Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@23:13:50 GMT

تولید ۵ میلیون اصله نهال در سال جدید

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۷۸۳۲

تولید ۵ میلیون اصله نهال در سال جدید

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: سیاست‌های منابع طبیعی به دو بخش برنامه‌های محوری و طرح ۹ در ۹۹ تقسیم می‌شود.

او با بیان این که طرح ۹ در ۹۹ که طرحی با ۹ برنامه برای سال ۹۹ است افزود: این طرح شامل کاداستر اراضی ملی در عرصه‌های جنگی و ساحلی، مدیریت بهره برداری از مراتع، تشخیص ذخیره گاه‌های جنگلی، مدیریت پارک‌های جنگلی، توسعه زراعت چوب و ساماندهی بهره برداری محصولات فرعی در جنگل‌ها و مراتع، حقوق دولتی و تقویت منابع اعتباری واصل از فعالیت‌های اقتصادی در عرصه‌های منابع طبیعی، توسعه دولت الکترونیک در فضای ادارات، توسعه صندوق‌های حمایت از بخش منابع طبیعی و ارتقا پوشش حفاظتی در منابع طبیعی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان این که در حوزه جنگل‌ها و توسعه فضای سبز برای سال ۹۹ تولید ۵ میلیون اصله نهال پیش بینی شده است عنوان کرد: در حوزه بیابان در سال مالی گذشته ۷۷ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی و کارگروه ملی مقابله با گردو غبار به استان تخصیص یافت.

نصرآبادی با بیان این که در حوزه کاداستر اراضی ملی برای سال ۹۹، ۱۵۰ هزار هکتار در سطح جنگل‌ها و در سلیر عرصه‌ها ۲۵۰ هزار هکتار هدف گذاری شده است افزود: در سال گذشته در بخش جنگل‌ها این میزان ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار و در سایر مراتع ۳۰۰ هزار هکتار بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به بخش مدیریت بهره برداری از مراتع اظهار کرد: بیش از ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار وسعت مراتع است که از این میزان در سال گذشته ۲ میلیون هکتار طرح دار شده اند و در سال ۹۹ برای طرح دار کردن ۷۰ هزار هکتار برنامه ریزی شده است.

او اظهار کرد: در حوزه تشخیص ذخیره گاه‌های جنگلی تا پایان سال ۹۸، ۱۰ هزار هکتار تشخیص و تعیین حدود شده و آماده بهره برداری می‌باشد.

نصرآبادی با بیان این که ۱۷ نهالستان و پارک جنگلی در استان داریم عنوان کرد: ۲ پارک جنگلی که شامل طرح بوده و آماده واگذاری هستند در بیرجند و قاین می‌باشند و جمعا به ۱۳۰ هکتار می‌رسند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: بحث زراعت چوب با توجه به بارش‌های استان زیاد در استان مطرح نبوده و برای این حوزه برنامه ریزی دقیقی وجود ندارد.

او تصریح کرد: در حوزه حقوق دولتی و منابع اعتباری واصل از فعالیت‌های اقتصادی در عرصه‌های منابع طبیعی سهم استان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده است.

انتهای پیام / ط آ

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل کاری فعالیت اقتصادی منابع طبیعی بهره برداری هزار هکتار جنگل ها عرصه ها سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۷۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای گشت و کنترل در حوزه استحفاظی شهرستان توسط فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه و نیرو‌های حفاظتی شرکت چوب و کاغذ یک دستگاه خودروی پیکان وانت که حامل چوب آلات جنگلی غیر مجاز بوده کشف و با اخذ دستور از مقام محترم قضایی خودرو با محموله قاچاق جهت سیر مراحل قضایی و قانونی به اداره منابع طبیعی شهرستان منتقل گردیده است.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل تصرف و تخریب اراضی ملی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه