Web Analytics Made Easy - Statcounter

کانون‌های فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) طلایه‌دار و پیشگام در فعالیت‌های ابتکاری در حوزه‌‌های فرهنگی هنری هستند؛ برگزاری نخستین جشنواره «رسانه‌های برخط غدیر» و مسابقات علمی جهش در رشته‌های دومینو و سازه ماکارونی ازجمله این ابتکارات است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، در سلسله گزارش‌های «همنامان نور» کانون های فرهنگی هنری مساجدی که همنام حضرات معصومین (ع) و بزرگان دین هستند، معرفی می شوند، تا از این طریق دریابیم آن مساجد در پرتوی ارتباط با آن معصوم (ع) در طول سال چه فعالیت هایی را انجام می دهند و منشا چه برکاتی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش به مناسبت سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) به معرفی تعدادی از کانون های فرهنگی هنری همنام امام حسن مجتبی(ع) پرداخته ایم که در ادامه می آید:

 

کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) اصفهان

 

کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) مسجد قمربنی هاشم(ع) تیران استان اصفهان که طلایه دار و پیشگام در فعالیت های ابتکاری و جدید در حوزه فرهنگی هنری است، اقدامات نوین و جدیدی را در کنار فعالیت های سال های گذشته خود آغاز کرده است.

 

تا قبل از سال 93 جشنواره های فرهنگی هنری و علمی در کانون امام حسن مجتبی(ع) برنامه ریزی شد که بخش عمده آن ها در سال 92 برای نخستین بار برگزار شد و در سال 93 مرحله رشد و نبوغ خود را پیمود و از این رو می توان سال 93 را سال جشنواره ها و مسابقات در این کانون نام نهاد.

 

جشنواره فرهنگی قرآنی «آسمانی ها» که در ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن اتفاق افتاد، رخدادی کم نظیر در حوزه فرهنگ قرآنی کودک و نوجوان بود. سومین دوره مسابقات جام دیجیتال برنامه دیگر این مرکز در حوزه فرهنگ دیجیتال بود که به مناسبت عید قربان برگزار شد و نفرات برتر آن همزمان با عید قربان معرفی شدند. نخستین جشنواره «رسانه های برخط غدیر» که تعالی یافته دو دوره مسابقه وبلاگ نویسی غدیر بود و به صورت ملی و با مشارکت شبکه ملی فرهنگ و مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با عید غدیر برگزار شد، افتخاری بزرگ برای این کانون است.

 

 

 

دومین دوره مسابقات علمی جهش در رشته های دومینو و سازه ماکارونی از دیگر جشنواره هایی است که به همت این کانون برگزار شد. این رقابت ها امسال به صورت منطقه ای و با حضور تیم ها و نفرات بیشتری نسبت به سال گذشته انجام شد. دومین دوره مسابقات خوشنویسی قلم، اقدامی دیگر و فراتر از سال گذشته در حوزه هنر خوشنویسی است که به مناسبت میلاد پیامبر اسلام(ص) و با محوریت احادیث و آیات مربوط به پیامبر رحمت(ص) به همت این کانون به صورت استانی برگزار شد.

 

 

 

مسابقات ورزشی «فجر آخرین» هم سه دوره توسط این کانون برگزار شده است. تیم دومینو کانون مسجد در مسابقات ملی دومینو موفق به کسب مقام سوم در بخش دانش آموزی شد و پورتال مجازی آن در جشنواره جهاد مجازی رتبه دوم را کسب کرد و ستاد اوقات فراغت کانون به عنوان ستاد برتر شهرستان معرفی و پس از آن ماهنامه «پیک پند» کانون با کسب مقام برتر نشریات کانون های مساجد در منطقه 2 کشور آخرین پرونده افتخارات این مرکز بود.

 

برگزاری مسابقات کتابخوانی که در مناسبت های مختلف برگزار می شود مورد توجه و استقبال همگان قرار گرفته که مسابقه «مصباح الهدی» به صورت شهرستانی و مسابقه سبک زندگی اسلامی با محوریت احادیث معصومین(ع) ویژه نوجوانان از جمله مسابقات کتابخوانی این کانون است.    

گروه تئاتر و سرود این کانون نیز از جمله برنامه های این کانون برای انتقال مفاهیم اسلامی و انقلابی است که با ابزارهای هنری و ظرفیت های هنرمندان نوجوان در مناسبت ها و موضوعات مختلف به مردم ارائه می شود. کتابخانه کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) با ظرفیت پنج هزار جلد کتاب درسی، علمی، فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، ورزشی، حقوقی و مواردی از این قبیل فرصت ساز حضور دوستداران کتاب در مسجد و بهره مندی از کتابخانه این مرکز است.

 

 

 

فعالیت کانون امام حسن مجتبی(ع) مسجد قمربنی هاشم(ع) نگینی درخشان در منطقه است و تنوع در برنامه های این مرکز فرهنگی هنری بستری برای سیراب کردن نسل جوان و نوجوان به شمار می رود. از زمان تاسیس کانون تا امروز فعالیت های گسترده فرهنگی و هنری در سطح شهرستان و استان اجرا شده است. فضای فرهنگی، آموزشی و ورزشی خوبی در مسجد حضرت قمر بنی هاشم(ع) تیران به همت جوانان و حمایت های دولت و خیرین ایجاد شده که نقش موثری در اعتلای فرهنگی منطقه و رشد و پیشرفت جوانان و نوجوان دارد.

 

جوانان کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) در جوار مسجد قمر بنی هاشم(ع) تیران کارکرد مسجد را دوچندان و فضای فرهنگی، علمی و آموزشی ورزشی ایجاد کرده اند که نیاز است مسئولان از فعالیت های این مرکز حمایت داشته باشند تا شاهد پیشرفت فعالیت های این مرکز بیش از پیش باشیم. تمام فعالیت های کانون های مساجد یکجا در کانون امام حسن مجتبی(ع) شهرستان تیران و کرون وجود دارد و به اندازه یک اداره فعالیت و برنامه در این مرکز انجام می شود.

 

کانون امام حسن مجتبی(ع) کرج

 

کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسن مجتبی(ع) در کنار پایگاه مقاومت بسیج این مسجد، محوریّت برنامه های فرهنگی مسجد امام حسن مجتبی(ع) را بر عهده دارد. در طول دو دهه ای که از تأسیس این کانون می گذرد، هر چند فعالیت های آن با افت و خیزهایی روبرو بوده است اما همواره مأمن جوانان و نوجوانان دلسوز و علاقه مند به دین و فرهنگ اسلامی بوده که با برنامه های فرهنگی مذهبی، جان تشنه خود را از سرچشمه معارف اسلامی سیراب و باورهای دینی خود را مستحکم کرده اند.

 

در سال های اخیر به لطف خداوند و عنایات حضرت ولیعصر (عج) و پشتکار و تلاش بی وقفه فعالان این کانون و در سایه نگرشی عمیق و واقع بینانه به مسائل روز و پرهیز از موازی کاری و سطحی نگری، شاهد جهشی چشمگیر در فعالیت های این کانون بوده ایم که با حمایت همه جانبه امام جماعت و هیئت امنای مسجد صورت گرفته است به طوری که اجرای طرح های فرهنگی نوین و برنامه ها و کلاس های مستمرّ، زمینه گرایش طیف وسیعی از جوانان به برنامه های کانون شده است و نیز موجب انتخاب کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسن مجتبی(ع) به عنوان کانون برتر استان و دریافت لوح تقدیر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد و نیز سبب گشت که کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (ع) در سال های 89، 90 و 91 هم به عنوان کانون برتر استان انتخاب شود.

 

در سال های اخیر توسعه کمی و کیفی کانون های مساجد در اولویت بوده است، به طوری که طرح هایی همچون «برای آنانکه می اندیشند» ،« خانه اندیشه» و «خانواده توحیدی» از شاخصه های برنامه های زیربنایی فرهنگی کانون بوده است. علاوه بر برنامه ریزی و تدوین برنامه های مذهبی، فرهنگی و هنری در کانون، کتابخانه کانون مسجد امام حسن مجتبی(ع) نیز در طول سال های گذشته فعالیت های گسترده ای را در حوزه کتاب و کتابخوانی برعهده داشته است. کتابخانه عمومی کانون مسجد امام حسن مجتبی(ع) یکی از کتابخانه های بزرگ کرج است که با ۱۳ هزار جلد کتاب توانسته مخاطبان زیادی را به کتابخوانی تشویق کند. در حال حاضر کتابخانه عمومی کانون مسجد امام حسن مجتبی(ع) به یکی از کتابخانه های بزرگ شهر تبدیل شده است. 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام حسن مجتبی ع فعالیت های مسجدی کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی ع کانون امام حسن مجتبی ع مسجد امام حسن مجتبی ع کانون های مساجد فرهنگی هنری کانون مسجد برگزار شد برنامه ها هاشم ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۴۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، احسان آهنگرافزود: این  بسته های گوشت قربانی مشارکتی ماه شوال به همت موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها قم وبا همکاری برنامه تلویزیونی سمت خدا شبکه ۳ سیما توسط ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران جهت کمک به نیازمندان آبرومند و مسجدی فراهم شد.

وی تصریح کرد نیازمندان از قبل به همت مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران شناسایی شده اند وبسته ها در جامعه هدفی. اعضای کمیته امداد امام. بهزیستی و زنان بی سر پرست یا بد سرپرست یا قشر آسیب پذیر جامعه تفسیم می‌گردد

آهنگر بیان کرد: از زمانیکه کرونا آغاز شده در این طرح خیرین محترم در اول هرماه قمری بسته های گوشت را آماده کرده  ودر اختیار نیازمندان آبرومندقرار می‌گیرد وهربسته آن ۱.۵ کیلوگرم استکه جمعا ۱ تن میباشد و ارزش تقریبی آن حدود ۷۵۰تا ۸۰۰ میلیون تومان می‌باِشد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی