Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سمانه حسن پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان در جریان بازدید از این اثر تاریخی اظهار کرد: قلعه فلک الافلاک به عنوان نماد تاریخ و فرهنگ لرستان است که امروزه وظیفه ما، حفاظت کامل از این بنای تاریخی است و با توجه به اینکه آسیب‌ها در سطوح مختلف قلعه کاملا بارز است باید با تلاش همگانی در راستای مرمت و استحکام آن اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
حسن پور افزود: با هماهنگی‌های انجام شده طرح مرمت قلعه تا ۲ماه آینده آماده می‌شود و اعتبار لازم برای مرمت اضطراری این بنا و بنا‌های اطراف آن، توسط کارشناسان سازمان میراث فرهنگی استان برآورد شده که اعتبار لازم نیز تامین خواهد شد.

او ادامه داد: زلزله اخیر خسارات‌هایی را به قلعه، موزه‌های اطراف و آثار‌های تاریخی وارد کرد و حسب دستور استاندار لرستان، مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان برای مرمت آن‌ها امروز به حساب میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی استان واریز شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی لرستان تصریح کرد: در پی زلزله بامداد جمعه ۱۹ اردیبهشت که به بزرگی چهار ریشتر در شهر فیروز آباد رخ داد خوشبختانه خسارت جدیدی به بنای قلعه فلک الافلاک وارد نشده است.
سیدامین قاسمی اظهار داشت: بلافاصله پس از وقوع این زمین لرزه در لرستان و با بررسی‌های به عمل آمده خوشبختانه خسارت جدیدی به این اثر ارزشمند وارد نشده است.
او با بیان اینکه بر اثر زمین لرزه ۱۷ اردیبهشت در استان ۲ کنگره برج‌های قلعه تخریب و برخی ترک‌های دیواره این اثر ارزشمند که از سال‌ها قبل وجود داشت عمیق‌تر شده افزود: طرح استحکام بخشی قلعه فلک الافلاک خرم آباد با مشورت امور پایگاه‌های میراث ملی کشور به چند تن از اساتید برجسته سازه‌ای کشور واگذار شده که هم اکنون مشاور در حال انجام مطالعات و آزمایشات آن است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان یادآور شد: سقف و دیواره سالن ضلع شرقی خانه تاریخی آخوند ابو خرم آباد و همچنین چند خانه تاریخی شهر بروجرد نیز بر اثر این زمین لرزه آسیب دیده است.
انتهای پیام / ش ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان قلعه فلک الافلاک میراث فرهنگی و گردشگری لرستان وزارت میراث فرهنگی و گردشگری میراث فرهنگی قلعه فلک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۴۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در سطح استان پهناور اصفهان تعطیل است.

امیر کرم زاده ادامه داد: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.

استان اصفهان بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی دارد که هزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی و ۱۵ اثر آن از جمله میدان امام، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

۸۰ موزه و بنای تاریخی با قابلیت بازدید در سراسر اصفهان تحت نظارت و مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان هستند.

دیگر خبرها

  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  •  کاوش در «فلک‌الافلاک»/ قدمت ۵ هزارساله سکونت انسان در این عرصه
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • کاوش در فلک‌الافلاک / سکونت انسان قبل از عصر مفرغ تأیید شد
  • کاوش‌ در «فلک‌الافلاک»/ سکونت انسان قبل از عصر مفرغ تأیید شد
  • گامی دیگر برای ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک خرم آباد