Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه «دونگا ایلبو» کره جنوبی در گزارشی ادعا کرد که کره شمالی موفق به ساخت و تکمیل چند فروند از موشک‌های بالستیک قاره‌پیما شده است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، این روزنامه روز یکشنبه نوشت: کره شمالی در سال ۲۰۱۷ میلادی چند فروند موشک بالستیک پرتاب کرد از آن زمان آمریکا به دنبال اطلاعاتی درباره ساخت موشک‌های قاره پیمای بالستیک در این کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این نشریه خاطرنشان کرد که آمریکا به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می‌دهد کره شمالی در یک مجموعه موشک سازی در استان "پیونگ آن" در جنوب این کشور موشک‌های بالستیک قاره پیما تولید و تکمیل کرده است.

این گزارش اضافه می‌کند که آمریکا سکو‌های پرتاب این موشک‌ها را هم رصد کرده است و می‌خواهد اطلاعاتی درباره پرتاب و آزمایش احتمالی این موشک‌ها در جریان رژه نظامی و یا مراسم خاص بدست آورد.

"کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی در ماه ژانویه امسال اعلام کرد که این کشور به یک سلاح راهبردی جدید دست یافته است که دنیا را حیرت زده خواهد کرد.

بنا به نوشته این روزنامه این احتمال می‌رود که کره شمالی با هدف تحت تاثیر قرار دادن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تا قبل از ماه جولای دست به اقدامی تحریک آمیز بزند.

کره شمالی در سال جاری میلادی سه موشک کوتاه و میان برد بالستیک آزمایش کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: موشک قاره پیما کره شمالی رهبر کره شمالی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۶۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو دیدار اردوغان و بایدن

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، رسانه های ترکیه از لغو برنامه دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبر دادند.

قرار بود اردوغان برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا نهم ماه مه عازم واشنگتن شود.

وبگاه روزنامه قرار در گزارشی نوشت هر چند منابع کاخ ریاست جمهوری ترکیه لغو این برنامه را به عنوان تغییر در تاریخ اعلام کرده اند اما، آمریکا این سفر را لغو کرده است.

به نوشته روزنامه قرار کاخ سفید با انتشار مطلبی اعلام کرده بی‌صبرانه منتظر پذیرایی از جناب اردوغان هستیم اما نتوانستیم تاریخی را که مناسب دو طرف باشد، تعیین کنیم، به همین دلیل در حال حاضر دیداری مطرح نیست که اعلام کنیم.

روسای جمهور دو کشور پارسال در حاشیه اجلاس سران ناتو در لیتوانی با هم دیدار کرده بودند.

دیگر خبرها

  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • وال استریت ژورنال: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پوتین را در مرگ ناوالنی دخیل ندانستند
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • پشت‌پرده تغییرات گسترده در ارتش چین
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید