Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@22:17:28 GMT

آغاز برداشت توت فرنگی از اراضی کشاورزی صومعه سرا

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۸۴۱۴

آغاز برداشت توت فرنگی از اراضی کشاورزی صومعه سرا

گیلان- مدیر جهادکشاورزی صومعه سرا، از برداشت توت فرنگی در ۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان صومعه سرا خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امسال کشاورزان این شهرستان ۷۵ تن توت فرنگی به ارزش اقتصادی ۱۵ میلیارد ریال برداشت کنند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی گیلان ، احمد پادیاب، از برداشت توت فرنگی در ۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان صومعه سرا خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر توت فرنگی در دو منطقه صوفیانده و طاهرگوراب در بخش های تولمات و مرکزی شهرستان صومعه سرا کشت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد توت فرنگی گیلان در شهرستان صومعه سرا کشت می شود، عنوان کرد: شهرستان صومعه سرا مقام نخست تولید توت فرهنگی را در استان داراست و پیش بینی می شود امسال کشاورزان این شهرستان ۷۵ تن توت فرنگی به ارزش اقتصادی ۱۵ میلیارد ریال برداشت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا، ترویج و توسعه کشت و تولید توت فرنگی را گامی اساسی در راستای توسعه اقتصادی روستاییان دانست و اضافه کرد: اشتغالزایی جوانان در روستاهای شهرستان صومعه سرا رکن اصلی این توسعه اقتصادی به شمار می رود.

پادیاب، در ادامه از کشت ۵۰ درصد از اراضی شالیکاری این شهرستان خبر داد و یادآور شد: هم اکنون ۱۴ هزار هکتار از اراضی ۲۸ هزار هکتاری شالیکاری این شهرستان زیر کشت برنج رفته است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات لازم جهت اجرای طرح تجهیز و توسعه مکانیزاسیون بستر مناسب را جهت توسعه کشت و برداشت مکانیزه برای کشاورزان صومعه سرایی فراهم کرده است، گفت: کشاورزان این شهرستان امسال ۷۰ درصد از اراضی شالیکاری خود را به صورت مکانیزه کشت کردند و پیش بینی می شود ۹۰ درصد آن را به صورت مکانیزه برداشت کنند.

مدیر جهادکشاورزی صومعه سرا، از توزیع ۳۰۰۰ تن کود شیمیایی در بین کشاورزان شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: هم اکنون ۴۰۰۰ تن نیز خریداری شده که طی روزهای آینده بین کشاورزان این شهرستان توزیع می شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جهاد کشاورزی گیلان برداشت توت فرنگی کشاورزان این شهرستان کشاورزی صومعه شهرستان صومعه توت فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۸۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد

به گزارش خبرنگار مهر، در نشست شورای قضائی و شورای حفظ حقوق بیت المال سه فقره از اسناد تک برگ اراضی کشاورزی با حضور «رضا افلاطونی»، معاون وزیر و رئیس سازمان امور اراضی کشور و هیأت همراه تحویل کشاورزان استان شد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر ظهر شنبه در این مراسم گفت: یکی از اولویت‌های مهم اداره ثبت اسناد و املاک صدور اسناد تک برگ اراضی کشاورزی است که تاکنون برای ۱۱ هزار و ۴۷۴ قطعه به مساحت ۱۳۰ هزار و ۵۴ هکتار سند تک برگ صادر شده است.

محمدرضا بزرگمهر افزود: ۳۱ فقره سند تک برگ اراضی کشاورزی به مساحت پنج هزار و ۸۰۰ هکتار نیز در طی ۲ روز گذشته صادر شده است که به صورت نمادین سه فقره سند تک برگ توسط رئیس سازمان امور اراضی کشور به کشاورزان تحویل داده شد.

کد خبر 6089879

دیگر خبرها

  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور