‌ها توسعه گلخانه است که سالانه ۷۰ هکتار گلخانه در استان همدان ایجاد شده و شاهد جهش درتوسعه  گلخانه ها  هستیم.

رضوانی جلال با بیان اینکه این روال ۳ ساله است و امسال نیز ۷۰ هکتار گلخانه در استان همدان ایجاد می‌شود به طرح «فراز» ویژه تولید انگور در ملایر نیز اشاره کرد و از تغییر سیستم کاشت انگور از نظام متعارف کشت خوابیده به روش  ایستاده یا داربستی در طرح «فراز» خبر داد.

این مسئول بابیان اینکه استان همدان با ۲۱ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت انگور حدود ۸.۶ درصد تولید انگور کشور را به خود اختصاص داده است افزود:  از لحاظ مساحت زیر کشت استان نیز رتبه پنجم کشور را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از اجرای طرح فراز در ۲۲۰ هکتار از باغات انگور ملایر خبر داد و گفت: این روش به آب کمتری نیاز دارد و علاوه بر افزایش تولید ، کیفیت انگور نیز ارتقا می‌یابد.

رضوانی جلال طرح‌های سرشاخه کاری باغات گردو، توسعه وکشت گیاهان داروئی و کم آب بر، اجرای سامانه‌های نوین، کشتارگاه تولید طیور، تولید دانه‌های روغنی وافزایش تولید گوشت قرمز را از جمله طرح‌های پیشنهاد شده در جهت جهش تولید برشمرد.

او با اشاره به طرح‌های که در سال جاری به بهره برداری خواهند رسید ادامه داد: احیاء و مرمت قنوات، احداث گلخانه، سامانه‌های آبیاری نوین، راه اندازی  صنایع تبدیلی، پرورش کروکودیل و پرورش ماهی قزل آلا را از جمله این طرح‌ها است.

و اما کلام آخر؛ به نظر می رسد، برای رسیدن به قله رونق تولید با جهش تولید باید موانع تولید را که دست و پا گیر  کالای ایرانی شده اند  از میان برداشت. هرچند در سال ۹۸ تولید تکانی به خود داد  و گامی به جلو رفت اما آن چنان تاثیری  در زندگی مردم نداشت بنابراین باید تولید را به جایی برسانیم که در زندگیِ مردم اثر بگذارد. درست است که مسائل  و مشکلات اقتصادی کشور زیاد است و  اصلاحات بانکی، اصلاحات گمرکی، اصلاحات مالیاتی، بهبود فضای کسب و کار از ضرورت های دستیابی به جهش تولید است اما باید گفت، اگر ما بتوانیم تولید را راه اندازی کنیم البته با کمی تدبیر و اندیشه می توان در بهبود وضعیت کنونی کمک فراوانی کرد و در جهت تحقق شعار امسال نیز گام های موثری برداشته می شود.

انتهای پیام/ج

گزارش از زهرا جعفرپور ایروانی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهش تولید چرخه اقتصاد کشاورزی استان همدان رهبر معظم انقلاب استانداری همدان تحقق شعار امسال مشکلات اقتصادی استان همدان برای جهش تولید او با اشاره معاون سیاسی جهش تولید جهش تولید بخش کشاورزی رئیس سازمان کالای داخلی برنامه ریزی سال جاری رونق تولید برای تحقق سال گذشته تحریم ها شعار سال آسیب ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۳۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان گفت: به دلیل دسترسی آسان در شرایط حاضر به بازارهای آفریقا، با حضور در نمایشگاه ایران اکسپو، به‌دنبال رایزنی و دریافت داده‌های مرتبط با خودروهای رایج در کشورهای آفریقایی برای تولید و صادرات محصولات مورد نیاز این بازارها هستیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فرهاد امین دهقان، مدیرعامل شرکت نفت سپاهان در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته با رسیدن این شرکت به حداکثر ظرفیت تولید،  بیش از 760 هزار تن انواع روانکار صنعتی در این شرکت تولید و افزون بر 500 هزار تن آن، راهی بازارهای صادراتی شد که 400 میلیون دلار ارزآوری برای کشور به‌همراه داشت و خوشبختانه صددرصد ارزها وارد سامانه ارزی کشور شد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های صادراتی، این شرکت در همکاری با گروه‌های دانش‌بنیان درصدد افزایش کیفیت محصولات تولیدی و تولید محصولات خاص در جهت دریافت معتبرترین گواهی‌نامه‌های استاندارد برای مقاصد صادراتی است.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان، از قاره آفریقا به‌عنوان هدف ویژه صادراتی این کشور نام برد و گفت: به دلیل دسترسی آسان در شرایط حاضر به بازارهای آفریقا، با حضور در نمایشگاه ایران اکسپو، به‌دنبال رایزنی و دریافت داده‌های مرتبط با خودروهای رایج در کشورهای آفریقایی برای تولید و صادرات محصولات مورد نیاز این بازارها هستیم.

وی افزود: محصولات روانکار شرکت نفت سپاهان تاکنون به 11 کشور شامل هند، چین، کشورهای آذری زبان و برخی کشورهای آفریقایی، عرضه شده‌ و با استقبال خوبی روبرو شده است.

امین دهقان به عرضه محصول روغن موتور "مگلوب" این شرکت به کشور امارات متحده عربی اشاره کرد و گفت: این محصول که با برخورداری از استاندارد روز اروپا برای خودروهای لوکس طراحی و تولید شده است، حضور نسبتا موفقی در این بازار داشت و تلاش داریم امسال حضور خود را با قدرت بیشتری در این بازار ادامه دهیم.

وی، از تولید روغن موتور سفارشی در این شرکت خبر داد و گفت: در قرارداد با شرکت ایران خودرو، هم‌اکنون روغن موتور ویژه موتور مورد نظر را تولید و به این خودروساز عرضه می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان با اشاره به 15 برنامه در طرح توسعه شرکت، از تولید محصول "گریس کلسیم" برای نخستین بار در این شرکت خبر داد و افزود: 9 محصول جدید در برنامه تولید این شرکت در دستورکار است که سه مورد آن ویژه خودروهای سنگین و دیزل است.

امین دهقان با اشاره به 3 برنامه اصلی شرکت نفت سپاهان خاطرنشان کرد: پروژه F.R.W شرکت هم‌اکنون با 90 درصد پیشرفت با هدف افزایش کیفیت محصولات، امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: پروژه دوم TDAE تولید محصول Green RPOضمن برخورداری از قابلیت ویژه صادراتی، کشور را از واردات این محصول بی‌نیاز می‌کند.

به گفته‌ وی، توسعه بازار عرضه مویرگی محصولات در شرکت کیمیا اسپیدی، سومین برنامه شرکت برای امسال است که در صدد افزایش نمایندگی‌های توزیع مستقیم محصولات شرکت در سطح کشور هستیم.

امین دهقان به همکاری میان تولیدکنندگان اصلی روغن موتور در کشور اشاره و تاکید کرد: این همکاری، ضمن کمک به ثبات نسبی بازار داخلی، در تأمین مواد اولیه نیز مؤثر بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • تمرکز همدان بر توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش
  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" با طراحی و تولید محصولات جدید
  • وزیر کار: جامعه کار و تولید مخاطب اصلی شعار سال
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم با طراحی و تولید محصولات جدید
  • در سال جهش تولید با مشارکت مردم، نواقص گذشته جامعه کارگری برطرف شود/ نیروی کار و کارگر موتور محرکه اقتصاد کشور است
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار “جهش تولید با مشارکت مردم” با طراحی و تولید محصولات جدید