Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@23:11:41 GMT

اولین دکل مخابراتی درختی در مشهد نصب می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۴۸۵۲

اولین دکل مخابراتی درختی در مشهد نصب می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد گفت: اولین دکل مخابراتی درختی تا پایان خرداد ماه دربوستانی واقع درمنطقه 2 نصب می‌شود.

محمد جواد رجائیان در خصوص طرح زیبا سازی و ساماندهی دکل‌های مخابراتی متناسب با سیما و منظر شهری  اظهار کرد: طرح ساماندهی دکل‌های مخابراتی با هدف زیبا سازی وکاهش 1200 دکل مخابراتی موجود در شهر مشهد به 350 دکل از سال 96 آغاز و تا سال 1400 به پایان خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: براساس این طرح 1200 دکل مخابراتی در 350 دکل تجمیع شده و متناسب با مبلمان و فضای شهری به صورت المان زیباسازی خواهند شد.

رجائیان با بیان اینکه دکل‌های مخابراتی با اجرایی شدن این طرح از پشت بام ساختمان‌ها و محل‌های پرجمعیت جمع‌آوری می‌شوند، اظهارکرد: طبق توافق‌های انجام شده با اپراتورها دکل‌ها در محل‌های عمومی مانند بوستان‌ها نصب و برای اطمینان خاطر شهروندان ارتفاع آن‌ها از سطح زمین نیز بیشتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: محل نصب 350 دکل جدید با مشورت خود اپراتورهای مخابراتی جانمایی شده است که این امر باعث پوشش بهتر شبکه در شهر مشهد می‌شود. تاکنون 130 دکل مخابراتی تجمیع و زیباسازی شده و تا پایان سال 120 دکل دیگر نیز تجمیع، زیباسازی و درمحل های مناسب نصب خواهند شد.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد با اشاره به اینکه ساماندهی دکل‌های مخابراتی با مشارکت شرکت بهره بردار بخش خصوصی در حال انجام است، افزود: لذا این موضوع هزینه‌ای برای شهرداری دربر نخواهد داشت.

وی به ساخت دکل های جدید به شکل درخت متناسب با فضای سبزشهری اشاره و اضافه کرد: براین اساس اولین دکل به شکل درخت درخرداد ماه در بوستانی واقع درمنطقه دو شهرداری مشهد نصب خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که 4 دکل مخابراتی درختی دیگر از این نمونه تا پایان سال تولید و درفضاهای سبزی که از قبل جانمایی شده است نصب شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد،مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد ادامه داد: پس از شیوع کرونا برنامه ساماندهی دکل‌های مخابراتی مشهد با تاخیر کمی روبه رو شد اما خوشبختانه با همکاری خوب اپراتورها درحال حاضر روند کار از سرعت خوبی برخوردار بوده و تاخیربه وجود آمده جبران خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداري ساماندهی دکل های مخابراتی دکل مخابراتی شهرداری مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۴۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی معاون مالی و پشتیبانی و رئیس کمیسیون بهینه‌سازی مصرف انرژی شهرداری مشهد گفت: در راستای توسعه انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند.

قاسم زوکی‌نژاد اظهار کرد: شهرداری مشهد در بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر بین سایر دستگاه‌های کشور پیشتاز است و در سال جاری ۴ نیروگاه‌ خورشیدی دیگر در دست اقدام قرار دارد.

وی ادامه داد: با مصوبه هیأت وزیران از ابتدای امسال دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ خدمات کشوری ملزم به تامین سالیانه ۵ درصد برق مصرفی خود از انرژی‌های تجدیدپذیر هستند و ظرف مدت ۴ سال می‌بایست ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از این طریق تامین کنند، در غیر این صورت آن بخش از برق مصرفی با تعرفه بسیار بالاتری در قبوض محاسبه می‌شود.

زوکی‌نژاد گفت: خوشبختانه با نیروگاه‌های خورشیدی که احداث کرده‌ایم، شهرداری مشهد مشمول این افزایش تعرفه نشده است؛ البته مطابق برنامه‌ریزی صورت‌پذیرفته، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر همچنان ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری مشهد، وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام‌شده افزایش ظرفیت اشتراکات آب فضای سبز محقق و این امر صرفه‌جویی ۲۰۰ میلیارد ریالی در پرداخت حق انشعاب را به دنبال داشته است.


انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • هدف‌گذاری شورای ششم برای توسعه متوازن شهر مشهد
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • اولین گفت و گو با پاکبانی که بابت حمله ایران به اسرائیل معروف شد | آرزوی چند ساله ام بود که ... + فیلم
  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • تیم بسکتبال شهرداری گرگان در اولین دیدار شکست خورد
  • ثبت ۱۵ دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است