Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

وی افزود: در این ماجرا به واسطه ناشناخته بودن، رفتارها و سرعت شیوع ویروس و اطلاعات غلطی که از ابتدا منتشر شد جوامع به نوعی همانند هم در مواجهه با آن عمل کردند و تجربیات کشورهای مبتلا هم چندان کمکی به کشورها نکرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی یادآور شد: ما حتی دیدیم کشورهایی که در ابتدا برخی رفتارها مانند فاصله گذاری و قرنطینه را تمسخر می‌کردند، امروز  خودشان به نوعی گرفتار امواج بدتری از این ویروس شده اند و مشکلات بسیاری برای آنها ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها خاطرنشان کرد: اگر مجموعه دانشگاهی، اساتید و حوزه‌های دانشی و دانشمندان اهمیت موضوع را به به درستی درک کنند و ورود کنند و هم مجموعه تصمیم گیران و سیاستگذاران به آنچه در این حوزه تولید می شود توجه کنند، ما قطعا شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود. همانطور که تا کنون این اتفاقات را شاهدیم و می‌بنیم که امروزه کیت های تولید داخل ما به کشورهایی مانند آلمان که در این حوزه صاحب سبک و مطرح هستند صادر می شود و این نشان دهنده توان دانشمندان و دانشگاهیان ما است.

وی در ادامه به برخی نظرسنجی های صورت گرفته در رابطه با بحث کرونا اشاره کرد و گفت: در یکی از این نظرسنجی‌ها پرسیده شده که دولت چقدر توانایی دارد که از آسیب دیدگان اقتصادی حمایت کند و در نتیجه می‌بینیم که عمده مردم این انتظار را دارند که دولت از آسیب دیدگان اقتصادی حمایت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی ادامه داد: همچنین از مردم پرسیده شده چقدر امید دارند که بحران کرونا در یکی دو ماه آینده حل شود و زندگی به روال عادی خودش بازگردد که ۵۶ درصد امید زیادی به بازگشت زندگی به روال عادی خودش دارند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها یادآور شد: نکته جالبی که در این نظرسنجی وجود دارد این است که از مردم پرسیده شده آیا در مدت شیوع کرونا به کسی کمک مالی و مادی داشته اند که بیش از ۳۴ درصد پاسخ دادند که در این مدت کمک کرده‌اند، بیش از ۹ درصد گفته‌اند در آینده کمک خواهند کرد و بیش از ۴۸ درصد گفته‌اند که توان مالی برای کمک ندارند و تنها حدود ۵ درصد گفته‌اند که کمک نکرده و نخواهند کرد.

وی تاکید کرد: این نظرسنجی نشان می‌دهد بیش از ۵۰ درصد مردم بعد از شیوع کرونا درآمد اقتصادی‌شان کاهش یافته و ۴۱ درصد کسب و کارشان تعطیل شده است. ۲۳ درصد هم گفته‌اند که کسب و کارشان تغییر نکرده و ۱۳ درصد هم به از دست دادن شغل خود اشاره کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی افزود:‌ یکی از سوالات دیگری که پرسیده شده این است که بعد از شیوع کرونا مسئله دین و خداوند برای شما به نسبت به قبل تغییری پیدا کرده است که در مجموع سه و نیم درصد گفتند که اعتقاد ما کمتر شده، بیش از ۴۸ درصد هم گفتند که تغییری نکرده و بیش از ۴۷ درصد هم گفته اند که اعتقادشان بیشتر شده است.

1717 کد خبر 1386454

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دین ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۴۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم

دوره توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی به‌میزبانی سپاه لرستان با حضور ۱۰ استان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، اقتصاد مقاومتی با هدف تأمین رشد پویا و بهبود شاخص‌های مقاومت همواره از سوی مقام معظم رهبری موردتوجه قرار گرفته‌ است.

مقام معظم رهبری ظرفیت‌هایی همچون سرمایه انسانی، جایگاه مناسب اقتصادی ایران در دنیا، موقعیت جغرافیایی ممتاز ایران، داشتن زیرساخت‌های اساسی و تجربه‌های مدیریتی متراکم را برای اجرای موفق اقتصاد مقاومتی در ایران مناسب می‌دانند.

دوره منطقه‌ای آموزش و توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری به‌همت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با حضور تسهیلگران 10 استان به‌مدت دو روز در خرم‌آباد برگزار شد.

.

انتهای پیام/ 645/

دیگر خبرها

  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم