Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:32:33 GMT

مشارکت مردم در جشن گلریزان آزادی زندانیان کردستان

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۷۳۲۰

مشارکت مردم در جشن گلریزان آزادی زندانیان کردستان

شامگاه شنبه جشن گلریزان همزمان با شب ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در استان کردستان برخلاف سال‌های دیگر در قالب یک برنامه زنده تلویزیونی برگزار شد، به نظر می‌رسد برگزاری آن به این شکل،  افراد بیشتری را متوجه نیازمندان به کمک کرد و انتظار می‌رود میزان کمک‌ها از سال‌های گذشته هم افزایش چشمگیرتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از مسوولان استان همچون نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و استاندار کردستان در این جشن حضور داشتند و هر کدام به سهم خود کمک‌هایی کردند تا پیشقدم و مشوق بیشتر این کار خیر باشند.

بسیاری از کمک‌هایی که در حین برنامه زنده خوانده و اعلام شد به صورت میلیونی و قابل توجه بود،  بسیاری از خیرین هم حتی تا بعد از برنامه و به صورت ناشناس و بدون اعلام آن به ستاد دیه برای آزادسازی زندانیان غیرعمد و مالی کمک کردند.

مدیرکل زندان‌های کردستان و نایب رییس هیات امنای ستاد دیه استان گفت: همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان سالن فجر سنندج میزبان مردمانی بود که می‌آمدند تا ثابت کنند که کردستانی‌ها مردمی نوع دوست هستند و در همه حال به یاری نیازمندان جامعه می‌شتابند.

مراد فتحی افزود: در حقیقت جشن گلریزان در کردستان نمادی از فداکاری و گذشت بود و اوج نوع دوستی را به نمایش می‌گذاشت که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور، امکان برگزاری این جشن ها همچون سنوات گذشته و با حضور پرشور مردم وجود نداشت.

وی اضافه کرد: اما مردم کردستان بار دیگر اوج نوع دوستی و مهربانی را به نمایش گذاشته و حماسه‌ای به نام جشن گلریزان را در خانه‌های خود و از پشت قاب تلویزیون به نمایش گذاشتند.

مدیرکل زندان‌های کردستان با تاکید بر اینکه مردم حامیان اصلی ستاد دیه هستند، یادآور شد: برنامه زنده تلویزیونی جشن گلریزان تنها توانست گوشه‌ای از حماسه حضور مردم در حمایت از زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد را به نمایش بگذارد چراکه بسیاری از مردم به صورت ناشناس پس از اعلام شماره حساب‌های ستاد دیه از سوی مجری برنامه، مبالغی را به حساب این ستاد مردمی واریز کردند.

فتحی با تقدیر و تشکر از مردم خونگرم و مسوولین دلسوز استان برای حمایت‌های بی دریغ آنها از جشن گلریزان، گفت: کمک‌های مردم به جشن گلریزان، اعضای ستاد دیه در استان را امیدوار کرد تا امسال نیز به برکت همین کمک ها بتوانند تعدادی دیگر از زندانیان جرائم غیرعمد را به کانون گرم خانواده هایشان بازگردانند.

مدیرکل زندان‌های کردستان با بیان اینکه برنامه زنده تلویزیونی دیشب، تنها نمادی از جشن گلریزان بود، گفت: جشن گلریزان تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب های  ۷۷/۲۰۸۹۸۹۸۹ نزد بانک ملت، ۱۱۳۹۰۲۷۶۰۰ نزد بانک تجارت و ۰۱۰۵۹۵۱۰۷۸۰۰۴ نزد بانک ملی و همچنین شماره کارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۳۴۰۳۷۱۰ همگی به نام ستاد دیه استان کردستان واریز کند.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۱۸۸ نفر از زندانیان مالی با مشارکت مردم فهیم از زندان‌های استان آزاد شدند که تعداد قابل توجه‌ای بود البته آمار و اطلاعات مربوط به کمک‌های مردمی به ستاد دیه برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، در پایان ماه مبارک رمضان به اطلاع عموم می‌رسد.

۳۰۰ نفر از محکومین جرایم مالی این استان برای آزادی از زندان نیاز به ۷۰۰ میلیارد ریال دارند.

برچسب‌ها کردستان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور مشارکت های مردمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور مشارکت های مردمی کردستان سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور مشارکت های مردمی برنامه زنده جشن گلریزان زندان ها ستاد دیه کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۷۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۲ میلیارد ریال در جشن گلریزان کشکوئیه

رئیس حوزه قضائی بخش کشکوئیه از کمک دو میلیارد ریالی خیرین در جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد خبر داد.
 
علی شاه سنائی بیان داشت:با کمک خیرین یا اعلام گذشت شکات پرونده‌ها تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد کشکوئیه آزاد شدند.

گفتنی است این جشن گلریزان با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کشکوئیه، رئیس حوزه قضائی بخش، بخشدار و سایر مسئولین بخش و جمعی از خیرین بخش کشکوئیه برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • جمع آوری ۲ میلیارد ریال در جشن گلریزان کشکوئیه
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند
  • جشن گلریزان کمک به زندانیان جرایم غیر عمد در گرمسار
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد