Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-06@00:00:21 GMT

معافیت ۷۰۰ هنرمند و خبرنگار از پرداخت حق بیمه

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۴۱۰۸

معافیت ۷۰۰ هنرمند و خبرنگار از پرداخت حق بیمه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدحسین اسماعیلی شامگاه شنبه 20 اردیبهشت‌ماه 99، گفت: در جلسه‌ای که به ریاست جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدحسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و موافقت دولت، ۳۵ هزار عضو صندوق اعتباری هنر در سراسر کشور از پرداخت حق بیمه خود در ایام کرونا معاف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیلی افزود: در این جلسه که هیات مدیره و مشاوران صنفی صندوق اعتباری هنر هم حضور داشتند، مقرر شد هنرمندان، نویسندگان و خبرنگارانِ عضو صندوق هنر که بیمه هستند در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد از پرداخت سهم بیمه خود معاف شوند.

وی گفت: بر اساس این موافقت در استان قزوین، ۱۱۷ نفر سینماگر، ۱۴۰ نفر اهل موسیقی، ۳۴ نفر خوشنویس، ۳۴ نفر هنرمند تعزیه، ۱۳۳ نفر در فن نمایش، ۴۰ نفر نویسنده، ۸۵ خبرنگار و ۱۱۷ نفر در هنر تجسمی از پرداخت سه ماه حق بیمه معاف شدند.

اسماعیلی تصریح کرد: این اقدام از اردیبهشت آغاز می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری افراد نیست و صندوق اعتباری هنر تمامی اقدامات و مراحل این کار را انجام می‌دهد.

کد خبر 509867 برچسب‌ها استان قزوین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیمه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان قزوین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیمه صندوق اعتباری هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۴۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ برابری ضمانت‌نامه‌های اعتباری و غیراعتباری صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک

 

محمد حسین مقیسه مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، گفت: به پیشنهاد هیأت مدیره و تصویب مجمع عمومی، سقف ضمانت‌نامه‌های اعتباری از ۵ به ۱۰ میلیارد تومان و سقف انواع ضمانت‌نامه‌های غیر اعتباری (پیمانکاری - قراردادی) از ۱۰ به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با تاکید بر اهمیت افزایش سقف ضمانت‌نامه‌ها تاکید کرد: افزایش سقف ضمانت‌نامه‌های این صندوق برای صنایع کوچک در سال جهش تولید با مشارکت مردم، اثربخشی خدمات صندوق را به صورت معناداری افزایش خواهد داد و نقش صندوق را در جهش تولید برجسته‌تر خواهد کرد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزود: ضمانت‌نامه اعتباری، برای پوشش ریسک عدم بازپرداخت تسهیلات اعطایی به نفع بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و همچنین تضمین تأمین مالی از طریق سکوهای تأمین مالی جمعی و سکوهای تأمین مالی زنجیره تأمین با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد صادر می‌شود. درصد پوشش این نوع ضمانت‌نامه ۱۰۰ درصد اصل و سود تسهیلات سرمایه در گردش، ایجادی و توسعه‌ای را شامل خواهد شد.

این مسؤول عنوان کرد: صندوق با صدور انواع ضمانت‌نامه غیر اعتباری به‌نفع کارفرما، تسهیل‌گر اجرای قراردادهای واحدهای تولیدی مشمول تعریف صنایع کوچک است.

مقیسه در پایان خاطرنشان کرد: ضمانت‌نامه‌های شرکت در مناقصه، پیش‌پرداخت و حسن انجام کار را می‌توان مهم‌ترین ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری دانست که در صندوق بدون دریافت ودیعه نقدی و با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد، به درخواست واحدهای تولید کوچک و به نفع کارفرمایان صادر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • طغیانی:لغو معافیت مالیاتی به ضرر صندوق سرمایه‌گذاری ثابت است
  • افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک
  • افزایش ۲ برابری ضمانت‌نامه‌های اعتباری و غیراعتباری صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی