Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان، گفت: مکان‌هایی که برای شب‌های قدر مشخص شد فضاهای روباز قابل کنترل مانند میدان امام علی(ع) و صحن مسجد سید و مسجد جامع است.

حجت‌الله غلامی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص احتمال برپایی مراسم شب‌های قدر در مکان‌های مشخص، اظهار کرد: بحث برگزاری مراسم لیالی قدر در جلسه سی و دوم ستاد استانی به طور مفصل با حضور تمام اعضا مطرح شد که یک سری از مراکز که امکان برگزاری مراسم را دارند و صدا و سیما هم بتواند پوشش زنده دهد در این جلسه مشخص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکان‌هایی که برای شب‌های قدر مشخص شد فضاهای روبازی بود که قابل کنترل باشد، مانند میدان امام علی(ع) که در نزدیکی مسجد سید و مسجد جامع است و هر سال هم مراسم مسجد جامع را در شب‌های قدر داشته‌ایم و در میدان امام علی می‌توان مراسم این شب‌ها را برگزار کرد.

وی افزود: صحن مسجد سید نیز یکی دیگر از مکان‌هایی است که دارای فضای بزرگ با ورود و خروج مناسب است. بنابراین مراسم شب‌های قدر قابل برگزاری در صحن مسجد سید است. همچنین ورزشگاه‌های تختی، ۲۲ بهمن و انقلاب از جمله مکان‌هایی هستند که امکان برگزاری مراسم شب‌های قدر در آن وجود دارد که سرانجام یکی از این ورزشگاه‌ها انتخاب خواهد شد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان، گفت: مکان‌هایی مانند باغ رضوان از این نظر که حجم انبوه جمعیت را در این مکان نداریم مطرح شد. همچنین برگزاری مراسم شب قدر در گلستان شهدا از این جهت که امکان کنترل جمعیت وجود ندارد و خیلی شلوغ خواهد شد مصوب نشد، اما با تمام این تفاسیر مقرر شد برای شهرستان اصفهان و ۲۳ شهرستان دیگر در استان فرمانداران با هماهنگی امامان جمعه جلسات ستاد را برگزار کنند و در آن جلسه برای برگزاری مراسم شب‌های قدر در چند نقطه پیشنهاد دهند.

غلامی ادامه داد: بنابراین اگر فرمانداری‌ها با اعضای ستاد کرونا پیشنهادهای خود را در این خصوص ارائه دهند پیشنهادهایشان در جلسه دوشنبه یا سه‌شنبه ستاد مقابله با کرونا و در نهایت پس از بررسی به آنان ابلاغ می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ورود مسافران به اصفهان احتمال ابتلا به کرونا را افزایش نمی‌دهد، گفت: در این مدت سفرهای کاری را به اصفهان داشته‌ایم و زمانی که ممنوعیت تردد استان به استان را لغو کردیم دیگر نمی‌توانیم کنترل‌های خاصی را بر روی خودروها انجام دهیم و نگذاریم پلاک‌های غیربومی وارد استان شوند. تا قبل از اینکه این مصوبه ابلاغ شود تا ۲۳ فروردین هیچ‌گونه تردد بین استانی اجازه داده نمی‌شد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان در همین خصوص، افزود: بعد از اینکه ترددهای بین استانی لغو شد عملاً سفرهای کاری آغاز شد و دیگر نمی‌شد تشخیص داد که این سفر تفریحی است یا کاری. بنابراین باید فاصله‌گذاری اجتماعی را در استان و بهداشت فردی را در دستور کارمان قرار دهیم و هم‌اکنون بیشتر روی این موارد تمرکز کرده‌ایم. وقتی سفرهای کاری انجام می‌شد و عملاً جایی برای اقامت شبانه نبود ظرفیت هتل‌ها با زیر ۵۰ درصد صرفاً جهت همین سفرهای کاری فعال شد.

غلامی در این خصوص که فاصله‌گذاری اجتماعی در اصناف و فروشگاه‌ها رعایت نمی‌شود و قوه قهریه‌ای برای کنترل وجود ندارد، تصریح کرد: با یک دوره گذار ۷۰ روزه و با تبلیغات گسترده‌ای که در صدا و سیما انجام شد می‌توان گفت که یک مسئولیت فردی و اجتماعی تبیین شد و خودِ مردم هستند که باید این مصوبات و فاصله‌ها را رعایت کنند. اینکه بخواهیم سیستم انتظامی و نظامی در سطح استان داشته باشیم که همه‌جا کنترل‌ها را انجام دهند قاعدتاً حجم نیرویی به این وسعت را نداریم که برای مثال جلوی فروشگاه‌ها و تمام خطوط اتوبوسرانی نیرو بگذاریم.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان، افزود: اما همکاری‌هایی را از طریق تلفن ۳۱۱۳ با تمام نیروهای نظامی و انتظامی داریم که اگر مردم با این خط تماس بگیرند بلافاصله تیم‌های بازرسی به محل اعزام می‌شوند و با اقداماتی که انجام می‌دهند امنیت و فاصله‌گذاری را در این مکان‌ها برقرار می‌کنند. البته انتظار اصلی از مردم است که خودشان فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی در خصوص احتمال باز شدن دانشگاه‌ها بعد از ماه مبارک رمضان، گفت: فقط برای مقاطع دکتری این امکان وجود دارد که بعد از ماه رمضان فعالیت آموزشی خود را در دانشگاه از سر بگیرند و سایر مقاطع تحصیلی هنوز اعلام نشده است. مدارس و آموزش و پرورش صرفاً برای شهرهایی که وضعیت سفید اعلام می‌کنند از ۳۰ اردیبهشت تصمیم‌گیری خواهد شد به این معنا که آموزش و پرورش شرایط را فراهم می‌کند تا اگر شهرستانی وضعیت سفید داشت از اول خرداد بازگشایی شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان در خصوص بازگشایی آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، خاطرنشان کرد: آرایشگاه‌های مردانه با رعایت ضوابط و پروتکل‌هایی که وزارت بهداشت و درمان تأکید کرده که به صورت محدود با نوبت دهی و بدون تجمع فعالیت کنند در عمل نمی‌توانند این پروتکل‌ها را اجرا کنند. بنابراین آرایشگران با مراجعه به مراکز بهداشت خواهند فهمید که شرایط بازگشایی آرایشگاه خود را دارند یا خیر و اگر شرایطشان فراهم بود مجوز دریافت می‌کنند، اما در خصوص آرایشگاه‌های زنانه هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

غلامی در خصوص برگزاری مراسم روز قدس، گفت: روز سه‌شنبه همین هفته در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا و جلسه ستاد ملی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.   

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شبهاي قدر کروناویروس استانی سیاسی مراسم شب های قدر برگزاری مراسم سفرهای کاری فاصله گذاری مکان هایی خواهد شد مسجد سید مکان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۵۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل از برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در هفت بخش در سطوح استانی و ملی خبر داد و گفت: مهلت شرکت در رویداد دهم اردیبهشت ۱۴۰۳ بوده و شرکت هم‌زمان در هر دو سطح آن امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل،، افسانه جهانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در هفت بخش در سطوح استانی و ملی برگزار می‌شود.

وی افزود: خانواده، رسانه، مدیران، دستگاه‌های اجرایی، نخبگان، سازمان و شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد، هفت بخش این رویداد است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل با اشاره به نحوه ارسال آثار، ادامه داد: متقاضیان شرکت در سطح ملی از طریق تارنمای jameyat.ir و متقاضیان شرکت در سطح استانی هم از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۳۰۴۷۲۴۶۲۸ می‌توانند اقدام به ارسال آثار خود کنند.

جهانی با اشاره به شماره ۰۴۵۳۱۲۵۱۵۰۱ به‌عنوان شماره تماس دبیرخانه استانی، تصریح کرد: مهلت شرکت در رویداد دهم اردیبهشت ۱۴۰۳ بوده و شرکت هم‌زمان در هر دو سطح رویداد امکان‌پذیر است.

وی اظهار کرد: علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات تکمیلی و شاخص‌های مورد ارزیابی می‌توانند به کانال ایتای دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل مراجعه کنند.

کد خبر 748792

دیگر خبرها

  • وجه تسمیه شهر «نائین» چیست؟
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • تصاویری از جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • برگزاری رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم
  • ظرفیت‌های فارس در زمینه ایجاد زنجیره‌های ارزش قابل توجه است
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴؛ بازدید وزیر کشور از غرفه فارس
  • برگزاری همایش جایزه استانی جوانی جمعیت ۲۶ اردیبهشت در قم 
  • پایان مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان اصفهان