Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@17:23:05 GMT

آغاز شمارش معکوس برای برچیده شدن پل ۴۰ ساله حافظ

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۴۶۵۳

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه پل حافظ ایمنی لازم را در برابر زلزله ندارد، گفت: برچیده شدن این پل مشکلی در ترافیک ایجاد نمی‌کند.

به گزارش فارس، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره برچیده شدن پل حافظ در پایتخت اظهار داشت: طی دو مرحله و آخرین بار در سال ۹۸ مطالعاتی توسط شهرداری درباره برچیده شدن این پل انجام گرفت و در نهایت شورای ترافیک تهران هم با این موضوع موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پل فلزی حافظ حدود ۴۰ سال قبل به صورت موقت احداث شده و تکنولوژی آن نیز قدیمی است همچنین با آیین نامه‌های جدید مربوط زلزله تناسبی ندارد اکنون ایمنی لازم را ندارد و اگر قرار باشد این پل همچنان پابرجا باشد باید با هزینه زیاد ایمن‌سازی شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: پل کریم‌خان نیز از نظر ایمنی مشکل داشت ولی با توجه به کارکرد آن سال گذشته ایمن‌سازی شد اما موضوع پل حافظ علاوه بر موضوع ایمنی و هزینه سنگین نگهداری و یا ایمن سازی با توجه به مطالعات ترافیکی صورت گرفته برچیده شدنش مشکلی برای ترافیک ایجاد نمی‌کند و مقرون به صرفه تر است.

علیخانی با اشاره به اینکه برچیده شدن پل حافظ به لحاظ بصری برای بناهای اطراف پل نیز مناسب است، گفت: جمع آوری پل حافظ به زیبایی منظر شهری کمک خواهد کرد.

وی گفت: درحال حاضر یک تقاطع اصلی زیر این پل قرار گرفته است که با حذف این پل فقط این تقاطع با چراغ راهنمایی کنترل می‌شود و با انجام مقداری اصلاح هندسی در مسیر مشکل ترافیکی ایجاد نخواهد شد.

وی بیان داشت: البته جمع کردن پل حافظ در حال حاضر به دلیل اینکه طرح ترافیک لغو شده و حجم خوروها در مرکز شهر زیاد است، امکان پذیر نیست و باید این موضوع به بعد از اجرای طرح موکول شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران بیان داشت: سازه‌های پل حافظ برای پروژه‌های جدید شهری مانند پل‌های روگذر فرجام، رسالت و گلبرگ در بزرگراه شهید باقری قابل استفاده است و می‌تواند هزینه‌های شهرداری را کاهش دهد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا زلزله تهران گرگیعان علیرضا افتخاری دعای روز شانزدهم رمضان پل حافظ تهران زلزله ویروس کرونا زلزله تهران گرگیعان علیرضا افتخاری دعای روز شانزدهم رمضان رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران برچیده شدن پل حافظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۴۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری یکم خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی اظهار کرد: براساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین عنوان کرد: دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری هشت سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است.

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات این نکته را هم یادآور شد که قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

وی ادامه داد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی افزود: سپس هیأت رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیئت رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیأت رئیسه دائم نیز شامل هفت نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

کد خبر 747821

دیگر خبرها

  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • شمارش معکوس برای اتمام آزادراه مراغه- هشترود+ فیلم
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • نظر رئیس پلیس راهور درباره تغییر طرح ترافیک تهران | این سه بزرگراه نیاز شدید به بهسازی آسفالت دارند
  • آغاز ترافیک‌صبحگاهی تهران
  • آغاز ترافیک صبحگاهی تهران/ افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • آغاز ترافیک‌صبحگاهی تهران/افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند