Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر حزب کنگره ملی افغانستان گفت که وزیر خارجه آمریکا باید به جای پرداختن به رویداد مرزی افغانستان-ایران به جنایات‌های کشورش در خاک افغانستان بپردازد. ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبداللطیف پدرام» رهبر حزب کنگره ملی افغانستان در واکنش به اظهارنظر «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا درباره رویداد اخیر مرزی افغانستان-ایران، تصریح کرد که واشنگتن به جای پرداختن به این موضوع باید نسبت به جنایاتش در افغانستان پاسخگو باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پدرام در فیسبوکش نوشت: «پامپئو قبل از پرداختن به ماجرای مرز افغانستان-ایران باید به جنایات آمریکا در زندان ابوغریب و سایر جنایاتش در افغانستان جواب دهد».

وی همچنین با اشاره به رفتار آمریکا با مهاجرین مکزیک نیز گفت: جنایات آمریکا در مورد مهاجرین مکزیک شرم‌آور و ضدانسانی است.

گفتنی است که چند روز پیش وزارت خارجه ایران با درخواست افغانستان برای ایجاد هیئت مشترک برای بررسی حادثه اخیر مرزی جواب مثبت داد و قرار است که این هیئت تحقیقات‌ خود را در محل حادثه آغاز کنند.

وزارت خارجه افغانستان با اعلام این خبر همچنین ابراز امیدواری کرد که نتایج حاصل از تحقیقات مشترک سبب تأمین عدالت خواهد شد.

افغانستان: تحقیقات هیئت مشترک بررسی حادثه مرزی سبب تأمین عدالت می‌شوداعلام آمادگی ایران برای تحقیقات مشترک با افغانستان درباره حادثه مرزیگزارش ویژه| غرق شدن اتباع افغانستانی در مرز ایران؛ مقصر ماجرا کیست؟

پیش از تشکیل هیئت مشترک، مرزبانی نیروی انتظامی، ادعاها مبنی بر بازداشت و شکنجه مهاجران غیرقانونی افغانستانی در مرز ایران و افغانستان را تکذیب کرده بود.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان افغانستان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۶۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، درگیری‌ها و حملات بین گروه‌های مخالف و نیروهای نظام سوریه ادامه دارد و فضای پرتنشی در شمال غرب سوریه حاکم است. ارتش ترکیه پس از اینکه هیئت «تحریر الشام» از پاسخگویی به درخواست این کشور برای ایجاد نقاط مرزی خودداری کرد، نیروهای کمکی به منطقه اعزام کرد.

منابع سوری گفتند: ارتش ترکیه نیروهای کمکی را به گذرگاه «الغزاویه» اعزام کرد که این گذرگاه، مناطق تحت کنترل هیئت «تحریر الشام» در ادلب را از حومه غربی آن جدا می‌کند. هم‌زمان یک کاروان نظامی متعلق به هیئت تحریرالشام شامل ده‌ها نیروی مسلح با سلاح‌های سنگین از حومه ادلب به سمت گذرگاه مذکور حرکت کرد.

این منابع سوری توضیح دادند که تقویت‌های متقابل پس از آن صورت گرفت که تحریر الشام درخواست طرف ترکیه را رد کرد؛ این درخواست به ایجاد نقاط مرزی تحت نظارت نیروهای «گارد مرزی» ارتش ملی تحت حمایت ترکیه در کنار نیروهای خود ترکیه با هدف محدود کردن عملیات قاچاق انسان به خاک این کشور ارتباط می‌یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • کنعانی: ایران برخورد پلیسی با دانشجویان را در دانشگاه‌های آمریکا نمی‌پذیرد
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • ماجرای توقف قطار ترانزیتی افغانستان در ایران چیست؟
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان