Web Analytics Made Easy - Statcounter

صالحی عمران بابیان اینکه همگام با شرایط می‌بایست آموزش‌ها نیز تغییر یابد، گفت: موانع ارائه دروس عملی به صورت مجازی با روش خلاقانه باید رفع شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان وبه نقل از روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان ،« ابراهیم صالحی عمران» در جلسه وبینار با موضوع ارزشیابی فرآیند یاددهی و یادگیری در بستر الکترونیکی به مناسبت هفته آموزش ویژه اساتید دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور بابیان اینکه پیگیری آموزش الکترونیک در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای می‌بایست به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد، ابراز داشت: یکی از دغدغه‌های موجود آموزش دروس عملی از طریق الکترونیک است که موانع آن باید با روش‌های خلاقانه رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بابیان اینکه ارتقا آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یک اصل که باید در آن یاددهی، یادگیری و کیفیت آموزشی دانشجویان مد نظر قرار گیرد، افزود: معتقدیم آموزش باید با نیازهای روز جامعه منطق باشد لذا برنامه‌ریزی‌ها به سمت لینک شدن با بخش خصوصی و تمرکز بر یاددهی و یادگیری دانشجویان است.

 

وی با تاکید براینکه  باید بیش از پیش به صنعت و کشاورزی اتکا کرد، ادامه داد: به‌کارگیری توانایی فناوری اطلاعات یکی از شایستگی‌هایی که برای مهارت‌های اشتغال‌پذیری بسیار به آن تاکید می‌شود که متأسفانه طی سال‌های گذشته به انتقال این شایستگی‌ها کمتر توجه شده است.

 

صالحی عمران بابیان اینکه آموزش مجازی فرصتی برای تحقق آرزوهای نظام آموزش عالی است، تصریح کرد: در شرایطی که شایستگی فناوری برای بازار کار و کارفرما بسیار مهم است در آموزش عالی و برنامه‌های درسی کمتر به این مباحث توجه شد لذا تاکید بر آموزش مجازی را رویکرد جدید آموزشی این دانشگاه خواهد بود.

 

وی ضمن اشاره به اهمیت بحث آموزش مجازی در نظام آموزش عالی کشور از منظر دانشجویی اظهارداشت: زمانی درباره آنچه در دانشگاه‌ها و سیستم‌های آموزشی اتفاق می‌افتد قضاوت می‌کنیم، نتیجه و محصول نهایی بسیار مهم بوده و این امر در دانشگاه‌های مهارتی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور آموزش مجازی فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۵۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در بازدید سرزده از کارگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای این شهرستان، گفت: بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات در کنار تعمیر و ساماندهی فضای آموزشی و اداری این مرکز در اعتبارات شهرستانی و ملی در نظر گرفته خواهد شد تا بتوان در چند سال آینده شاهد رونق و توسعه فضای آموزشی مناسب برای استفاده متقاضیان کسب فن و مهارت باشیم.

وی افزود: آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به عنوان پل ارتباطی واحد‌های تولیدی و صنعتی با آموزش، علاوه بر حرفه‌آموزی و آماده‌سازی افراد برای احراز شغل، با ارتقای کارایی و توانمندی نیرو‌ها به توسعه کسب‌وکار و اقتصاد کشور نیز کمک می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • اجرای طرح هویتی در خیابان معلم
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارائه شد
  • استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • ستاره سابق رئال: رفتم چون دیگر فوتبال را نمی‌خواستم
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟