Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@09:10:13 GMT

دستانی که یاری دهنده دانش آموزان بی بضاعت است

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۸۳۲۹

دستانی که یاری دهنده دانش آموزان بی بضاعت است

ایسنا/گیلان مسئول گروه جهادی دستان استان گیلان گفت: فعالیت گروه جهادی دستان در راستای کمک به دانش آموزان بی بضاعت و برگزاری کلاس های آموزشی و تقویتی انجام می شود.

چند ماهی است که به دلیل شیوع ویروس کرونا مدارس کشور تعطیل شده و آموزش از راه دور یا آموزش مجازی به دانش آموزان ارائه می‌شود، در این بین گروه های علمی - جهادی در خط مقدم آموزش های مجازی دانش آموزان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهادگران از آغازین لحظات ورود این میهمان ناخوانده، هم‌پای مدافعان سلامت پا به عرصه گذاشتند و با روحیه جهادی و فرهنگ بسیجی در راستای کاهش آلام مردم و مقابله با این ویروس منحوس گام برداشتند.

 این گروه ها با برگزاری کلاس های مجازی و ارائه مطالب درسی در قالب کلیپ  به کاهش عقب ماندگی درسی دانش آموزان کمک می کنند.

علی شعبان نژاد مسئول گروه جهادی دستان استان گیلان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت گروه جهادی دستان که در راستای کمک به دانش آموزان بی بضاعت انجام می شود، اظهار کرد: این گروه جهادی دو سال بصورت غیر رسمی در حاشیه شهر رشت و موسسات خیریه و مناطق محروم کلاس های تقویتی حضوری برای دانش اموزان بی بضاعت برگزار می کند.

مسئول گروه جهادی دستان تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس فعالیت این گروه جهادی از حالت حضوری بصورت غیرحضوری تغییر کرد و این گروه آموزش مجازی را برای دانش آموزان آغاز کرد.  

شعبان نژاد با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۶۰ دانش آموز در ۱۳ گروه در شبکه مجازی بصورت گروه های دخترانه و پسرانه کلاس بندی شده اند یادآور شد: اکثرا این دانش اموزآن در مقطع تحصیلی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم هستند.

وی در پاسخ به این سوال که تکلیف دانش‌آموزانی که اینترنت و گوشی هوشمند ندارند چیست؟ تصریح کرد: برای آن دسته از دانش آموزانی که دسترسی به گوشی هوشمند ندارند نیز این گروه جهادی فیلم های ضبط شده آموزشی را در قالب لوح فشرده آماده و در اختیار دانش آموزان قرار می دهد.

مسئول گروه جهادی دستان با اشاره به مشکل سرعت اینترنت در برخی از مناطق که دانش آموزان با آن درگیر بودند، یادآور شد: در قدم اول ابتدا گروه تصمیم گرفت تدریس به این شکل باشد که مدرس از مبحث مورد نظر عکس بگیرد و با صدا خط به خط مبحث مربوطه را توضیح دهد؛ البته همین روش ساده این ایده رو به اعضای گروه داد که برای دانش اموزانی که مشکل بینایی، شنوایی و معلولیت جسمی دارند نیز بتوانیم در آینده نزدیک کلاس های مجازی برگزار و بزودی تولید محتوا درسی برای این عزیزان را آغاز کنیم.

شعبان نژاد خاطرنشان کرد: این کلاس ها بعد از بازگشایی مدارس هم برای دانش آموزان نیازمند ادامه خواهد داشت، همچنین این گروه قصد دارد هم بصورت حضوری و هم مجازی در کنار دانش آموزان بی بضاعت باشد.

مسئول گروه جهادی دستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۰ مدرس در گروه جهادی دستان فعالیت دارند؛ که همه این مدرسین از دانشجویان نخبه و یا معدل الف دانشگاه گیلان هستند.

وی با بیان اینکه این گروه طی دوسال فعالیت خود هیچ بودجه و کمک مالی دریافت نکرده است، افزود: تهیه لوازم مورد نیاز تحصیل برای تعداد محدودی از دانش آموزان و همچنین تهیه بسته اینترنت برای دانش آموزانی که دسترسی به گوشی هوشمند دارند ولی توانایی پرداخت هزینه بسته اینترنتی را نداشتند با کمک همین ۶۰ مدرس گروه تامین شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی گروه های جهادی محرومین آموزش مجازی دانش آموزان برای دانش آموزان بی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۸۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به صرف لبخند ؛ اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان شهرداری گرگان و گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تحت عنوان طرح شهید مهدی باکری میزبان و همراه این گروه از پزشکان جهادی است.

سید النگی شهردار گرگان می گوید : قرار است چهل و شش طرح دیگر به نام به صرف لبخند در گرگان اجرا شود و در مرحله دیگر دندانپزشکان جهادی به مردم خدمات خواهند داد.

در قالب این طرح بصورت رایگان خدمات چشم پزشکی از معاینه تا تحویل عینک به مردم ارائه می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور
  • بزرگ‌ترین عملیات تبیین با ۵۰ هزار گروه جهادی
  • اجرای ۲۵ برنامه طی هفته بسیج در شهرستان تربت جام
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در جزیره قشم
  • جزیره قشم میزبان گروه پزشکان جهادی
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • به صرف لبخند ؛ اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان