Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،  رحمانی مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند گفت: ۵۰۰ اخطاریه ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی زراعی این شهرستان صادر شد.

 رحمانی گفت: با توجه به اهمیت خاک کشاورزی در تامین امنیت غذایی از طریق کشت در زمین‌های زراعی و باغات، مقابله با تغییر کاربری اراضی در دستور جهادکشاورزی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در سال‌های اخیر، عواملی موجب شده تا تغییر کاربری اراضی با شدت در حال افزایش باشد که برای جلوگیری از آن کارگروهی تشکیل شده است.

رحمانی افزود: برای انجام اقدامات موثر در زمینه پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری اراضی در شهرستان، حمایت دستگاه‌ها از لحاظ معنوی و نیز امکانات و نیروی انسانی ضروری است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند، مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز را نیازمند اراده جمعی دانست و گفت: نبود پشتوانه قانونی در برخی از تصمیمات و نبود اراده و تجهیزات کافی از جمله مشکلات ما در برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز است، اما باید تلاش شود تا همه کار‌ها نظام‌مند و قانونمدار باشد و از ظرفیت سایر ادارات برای جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز و برخورد با متخلفان باید استفاده شود.

او در مورد اقدامات انجام شده طی چهار سال گذشته در راستای مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی،گفت: در طول این مدت، ۵۰۰ مورد صدور اخطاریه، ۳۰۰ مورد تبصره یک و ۲ ماده ۱۰ و ۴۵۰ مورد پرونده معرفی به دادگاه داشتیم.

رحمانی در خصوص تصاویر پخش شده از تخریب ساخت و ساز غیرقانونی در مرند گفت: تخریب این ساخت و ساز به طور قانونی انجام شده و طی آن تنها دیوار ساخته شده تخریب شد و پخش شایعات مبنی بر تخریب کامل ساختمان، سیاه نمایی است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند همچنین با اشاره به واحد تخریب شده در فرمان آباد مرند گفت: این واحد دارای یک متر دیوار بود که حدود سه میلیون تومان خسارت برآورد می‌شود.

شهرستان مرند دارای ۹۵ هزار هکتار اراضی زیرکشت کشاورزی و باغی است که از این میزان ۴۹ هزار هکتار اراضی آبی و ۴۶ هزار هکتار اراضی دیم که نسبت زمین‌های آبی ۵۲ درصد و اراضی دیم ۴۸ درصد می‌باشد.

منبع ایرنا

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ساخت و ساز غیر مجاز تغییر کاربری اراضی تغییر کاربری اراضی شهرستان مرند ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۶۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدوراخطار توقف عملیات برای ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در تنگستان

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد مشایخی اظهار کرد: از جمله چالش‌های حوزه کشاورزی تغییر کاربری‌های بی رویه که گاهی به دلیل عدم آگاهی کشاورزان و مالکان اراضی کشاورزی از اثرات زیانبار و نقش آن در تهدید امنیت غذایی اتفاق می‌افتد و در بسیاری موارد توسط افراد سودجو که به دنبال سود و منفعت می‌باشند، این تغییر کاربری‌ها موجب خرد و تفکیک اراضی کشاورزی می‌شود.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: زیر بنای تولید داخلی از ناحیه خردی و پراکندگی اراضی کشاورزی دچار تهدیدات جدی می‌شود.

مشایخی افزود: تغییر کاربری اراضی کشاورزی را می‌توان بعد از کم آبی به عنوان یکی از مشکلات اساسی دانست که باید در حفاظت از آن برنامه ریزی های جامع و کاملی داشت.

وی با اشاره به اهمیت استمرار پایش و رصد اراضی کشاورزی اظهار داشت: واحد گشت شهرستان تنگستان در جهت حفاظت از اراضی ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی و اخطار توقف عملیات صادر کرده است که برای طی مراحل قانونی پرونده به واحد حقوقی ارجاع داده شده است.

کد خبر 6098760

دیگر خبرها

  • بازداشت شهردار مرند با اتهامات مالی
  • ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد
  • رفع تداخلات اراضی پیش‌نیاز تثبیت مالکیت است
  • ممنوعیت تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در چهارمحال و بختیاری
  • صدوراخطار توقف عملیات برای ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در تنگستان
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • ۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو