Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@00:35:35 GMT

حامل دریایی کالاهای ممنوعه متخلف محسوب می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۷۴۰۶

حامل دریایی کالاهای ممنوعه متخلف محسوب می‌شود

بر اساس مصوبه امروز مجلس، حامل وسایل نقلیه دریایی دارای کالاهای ممنوعه متخلف محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان مواد ۵۴ و ۵۵ و ۵۶ و ۵۷ لایحه مبارزه با قاچاق کالا را به تصویب رساندند.

بر اساس ماده ۵۴ این لایحه، فراز اول ماده ۶۷ قانون به شرح زیر اصلاح می‌شود:

«در صورتی که نماینده قانونی شخص حقوقی به نام یا در راستای منافع شخص حقوقی مرتکب جرم یا تخلفی شود، مرجع صدور حکم علاوه بر مجازات شخص حقیقی نسبت به ضبط کالا و یا ارز قاچاق مکشوفه اقدام می کند و شخص حقوقی علاوه بر محکومیت به جزای نقدی، حبس مورد به دو یاچهار برابر جریمه مقرر برای شخص حقیقی به ترتیب زیر محکوم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بر اساس ماده ۵۵ این لایحه، تبصره ماده ۶۸ قاونو به شرح زیر اصلاح می شود:

«چنانچه وسایل نقلیه حامل کالاهای ممنوع به آب های تحت نظارت جمهوری اسلامی ایران داخل و از طریق قرائن و اماراتی حرکت به مقصد ایران از طریق مسیر غیر مجاز احراز شود، حامل ولو اینکه دو یا چند مانیفست(فهرست کل بار) داشته باشد به مجازات شروع به جرم این ماده محکوم می شود و همین حکم در مواردی که کالای قاچاق ممنوع در آب های تحت نظارت ایران از وسایل نقلیه مزبور به شناورهای ایرانی منتقل شود، جاری است.»

بر اساس ماده ۵۶ این لایحه، در بند شش ماده ۶۹ قانون واژه «آبی» جایگزین واژه «دریایی» می شود.

بر اساس ماده ۵۷ این قانون، عبارت  «کارت پیله وری» به عنوان جز هفت به بند الف ماده ۶۹ قانون اضافه می شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی قاچاق کالا وسایل نقلیه نمایندگان مجلس بر اساس ماده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۷۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان  گفت: در راستای مبارزه و مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی و به منظور مقابله و برخورد جدی با قاچاقچیان و همچنین با هدف جلوگیری از خروج و قاچاق سرمایه ملی، مأموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان میناب با همکاری مأموران انتظامی پاسگاه حسنلنگی شهرستان بندرعباس در ۲۴ ساعت گذشته حین کنترل خودرو‌های عبوری و اجرای ایست و بازرسی درسطح حوزه استحفاظی تعداد سه دستگاه کامیون نفتکش حامل سوخت قاچاق را شناسایی و توقیف نمودند.

وی افزود: مأموران جمعا ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف و ضبط نموده و ۳ متهم نیز در این راستا دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مرجع قضائی، ارزش سوخت‌های کشف شده را بنا به نظر کارشناسان مربوطه، ۲۶ میلیارد ریال عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • تعیین تکلیف شریعتمداری برای لایحه حجاب | کنارش بگذارید، «طرح نور» پلیس کافی است
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! | ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب یعنی پول بده و کشف حجاب کن! | انتقاد تند حسین شریعتمداری
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان /لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید،همین «طرح نور» کافی است /نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت