Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-08@18:27:18 GMT

خاطره یک رزمنده از حفظ حرمت روزه‌داری در جبهه

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۵۰۵۷

خاطره یک رزمنده از حفظ حرمت روزه‌داری در جبهه

دبیر کنگره شهدای آماد و پشتیبانی سپاه گفت: اغلب رزمندگان به دلیل اینکه در مناطق عملیاتی جابجا می‌شدند در حکم مسافر یا کثیرالسفر به حساب می‌آمدند و براساس نظر مرجع تقلید نیازی به روزه‌داری نداشتند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سرهنگ ابراهیم میرزاحسینی، دبیر کنگره شهدای آماد و پشتیبانی سپاه بیان کرد: در دوران دفاع مقدس ماه مبارک رمضان از جایگاه ویژه‌ای بین رزمندگان برخوردار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن سال‌ها من از رزمندگان لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب (ع) بودم و در خوزستان حضور داشتیم.

وی افزود: رزمندگانی که در یک مقر برای بیش از ۱۰ استقرار داشتند می‌توانستند نیت روزه‌می کردند و روزه‌های خود را می‌گرفتند. اما اغلب رزمندگان به دلیل اینکه در مناطق عملیاتی جابجا می‌شدند در حکم مسافر یا کثیرالسفر به حساب می‌آمدند و براساس نظر مرجع تقلید نیازی به روزه‌داری نداشتند.

این رزمنده گفت: یادم می‌آید سال ۶۱، ماه مبارک رمضان با تیر ماه و اوج گرما مقارن بود. من در گردان مالک اشتر بودم و با توجه به اینکه بنا بود مدت طولانی در موقعیت اسقرار پیدا کنیم روزه می‌گرفتیم. هوا بسیار گرم بود البته تعدادی از رزمندگانی هم که روزه از عهده شان خارج بود حرمت روزه داری و ماه مبارک رمضان را نگه می‌داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاسی فرهنگی روزه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۵۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جک‌های قاچاق در توقیف پلیس بستک

سرهنگ عبدالرحیم دهقان فرمانده انتظامی شهرستان بستک گفت: ماموران انتظامی پاسگاه انوه در یکی از محور‌های مواصلاتی یک دستگاه کامیونت باری سفید مشکوک را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مرجع قضائی در بازرسی از این خودرو ۸ دستگاه جک کامیون و تریلی از نوع ۵۰ تن، ۳۰ تن و ۱۰ تن استوک فاقد مدارک قانونی و معتبر گمرکی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بستک گفت: کارشناسان ارزش این محموله را ۱۰ میلیارد ریال ارزیابی کرده اند.

سرهنگ عبدالرحیم دهقان افزود: در این رابطه راننده متخلف پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تدوین ۳ جلد کتاب از نقش روحانیون رزمنده همدانی
  • کشف ۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در بویین میاندشت
  • کلاهبرداری با اخذ ویزا
  • امیر تتلو در زندان قرآن و نهج‌البلاغه می‌خوانَد | او تمام ‌ماه رمضان را روزه گرفت و برنامه محفل که در شب‌های ‌ماه رمضان پخش می‌شد را نگاه کرد!
  • ثبت حدود۷۰ هزار نفر شب‌اقامت در محل‌های اسکان شهرداری در نوروز ۱۴۰۳
  • حدود۷۰ هزار نفر شب‌اقامت در محل‌های اسکان شهرداری در نوروز ۱۴۰۳
  • صدور برگه‌ جواب تقلبی در آزمایشگاه‌ها صحت ندارد
  • سوم خرداد به یک روز ملی و به یاد ماندنی در تاریخ تبدیل شده است
  • جک‌های قاچاق در توقیف پلیس بستک
  • آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید