Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی با تأکید بر افزایش حضور کالاهای ساخت ایران در بازارهای خارجی گفت: زیرساخت‌های مجتمع بندری کاسپین تقویت می‌شود. ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

امین افقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، از تقویت زیرساخت‌های مجتمع بندری کاسپین خبر داد و با بیان اینکه هم‌اینک سه اسکله فعال در این مجتمع وجود دارد اظهار داشت: افزایش حضور محصولات ایرانی در بازارهای خارجی به‌‌ویژه کشورهای همسایه شمالی از اولویت‌های مجتمع بندری کاسپین محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی استقبال تجار و بازرگانان از مجتمع بندری کاسپین را جهت صادرات و واردات انواع کالاها بسیار خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: خلق ارزش، ایجاد مزیت‌های رقابتی و کوتاهی مسیر از جمله مهم‌ترین دلایل استقبال روزافزون بازرگانان از مجتمع بندری کاسپین است.

افقی با تأکید بر اینکه انجام مبادلات تجاری به وسیله امکانات و زیرساخت‌های فراهم شده در مجتمع بندری کاسپین به کاهش هزینه‌های حمل و نقل کالاها می‌انجامد ابراز داشت: تسریع و تسهیل خدمات به فعالان اقتصادی و بندری نیز از دیگر مزایای بسیار کاربردی مجتمع بندری کاسپین در حوزه تجارت محسوب می‌شود.

عضو خبرگان رهبری: ملت ایران استفاده از کالای ایرانی را سفارش اخلاقی بداند؛ توجه به کالای داخلی "جهش تولید" را محقق می‌کندبیش از 449 هزار تن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان صادر شدگیلان| صادرات کالای ایرانی از مرز آستارا 30 درصد افزایش یافت

وی از ارائه مشوق‌های قانونی متنوع از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی به تجار و فعالان اقتصادی خبر داد و با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های مجتمع بندری کاسپین در دستور کار است افزود: مجتمع بندری کاسپین علاوه بر موارد یاد شده از مزیت نزدیکی به تهران و مراکز تولیدی و جمعیتی کشور نیز برخوردار است.

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی اولویت مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی را جذب کالاهای جدید و متنوع و بازاریابی به منظور حضور حداکثری محصولات ایرانی در بازارهای کشورهای همسایه خواند و گفت: کاهش هزینه‌های حمل کالا از جمله اهدافی است که برای تحقق آن در حال برنامه‌ریزی هستیم.

افقی با تأکید بر اینکه توسعه زیر ساخت‌های لازم در جهت افزایش مزیت‌های خدماتی یکی از راهکارهای مناسب جهت تقویت فعالیت‌های تجاری محسوب می‌شود تصریح کرد: در حال حاضر مجتمع بندری کاسپین از زیرساخت لجستیکی خوبی برای گسترش تجارت و صادرات کالا به کشورهای روسیه و قزاقستان برخوردار است. 

وی وجود مخازن، سیلوی غلات و انبارهای سرپوشیده در مجتمع بندری کاسپین و بهره‌مندی تجار از مزیت‌ها و معافیت‌های قانونی سازمان منطقه آزاد انزلی را مورد تأکید قرار داد و گفت: حضور سازمان منطقه آزاد انزلی در اجلاس‌های اقتصادی کشورهای عضو اوراسیا موجب تقویت و رونق مراودات تجاری آنان شده است.

به گزارش تسنیم، روسیه یکی از مهم‌ترین بازارهای تجارت در حوزه اوراسیا است از طرف دیگر این کشور حدود 80 درصد سهم بازار صادراتی و وارداتی این اتحادیه اقتصادی را به خود اختصاص داده و می‌تواند به عنوان محور اصلی مراودات تجاری کشورمان قرار گیرد.

گفتنی است پیوستن کشورمان به جمع کشورهای عضو معاهده گمرکی اوراسیا و انتخاب گیلان به عنوان استان معین و مقر ایجاد میز اوراسیا سرآغاز ایجاد تحولات جدید در مناسبات تجاری و اقتصادی و افزایش سهم حضور کالاهای ایرانی در سطح بازارهای جهانی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/614/ی

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد انزلی مجتمع بندری کاسپین کالای ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۵۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبد گردشگری دانشگاه آزاد شاهرود تدوین شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی سمیعی ظهر دوشنبه در همایش افق تحول دانشگاه، اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد شاهرود ضمن اشاره به ظرفیت‌های گردشگری موجود در منطقه بیان کرد: دارای بودن جنگل‌های هیرکانی و در فاصله نزدیک، رمل و ماسه‌های کویری از شاهرود یک قطب گردشگری در کشورمان ساخته است.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌هایی مانند ابوالحسن خرقانی، بایزید بسطامی، ابنیه تاریخی و … در شاهرود بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در صدد است تا برای بهره‌گیری هر چه بهتر از این ظرفیت‌ها، اقدامی در خور را صورت دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود از تدوین سند گردشگری در این دانشگاه خبر داد و گفت: فرصت‌های خوبی به لحاظ گردشگری در شاهرود وجود دارد و از آنجا که دانشگاه آزاد نیز توانمندی‌ها و زیرساخت‌های بسیار خوبی را دارد، به فکر تدوین یک سبد گردشگری افتادیم که در آینده نزدیک به محوریت امکانات دانشگاه و گردشگری شهرستان شاهرود اجرایی خواهد شد.

سمیعی با بیان اینکه زمین ورزش، زمین چمن، امکانات رفاهی، اقامتی، گردشگری، تالار پذیرایی با ظرفیت دو هزار نفر و… در زمره امکانات خوب دانشگاه محسوب می‌شود، گفت: در صدد هستیم تا این امکانات را برای توسعه گردشگری به کار ببندیم

وی با اشاره به ایجاد زیرساخت گردشگر پذیری در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود بیان کرد: این طرح ده میلیارد تومان هزینه دارد اما برآوردها نشان می‌دهد با توجه به ظرفیت‌های عظیم گردشگری شاهرود اگر تنها در نیمی از ماه یعنی ۱۵ روز بتوانیم میزبان گردشگران باشیم، این هزینه کرد در کمتر از دو سال برمی گردد.

رئیس دانشگاه آزاد شاهرود همچنین درباره حمایت دانشگاه از صنعت نیز گفت: امروز دو واحد تولید ظروف یک بار مصرف و اقلام بهداشتی و همچنین کارخانه تولید لوازم مرتبط با بسته بندی در فضاهای بلااستفاده دانشگاه مشغول به کار هستند و تنها یکی از این واحد در سه شیفت کاری و هر شیفت ۵۰ کارگر را مشغول به کار کرده است.

سمیعی با بیان اینکه شرط دانشگاه برای این موضوع اشتغال فارغ‌التحصیلان همین دانشگاه بود که خوشبختانه محقق شده است، گفت: استقرار این کارخانه‌ها سالانه دو میلیارد تومان هم به اقتصاد دانشگاه آزاد شاهرود کمک می‌کند و از سوی دیگر خیال کارخانه‌ها را هم از فکر نداشتن مکان مناسب، راحت کرده است.

به گزارش مهر، همایش افق تحول دانشگاه، اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی دیروز در دامغان و امروز در شاهرود برگزار و طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور مهمان این مراسم بود.

کد خبر 6098406

دیگر خبرها

  • ۱۵۴ همت در پروژه های بندری سرمایه گذاری می شود
  • سبد گردشگری دانشگاه آزاد شاهرود تدوین شد
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • فدراسیون فوتبال ۳۵۰ میلیون تومان دیگر به جیب زد!
  • آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان
  • آتش سوزی مجتمع مسکونی در منطقه پردیسان قم
  • فستیوال بزرگ آرش مال: جشن افتتاحیه‌ای با شکوه در قلب منطقه آزاد انزلی
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • (ویدئو) چرا ایران از ترتیبات منطقه‌ای کاسپین و افغانستان حذف شد؟