Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@17:13:56 GMT

راه اندازی پویشِ ختم قرآن به نیابت از شهدا در ماه رمضان

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۵۰۱۳

راه اندازی پویشِ ختم قرآن به نیابت از شهدا در ماه رمضان

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه از راه اندازی پویش ختم قرآن کریم به نیابت از شهدا همزمان با سراسر کشور خبر داد.

حجت الاسلام هادی عسگری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان امسال برنامه معنوی ختم گروهی قرآن کریم با راه اندازی پویش مردمی تحت عنوان" بهار قرآن با شهدا"در کرمانشاه و همزمان با سراسر کشور برگزار می شود و در این طرح هر نفر به نیابت از یک شهید یک جزء و یا بخش هایی از قرآن کریم را تلاوت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عسگری افزود: این طرح با شعار قرآن در خانه و با هدف مشارکت دادن عموم مردم در ختم جمعی قرآن کریم به ویژه در بین خانواده های معظم شهدا و ایثارگران استان کرمانشاه و هدیه به روح مطهر شهدای گرانقدر برگزار می شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه اضافه کرد: به دلیل عدم حضور مردم در مساجد و محافل ختم گروهی قرآن کریم در این روزهای کرونایی  برای جلوگیری از شیوع بیماری، اجرای این نوع  طرح‌ها سبب رشد معنوی، روحیه بخشی و تقرب بیشتر مردم نسبت به ارواح طیبه شهدا می شود.

عسگری هدف از راه اندازی این پویش را فراهم کردن شرایطی برای آشنایی جامعه با شهدا عنوان و ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی این پویش شاهد آشنایی بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان با شهدا و الگوپذیری از آنها از باشیم.

عسگری افزود: علاقمندان برای شرکت در این پویش می توانند از طریق تماس با ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان محل سکونت خود و یا ثبت نام در سایت نوید شاهد اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ختم قران شهدا كرمانشاه راه اندازی قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۵۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، طرح جدید اداره امور مسجد الحرام و مسجد النبی (ص) با عنوان «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید، اتمام حفظ و یادآوری حفظیات قرآنی به ۶ زبان عربی، انگلیسی، اردو، اندونزیایی، مالایی و هوسایی است و پس از یادگیری کامل، گواهینامه و اجازه قرائت با سند متصل از سوی معلمان دارای مجوز در علم قرائت به قرآن‌آموزان اعطا می‌شود. این خدمت با هدف اینکه مرجع نخست در آموزش قرآن کریم باشد، راه‌اندازی شده است.

مقرأة الحرمین با هدف سهولت در آموزش کتاب خدا و یادگیری ترتیل قرآن برای کسانی که تمایل دارند در هر زمان و مکانی با استفاده از فناوری جدید و اجرای بهترین روش در آموزش قرآن کلام وحی را فرا بگیرند، اجرا می‌شود و به حجاج و عمره‌گزاران نیز فرصت آموزش قرائت صحیح قرآن کریم را می‌دهد و به آنان گواهینامه و اجازه قرائت اعطا می‌کند.

این پروژه دارای برنامه‌های متعدد آموزشی از جمله تصحیح قرائت، حفظ، یادآوری محفوظات، یادگیری تجوید، اصول قرائات، جلسات تلاوت قرآن، پیگیری آموزشی و جلسات پخش زنده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی