Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر خبرگزاری تسنیم در ایلام در طول روز تازه‌ترین اخبار را در قالب از گوشه‌ و کنار استان منعکس می‌کند. ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام‌، در بسته خبری پیش‌ِرو بخشی از اخبار گوشه‌ و کنار استان ایلام گردآوری شده و در اختیار خوانندگان و مخاطبان خبرگزاری تسنیم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از گوشه و کنار ایلام|370 میلیارد ریال بدهی مشترکان گاز ایلام / آشیانه بالکرد امدادی افتتاح می‌شوداز گوشه و کنار ایلام| تفحص پیکر مطهر یک شهید در ارتفاعات قلاویزان مهران تا دیدارمسئولان با خانواده شهید شاخص فرهنگیاز گوشه و کنار ایلام|از اجرای 530 کیلومتر فیبرنوری تا جذب 97 درصد تسهیلات بخش تولید

دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در استان ایلام

 سرهنگ علی جمالی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی شکایت خانمی مبنی بر اینکه فردی ناشناس از طریق شبکه‌های اجتماعی با وی ارتباط برقرار کرده و با ارسال مطالب توهین‌آمیز و غیراخلاقی، ادعا کرده که به تصاویر خصوصی و خانوادگی وی دسترسی پیدا کرده است، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع کارشناسان پلیس فتا با بررسی مستندات ارائه شده توسط شاکی و تحقیقات اولیه و طبق مستندات جمع‌آوری شده با انجام اقدامات خاص فنی متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: متهم که آشنایی قبلی با شاکی داشت تعدادی از تصاویر و فیلم‌ها را از طریق آشنایی و جلب اعتماد وی و برخی تصاویر را نیز از طریق دوستان متهم به دست آورده بود در مواجهه با مدارک و مستندات موجود به جرم ارتکابی اقرار و انگیزه خود را انتقام جویی از شاکی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا ایلام توصیه کرد: کاربران فضای مجازی تصاویر و فیلم‌های خصوصی و خانوادگی خود را در فضای مجازی منتشر نکرده و آن‌ها را در اختیار دیگران قرار تا از بروز مشکلات بعدی پیشگیری کنند.

جمالی گفت: هموطنان در صورت نیاز به مشاوره یا ارائه گزارش موارد مشکوک می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی با همکاران ما در ارتباط باشند.

14 میلیارد تومان صرف ایجاد اشتغال برای مددجویان ایلامی شد

قنبر موسی نژاد در گفت وگو با خبرنگار‌ان گفت: این میزان اعتبار صرف ایجاد بیش از چهار فرصت شغلی برای مددجویان جویای شغل در این استان شده است.

وی افزود: برای ایجاد این تعداد فرصت شغلی، سه هزار و 802 طرح اشتغال زایی از محل اعتبارات صندوق امداد ولایت، تسهیلات قرض الحسنه اشتغال تبصره 16 قانون بودجه کشور و اعتبارات اشتغال پایدار عشایر و روستاییان با همکاری بانک‌های عامل اجرا شده که در این زمینه 14 میلیارد و 670 میلیون تومان سرمایه گذاری شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه مناطق محروم و روستایی برای اجرای طرح‌های اشتغال زایی کمیته امداد در اولویت قرار دارند، تصریح کرد: از این تعداد دو هزار و 577 طرح در مناطق محروم و روستایی و هزار و 225 طرح نیز در سایر مناطق اجرا شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد ایلام با عنوان اینکه مددجویان مرد حدود دو برابر بیشتر از مددجویان زن متقاضی طرح‌های اشتغال زایی بوده‌اند، تصریح کرد: از تعداد طرح‌های اجرا شده دو هزار و 500 طرح توسط مددجویان مرد و هزار و 300 طرح نیز توسط مددجویان زن اجرا شده است.

وی همچنین گفت: علاوه بر طرح‌های اشتغالزایی عنوان شده در این مدت، به منظور تقویت و گسترش فرهنگ کار و تلاش در جامعه مددجویی 60 طرح کارانگیزی، 99 طرح توان افزایی اجرا و 246 مورد کاریابی برای افراد بیکار دارای مهارت پیگیری و از طریق بنگاه‌های اقتصادی فعال به کارگماری شده‌اند.

گرد و غبار هوای مهران را به وضعیت قرمز رساند

 گرد و غبار که عصر دیروز وارد استان ایلام شده است صبح امروز نیز همچنان این وضعیت ادامه دارد و چند شهرستان استان از جمله ایلام، ایوان و مهران فراتر از حد مجاز رسیده است.

طبق داده‌های سامانه پایش هوای کشور، شهرستان مهران با شاخص آلودگی 500 در وضعیت خطرناک قرار گرفته است.

بر همین اساس وضعیت آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار در شهرستان‌های ایوان و ایلام نیز با شاخص 147 ناسالم گزارش شده است.

طبق گفته کارشناسان هواشناسی استان ایلام ریزگردها تا امروز در استان ماندگار است.

انتهای پیام/861/ح

R7718/P/S6,52/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گوشه و کنار ایلام استان ایلام اجرا شده پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۸۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری

معاون اشتغال وزارت کار گفت: برای امسال ایجاد یک میلیون و ۴۴هزار شغل را در نظر گرفته ایم که به همه استانداران ابلاغ شده است و امسال برای اولین بار ۲۵درصد از این میزان به فارغ التحصیلان اختصاص می یابد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، وعده ایجاد سالیانه یک میلیون شغل در دولت سیزدهم داده شد, آمار اعلام شده بیانگر این است که این موضوع در سال گذشته 100 درصد محقق شد و در کنار آن نرخ بیکاری روند کاهشی و نرخ اشتغال روند افزایشی به خود گرفته است.

مطابق با آمار سامانه رصد در سال 1401 بیش از یک میلیون و 350هزارفرصت شغلی بر اساس کد ملی، نوع شغل، جایی که در آن شغل ایجاد شده، دستگاهی که کمک کرده آن شغل ایجاد شود در این سامانه به ثبت رسید. در سال 1402 نیز مطابق آمارهای ارائه شده یک میلیون و 88هزارشغل ایجاد شده است.

تحلیلگران بازارکار معتقد هستند که دولت سیزدهم در زمینه اشتغال خوب عمل کرده است و کارنامه موفقی دارد, سیاست‌های دولت در احیای واحد‌های تولیدی نیمه‌کاره و نیمه‌تعطیل، راه اندازی پروژه‌های جدید صنعتی و واردات ماشین‌آلات و مواد اولیه موردنیاز کارخانجات و بهبود فضای کسب‌وکار از طریق تسهیل صدور مجوز‌ها از مواردی است که موجب شده این کارنامه برای دولت سیزدهم ثبت شود.

محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کار در آخرین اظهارات خود بیان کرده است: :برای امسال ایجاد یک میلیون و 44 هزار اشتغال در نظر گرفته‌ایم که ابه همه استانداران ابلاغ کرده ایم و  امسال برای اولین بار گفته‌ایم که 25 درصد این میازن باید حوزه فارغ التحصیلان باشد.

 وی گفت:  سال اول ما یک میلیون و 250 هزار تا تعهد در نظر گرفتیم، سال دوم یک میلیون و 88هزار شغل، سال سوم یک میلیون و تقریباً 44هزار شغل. ما  در ابتدا محاسبات را انجام می دهیم در صورتی که منجر به کاهش نرخ بیکاری شود, به استان ها ابلاغ می کنیم.

معاون اشتغال اظهار داشت:سال گذشته بیمه بیکاری روند کاهشی داشته است, نرخ اشتغال ناقص کاهش داشته است,عملکرد سازمان فنی و حرفه ای نسبت به سال گذشته خود در حوزه آموزش ها بیشتر بوده است, تسهیل راه اندازی کسب وکارو... بیانگراین است که پایداری مشاغل بیشتر شده است.نرخ مشارکت اقتصادی با افزایش چهار دهم درصدی به 41.3درصد رسیده است که نشان دهنده پایداری و کیفیت مشاغل است. اما به معنی این نیست که در وضعیت مطلوب هستیم, باید تلاش کنیم.

وی افزود: در راستای شعار سال یکی از برنامه‌های ویژه‌مان توسعه سامانه جستجوی شغل است، سال گذشته  سامانه جستجوی شغل را رونمایی کردیم، حدود8 ماه هم از عملکرد این سامانه گذشت، تقریباً در طول 8ماه حدود 300هزار فرصت شغلی را روی این سامانه بارگذاری شد، این اتفاق  توسط بخش خصوصی رخ داد, یعنی هیچ دخالتی دولت در این موضوع نداشت.

کریمی بیرانوند گفت: امسال به صورت ویژه ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که حداقل 400هزار فرصت شغلی جدید را بتوانیم در تعاملمان با بخش خصوصی روی سامانه عرضه کنیم که کارفرما‌ها و کارجویان نیازشان برطرف شود،  تمرکزمان روی سامانه جستجوی شغل برای حل مسئله بیکاری فارغ التحصیلان بکارگماری فارغ التحصیلان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل تیراندازی در خرم‌آباد
  • دستگیری ۲۸ عضو یک شرکت هرمی
  • دستگيری عامل تيراندازی در خرم آباد
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • دستگیری عامل قتل زن و مرد میان‌سال در قیامدشت
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری
  • دستگیری عامل چاقوکشی در ایلام
  • دستگیری عامل چاقو کشی در ایلام 
  • دستگیری عامل چاقو کشی و شرارت در ایلام