Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@04:00:30 GMT

کارت پی‌وی‌سی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۵۸۹۸

کارت پی‌وی‌سی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پیش از آنکه به چاپ کارت پی‌وی‌سی و بررسی نکات مربوط به آن بپردازیم بهتر است ابتدا ببینیم کارت PVC چیست و چه کاربردهایی دارد؟

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام کارت پرداز (cardpardaz.com) که به‌عنوان یکی از مراکز تخصصی چاپ کارت پی وی سی در حال فعالیت است؛ کارت PVC یک کارت پلاستیکی است که از ماده‌ای به نام پلی وینیل کلراید ساخته‌شده که دوام، انعطاف‌پذیری و شکل‌پذیری آن شناخته‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توضیحات تکمیلی که در این مقاله آورده شده است متوجه می‌شوید که این کارت‌ها در انواع متنوعی وجود دارند و همچنین کاربردهای مختلفی دارند. کارت PVC با ابعاد استاندارد CR-۸۰ و در ضخامت‌های مختلف ۷۶۰ میکرون، ۵۰۰ میکرون، ۳۰۰ میکرون تولید می‌شود و به‌صورت برش خورده و آماده در بسته‌بندی‌های مختلف عرضه می‌شود.

معمولاً دو طرف آن‌ها دارای لایه لمینیت است و به‌راحتی توسط پرینتر چاپ کارت PVC قابل چاپ هستند. استفاده از کارت‌های پی‌وی‌سی به‌صورت خالی و چاپ‌نشده چندان زیبا و خوشایند نیست؛ بنابراین چاپ کارت پی‌وی‌سی نیازی است که اکثر افراد و یا مراکز و شرکت‌هایی که به‌نوعی از این کارت‌ها استفاده می‌کنند با آن مواجه می‌شوند. این کارت‌ها بر اساس نوع اطلاعاتی که روی آن‌ها چاپ می‌شود از یکدیگر متمایز می‌شوند، بنابراین می‌توان از آن‌ها برای چاپ انواع کارت استفاده نمود. گاهی این کارت‌ها صرفاً جنبه تبلیغاتی دارند و برای چاپ کارت هدیه، کارت تخفیف، کارت ویزیت، کارت باشگاه مشتریان و ... مورداستفاده قرار می‌گیرند و گاهی هم اطلاعات هویتی را شامل می‌شوند و جهت احراز هویت به کار می‌روند مانند چاپ کارت شناسایی، چاپ کارت پرسنلی، چاپ کارت حضور و غیاب و …

مزایای چاپ کارت پی‌وی‌سی

از مزایای استفاده از کارت‌های PVC در چاپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. دوام و ماندگاری کارت‌های پی‌وی‌سی بسیار بالا است و قابل قیاس با کاغذ و مقوا نیست.

۲. کیفیت چاپ آن‌ها به دلیل استفاده از دستگاه‌های بروز در صنعت چاپ فوق‌العاده است.

۳. قابلیت بازیافت به میزان ۱۰۰% را دارد، بنابراین آسیبی به طبیعت وارد نمی‌کند.

۴. قابلیت انعطاف‌پذیری آن بی‌نظیر است.

۵. ضد آب و رطوبت است و با قرار گرفتن در معرض آسیب‌های محیطی به‌راحتی صدمه نمی‌بیند.

انواع کارت پی‌وی‌سی

انواع کارت‌های پی‌وی‌سی به شرح ذیل هستند:

● کارت PVC ساده

کارت پی‌وی‌سی ساده هیچ‌گونه چیپ یا حافظه‌ای بر روی خود ندارد و صرفاً جهت چاپ از استفاده می‌شود. این کارت‌ها در رنگ‌های مختلفی از جمله کارت پی‌وی‌سی سفید، کارت پی‌وی‌سی طلایی، کارت پی‌وی‌سی نقره‌ای، کارت پی‌وی‌سی سبز، کارت پی‌وی‌سی قرمز و … در بازار موجود هستند که این نوع کارت‌ها برای چاپ انواع کارت پی‌وی‌سی که اطلاعات روی سطح آن‌ها چاپ می‌شود کاربرد دارد.

● کارت PVC هوشمند

کارت PVC هوشمند ازلحاظ ظاهر و سایز مشابه کارت‌های ساده است ولی ازلحاظ سایر قسمت‌ها و قطعات داخلی کاملاً متفاوت است. کارت هوشمند پی‌وی‌سی که قابلیت ذخیره‌سازی داده را درون کارت دارد، خود شامل دو نوع تماسی و غیر تماسی است که هر یک از آن‌ها نیز انواع مختلفی دارند.

۱. کارت‌های مغناطیسی یا مگنت که از نوع کارت‌های هوشمند تماسی هستند دارای یک نوار مگنت روی لایه خارجی خود برای حمل اطلاعات هستند. اطلاعات روی نوار مغناطیسی آن‌ها کدگذاری شده و توسط دستگاه کارت‌خوان شناسایی می‌شود.

۲. کارت مایفر و کارت RO نیز در دسته کارت‌های هوشمند غیر تماسی قرار می‌گیرند که دارای یک عامل هوشمند روی خود هستند. کارت مایفر دارای یک حافظه و یک آنتن است که به‌صورت مستطیل شکل دورتادور کارت کشیده شده است که می‌توان اطلاعات را در آن‌ها ذخیره کرد مثلاً امکان ذخیره‌سازی اثرانگشت را دارد و برای چاپ کارت پی‌وی‌سی هوشمند مورداستفاده قرار می‌گیرد. کارت‌های مایفر این قابلیت را دارند که بدون تماس و با فاصله نزدیک از دستگاه کارت‌خوان مایفر اطلاعات را از کارت بخوانند. کارت RO نیز ویژگی‌هایی مشابه کارت مایفر دارد با این تفاوت که آنتن آن به‌صورت دایره‌ای شکل است و فقط می‌توان یک‌بار اطلاعات را روی آن‌ها ذخیره نمود.

روش‌های مناسب چاپ کارت پی‌وی‌سی

چاپ روی کارت PVC به سه روش صورت می‌گیرد:

 ۱- چاپ افست ۲- چاپ دیجیتال ۳- چاپ ترکیبی

هر یک از این روش‌های چاپ کارت پی‌وی‌سی ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند که در ادامه به شرح هر یک از آن‌ها می‌پردازیم:

● چاپ افست کارت PVC

چاپ کارت پی‌وی‌سی به روش افست برای تیراژ بالای هزار عدد با طرح ثابت مناسب است که به دو روش چاپ تک کارت و چاپ شیت انجام می‌شود که هرکدام مزایای خاص خود را دارند. چاپ افست بسیار مقرون‌به‌صرفه است که خود به دو صورت چاپ افست تک کارت و چاپ افست لمینیت انجام می‌شود. از موارد استفاده این روش می‌توان به چاپ کارت ویزیت و چاپ کارت باشگاه مشتریان اشاره نمود.

● چاپ دیجیتال کارت PVC

چاپ کارت پی‌وی‌سی به روش دیجیتال برای چاپ در تیراژ پایین و طرح متغیر مناسب است. درواقع برای شخصی‌سازی و درج اطلاعات متغیر مانند نام و نام خانوادگی، کد پرسنلی و … از روش دیجیتال استفاده می‌شود که برای این نوع چاپ باید از یک دستگاه چاپ دیجیتال استفاده نمود. با استفاده از این روش امکان چاپ هر نوع طرحی روی کارت پی‌وی‌سی وجود دارد. پرینترهای چاپ دیجیتال کارت پی‌وی‌سی که به‌صورت سبک و رومیزی طراحی‌شده‌اند به دو روش چاپ مستقیم و غیرمستقیم کار می‌کنند که نحوه عملکرد آن‌ها با یکدیگر بسیار متفاوت است. کارت پرسنلی، کارت شناسایی و کارت دانشجویی یا کارت دانش‌آموزی، نمونه‌هایی از کارت‌های شامل اطلاعات متغیر هستند که برای چاپ آن‌ها از تکنیک چاپ دیجیتال استفاده می‌شود.

● چاپ ترکیبی کارت PVC

چاپ کارت پی‌وی‌سی به روش فوق، ترکیبی از چاپ افست کارت‌های pvc و چاپ دیجیتال است.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چاپ کارت pvc چاپ دیجیتال کارت ها انواع کارت پی وی سی برای چاپ چاپ افست کارت PVC

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۵۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است

به گزارش خبرنگار مهر، طاها سمیعی ظهر دوشنبه در کمیته پالایش کارت‌های بازرگانی اظهار کرد: طی سال گذشته در مجموع از ۳۳۴ کارت بازرگانی فعال در حوزه تولیدی و غیر تولیدی در استان کردستان استفاده شده که مجموع ارزش بازگردانده شده حاصل از فعالیت این کارت‌ها، ۲۰۰ میلیون و ۷۳ هزار و ۱۶۴ یورو بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت بازرگانان با استفاده از کارت‌های بازرگانی، ۱۵۵ میلیون و ۴۴ هزار و ۳۴۴ یورو در بخش تولید و یک میلیارد و ۷۰۴ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۵۲۴ یورو نیز در بخش غیر تولیدی تعهد سررسید شده ارزی ایجاد کرده‌اند، افزود: اما تنها در بخش تولیدی ۹۲ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۹۵۷ یورو و در بخش غیر تولیدی نیز ۱۰۷۴ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۰۷ یورو ارز بازگردانده شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است، بیان کرد: در این مدت ۲۷۹ کارت بازرگانی نیز تمدید شده است.

سمیعی ادامه داد: از مجموع ۳۵۶ کارت صادر شده، ۳۴۲ مورد در حوزه بازرگانی، ۶ مورد در حوزه صنعت، ۲ مورد در حوزه معدن و ۶ مورد نیز در حوزه کشاورزی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، از نظر تعداد صدور ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی به وضعیت کلی کارت‌های بازرگانی دارای اعتبار و فاقد اعتبار در کردستان اشاره کرد و یادآور شد: در بخش اتاق بازرگانی ۸۰۸ کارت دارای اعتبار و ۳ هزار و ۳۲۶ کارت فاقد اعتبار وجود دارد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در بخش اتاق تعاون نیز ۶ کارت بازرگانی فعال و ۱۳۵ کارت بازرگانی فاقد اعتبار وجود دارد و در مجموع از ۴ هزار و ۲۷۵ کارت موجود در هر ۲ بخش، ۸۱۴ کارت فعال و ۳ هزار و ۴۶۱ کارت نیز غیرفعال است.

کد خبر 6092099

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند
  • ◄ کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان
  • دستگیری قاچاقچی با ۳۲ کارت سوخت در بم
  • فال ابجد برای متولدین ماه‌های مختلف امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دستگیری یک قاچاقچی با ٣٢ کارت سوخت در بم
  • بازداشت قاچاقچی با ۳۲ کارت سوخت در بم
  • ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است