Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: هلال‌احمر باید در تربیت نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز کشور برای آینده از ظرفیت جوانان استفاده کند. ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مدیرعامل، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و جمعی از همکاران جمعیت هلال احمر استان شامگاه شنبه به‌مناسبت گرامیداشت هفته هلال‌احمر با نماینده ولی فقیه در کردستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این دیدار با تبریک ایام ماه مبارک رمضان،به برکات و فیوضات روزه‌داری در این ماه پر خیر و برکت پرداخت و اظهار داشت: روزه یک موهبت بزرگ الهى است که خداوند آن‌را به‌عنوان یک فریضه بر بندگان خود واجب کرده تا عامل بازدارنده از گناه و سرکوب‌کننده نفس عصیانگر باشد.

وی رشد و تعالی معنوی انسان در ماه مبارک رمضان را از فلسفه‌های روزه‌ ‌داری در ماه مبارک رمضان دانست و افزود: روزه ‌داری انسان را به معنویت رسانده و بهترین زمان برای زدودن گرد و غبار و تیرگی ‌ها از جان و وجدان آدمی‌ست و زمینه عروج و نزدیکی انسان به معبود را فراهم می ‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه روزه‌داری عامل و عرصه رشد معنوی و ارتقای روحی انسان بوده و این فریضه الهی زمینه هرچه بیشتر کسب تقوا را در وجود آدمی فراهم می‌کند، تصریح کرد: تقوا در اسلام به‌عنوان ارزش اصیل اخلاقى و هدف تشریع احکام معرفى شده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع فرشتگان نجات هلال احمر و تبریک هفته هلال احمر، مردم را خانواده خداوند تلقی کرد و گفت: خدمت بی‌منت به خلق‌الله، در واقع خدمت به خانواده خداست و هیچ لذتی بالاتر از خدمت به خانواده خداوند نیست.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه «خدمت‌رسانی به مردم» جزو افتخارات جمعیت هلال‌احمر بوده و این مجموعه خدوم در سخت‌ترین شرایط، بحرانی‌ترین لحظات و هر صحنه‌ای تلاش می‌کنند که کنار مردم باشند، ادامه داد: اقدامات خیرخواهانه و خدمت‌رسانی جمعیت هلال احمر در حوادث مختلف به مردم، از بالاترین عبادات است.

وی به نقش‌آفرینی جوانان در عرصه امداد و نجات اشاره و اظهار کرد: هلال‌احمر باید در تربیت نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز کشور برای آینده از ظرفیت جوانان استفاده کرده و مردم و خانواده‌ها نیز مباحث آموزشی و پیشگیرانه را جدی بگیرند.

کمک 800 میلیاردی خیران به هلال احمر برای مقابله با کرونا/ برپایی 884 کارگاه تولید ماسک و گان توسط داوطلبان‌مستاجران هلال احمر متضرر از کرونا حمایت صددرصدی می‌شوند‌

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: جمعیت هلال‌احمر نه تنها در بحث امدادرسانی بلکه در حوزه فرهنگی و اجتماعی فعالیت‌های مثبت و موثری داشته و وقتی بستر فرهنگی مناسب براساس دیدگاه دینی یعنی خدامحوری و انسان‌محوری فراهم باشد، نیروهای این مجموعه در نجات جان انسان‌ها موفق خواهند بود.

وی «الفت، مهربانی و صلح‌دوستی» را از شاخصه‌های بارز انسانی خواند و عنوان کرد: هلال‌احمر مروج صفات پسندیده و امورات خداپسندانه است و از این حیث یکی از برترین و مقدس‌ترین نهادهای سازمانی است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی کشور ایران را طرفدار «آرامش، صلح و برادری» خواند و یادآور شد: برادری و مهربانی با دیگران نزد خداوند دارای بهترین و برترین پاداش‌هاست و جمعیت هلال احمر نیز در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ دوستی و برادری گام برمی‌دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به تلاش‌های جمعیت هلال‌احمر در زمینه مسائل فرهنگی، ارزشی و تربیت جوانان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: تلاش‌های فرهنگی در هلال‌احمر کم‌اهمیت تر از تلاش‌های امدادی نبوده و چه‌بسا می‌توان هلال احمر را به‌عنوان یک نهاد انسان‌ساز نام برد.

آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه بحران را در کردستان داریم

محمدباقر محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان کردستان نیز در این دیدار ضمن تبریک هفته هلال احمر به تمامی تلاشگران عرصه امداد و نجات و منادیان صلح و صفا و دوستی، به ارئه گزارشی از عملکرد جمعیت کردستان در سال گذشته و تشریح اقدامات هلال‌احمر در مقابله با کرونا پرداخت.

وی از تمام جوانان، داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر که منشاء خدمات‌رسانی برجسته‌ای بوده‌اند، قدردانی کرد و گفت: توصیه‌ها و ارشادات نماینده ولی فقیه در استان همواره چراغ‌راه معنویت پرسنل و اعضاء داوطلب هلال احمر کردستان بوده و خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان کردستان از آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه بحران خبر داد و اظهار کرد: برای حفظ جان مردم و هم‌استانی‌های عزیزمان، آماده هرگونه ارائه خدمت بوده و جانمان را در این راه فدا می‌کنیم.

انتهای پیام/489/ ع

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان کردستان جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۶۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر

رییس جمعیت هلال‌احمر، از تصویب ماده واحده بودجه سال ۱۴۰۳ هلال‌احمر در مجمع عمومی جمعیت هلال احمر خبر داد.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، پیرحسین کولیوند، در ششمین نشست از پنجمین دوره مجمع عمومی جمعیت هلال‌احمر گفت: ماده واحده بودجه سال ۱۴۰۳ جمعیت هلال‌احمر پس از بررسی‌های جزئی و کارشناسی مورد بحث در مجمع عمومی جمعیت هلال‌احمر قرار گرفت و به تصویب رسید.

وی افزود: با تلاش‌های انجام شده و پیگیری‌های صورت گرفته شاهد همراهی مجلس و دولت با جمعیت هلال‌احمر هستیم و ثمره این همراهی خدمت بهتر به مردم است و این روند می‌تواند منجر به توسعه فعالیت‌های بهداشتی، امدادی، درمانی و آموزشی توسط هلال‌احمر شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: نظارت و بازرسی امروز در هلال‌احمر جایگاه ویژه‌ای دارد، زیرا اولویت اول ما عملکرد شفاف است. این عملکرد شفاف کمک می‌کند تا اعتماد عمومی‌به هلال‌احمر هر روز بیش از گذشته شود. نباید فراموش کرد که دارایی اصلی هلال‌احمر همین اعتماد مردم به جمعیت است و باید در حفظ و ارتقای آن کوشید.

کولیوند خاطرنشان کرد: بر همین اساس صورت‌های مالی و تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ جمعیت هلال‌احمر پس از تحلیل و بررسی تصویب شد تا امورات هلال‌احمر به صورت شفاف در مقابل نگاه نمایندگان مردم پیش برود.

دیگر خبرها

  • ناوگان متروی کرج به ۳۵۰ نیروی متخصص نیاز دارد
  • تا پای جان برای دختر ایران
  • تصویب بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر
  • خصم با ظالم و دستگیری از مظلوم شاخص رفتاری علی(ع) بود/ خدمت رسانی به فرد حادثه دیده سیره ائمه است
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر
  • کار دانشگاه‌ها تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان است
  • جمع‌آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک مردمی در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • جمع آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است
  • برگزاری دوره تربیت مربی «مخابرات و ارتباطات رادیویی» در استان سمنان