Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@04:01:46 GMT

ویروس آنفلوانزا توان دفاعی بدن را از بین می برد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۳۹۰۹

ویروس آنفلوانزا توان دفاعی بدن را از بین می برد

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه لاتوربه استرالیا با استفاده از شیوه‌های بیوشیمیایی و میکروسکوپ با وضوح بالا دریافتند ویروس می‌تواند سلول‌های سفید خون موسوم به مونوسیت ها را از طریق مرگ سلولی برنامه ریزی شده نابود نماید و موجب تکثیر خودش شود.

این پدیده موسوم به «اسب تروا» به ویروس امکان گسترش مؤثر در درون بدن را می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«جورجیا آتکین اسمیت»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «مونوسیت ها برای توانایی سیستم ایمنی بدن در نابودی مهاجمان و تسهیل روند ترمیم مهم هستند. ما می‌توانیم این نوع سلول‌های سفید خون را به نیروهای ذخیره در ارتش تشبیه نماییم.»

وی در ادامه می‌افزاید: «ما دریافتیم این ویروس می‌تواند به شکل مؤثری در این سلول‌های حیاتی نفوذ کند و موجب مرگ انها و تکه تکه شدن شأن شود. سپس این تکه‌های کوچک همانند اسب تروا عمل کرده و مجموعه‌ای از اجزای ویروسی که هم می‌توانند به ویروس کمک کنند و هم پاسخ ایمنی ضدویروسی مهمی را القا نمایند را حفظ کند.»

محققان همچنین گزارش کردند که داروهای ضدروان پریشی که معمولاً تجویز می‌شود، می‌تواند به محدودکردن روند گسترش ویروس آنفلوانزا A در ارزیابی کشت سلول‌های آزمایشگاهی و مدل‌های اولیه موش‌ها کمک کند.

طبق گزارش محققان، ویروس آنفلوانزا A سالانه ۳ تا ۵ میلیون نفر را در جهان مبتلا به بیماری شدید می‌کند و مسئول مرگ حدود ۲۹۰ هزار تا ۶۹۰ هزار نفر در جهان به دلیل مشکلات تنفسی است.

به گفته محققان، یافتن شیوه‌های جدید گسترش این ویروس برای توسعه روش‌های جدید درمانی ضروری است.

کد خبر 4921252

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس آنفلوانزا سیستم ایمنی آنفولانزا H۱N۱ ویروس کرونا وزارت بهداشت فاصله گذاری اجتماعی کیانوش جهانپور علیرضا زالی سازمان بیمه سلامت سازمان نظام پزشکی تعرفه های پزشکی کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی تهران دندانپزشکی سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۳۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد

امین اسدی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بر اساس آمار وزارت بهداشت تاکنون ۴ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که متأسفانه یک نفر جان خود را از دست داده است.

به گفته او، با اقدامات پیشگیرانه سازمان دامپزشکی کشور و اطلاع رسانی به موقع میزان ابتلا نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

اسدی با بیان اینکه شیوع تب کریمه کنگو تا پایان فصل گرما ادامه دارد، افزود: با توجه به افزایش تعداد کنه ها در فصل گرما به دامداران توصیه می شود که نسبت به سم پاشی اسطبل ها اقدام کنند و همواره از دست زدن و له کردن کنه ها با دست اجتناب کنند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی ادامه داد: در قالب اردوهای جهادی در روستاهای کم برخوردار و مناطق صعب العبور عشایر، سم پاشی اماکن دامی بصورت رایگان انجام می شود.

به گفته او، با توجه به شیوع ویروس در فصل گرما به افراد توصیه می شود که از خوردن جگر و گوشت خام و نیم پخته خودداری کنند چراکه این ویروس مقاوم به حرارت نیست و با پختن به طور کامل از بین می رود.

اسدی گفت: افراد از خرید دام و گوشت کنار جاده بواسطه بیماری مشترک انسان و دام، به جد اجتناب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • هفته اول مه؛ از آلرژی های مزاحم تا اثرات ورزش بر سلول‌های بدن
  • دستیابی محققان به یک هدف درمانی جدید برای کنترل آسیب‌های مغزی
  • دستیابی محققان به یک هدف درمانی جدید برای کنترل آسیب‌ های مغزی
  • نویدکیا: با عزیزم و قربانت بروم نمی‌توان کار کرد
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • 16 اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • راه های افزایش گلبول های قرمز