Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@13:06:54 GMT

واکنش ریابکوف به خبر حضور نظامیان روسیه در ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۸۸۷۷

واکنش ریابکوف به خبر حضور نظامیان روسیه در ونزوئلا

به گغته معاون وزیر خارجه روسیه، حضور نظامیان روس در ونزوئلا در چارچوب همکاری‌های دوجانبه مسکو-کاراکاس بوده و علیه هیچ کشور ثالث یا برهم زننده تعادل در منطقه نیست و انتشار اخباری دراین باره، اهداف سیاسی خاصی را دنبال می‌کند. ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه شب گذشته در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرگزاری «اینترفکس»، اعلام کرد که برخی گزارشات درباره حضور نظامیان روسی در ونزوئلا، که هدایت هواپیماهای بدون سرنشین را به عنوان بخشی از عملیات جستجو برعهده دارند ، همکاری‌های مشروع مسکو و کاراکاس را نادیده گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته ریابکوف ، همه اشکال و انواع همکاری‌ها با ونزوئلا ، از تولید نفت گرفته تا جنبه‌های نظامی-فنی ، در چارچوب توافقنامه‌های منعقد شده با دولت قانونی این کشور ، براساس قوانین و کاملاً انجام می شوند.

وی یادآور شد: «هر نوع تعامل دوجانبه بین کاراکاس و مسکو "هیچ عنصر تهدیدآمیزی برای طرف ثالثی نداشته" و "هیچ تعادلی را در منطقه نقض نمی‌کند".

معاون وزیر خارجه روسیه در پایان گفت: «بنابراین ، کسانی که از موجودیت دولت قانونی ونزوئلا به سرپرستی رئیس جمهور (نیکلاس) مادورو راضی نیستند، به خاطر برخی دلایل در تلاش برای ترویج کمپینی با هدف نفی حضور ما در ونزوئلا هستند.»

بدین ترتیب ، سرگئی ریابکوف انتشار خبر اخیر روزنامه "ال پیتازو" را تفسیر کرد که براساس آن، نیروهای نظامی روسیه در حمله به مزدوران آمریکایی و کلمبیایی که درصدد برپایی کودتا در ونزوئلا بودند، شرکت داشتند.

در این گزارش آمده بود که نظامیان روس برای مشارکت در این عملیات با هواپیماهای بدون سرنشین به منطقه آورده شده بودند ، اما به دلیل عدم امکان اجرای عملیات در این منطقه، به جای دیگری منتقل شدند.

وزارت دفاع ونزوئلا پیش از این انتشار این خبر را نادرست خواند.

ونزوئلا 3 قایق جنگی کلمبیا را مصادره کردوزیر خارجه ونزوئلا: ترامپ با تکذیب نقش آمریکا در توطئه اخیر از کِنِدی تقلید می‌کندآمادگی نیروهای امنیتی ونزوئلا برای برخورد با هرگونه نفوذ آمریکا

آمریکا آمادگی برای گفت‌وگوی سازنده با روسیه درباره کنترل تسلیحات را ندارد

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین در پاسخ به سئوال دیگری ابراز عقیده کرد که ایالات متحده به روی ادامه مذاکرات با طرف روسی درباره کنترل تسلیحات و ثبات راهبردی، متمرکز نیست.

وی توضیح داد: «علائم و سیگنال‌هایی که از واشنگتن می‌آیند ، زمینه‌ای برای خوش بینی خاص در این رابطه را ایجاد نمی کنند. متأسفانه ، همتایان آمریکایی ما همچنان شرایط خاصی را برای ادامه مذاکرات سازنده پیشنهاد می کنند و در مجموع به نوعی برخورد می‌کنند گویی کار در زمینه کنترل تسلیحات برای روسیه از ایالات متحده ضروری تر است.»

ریابکوف یادآور شد که در ماه ژانویه توافقنامه ای برای ایجاد یک گروه کاری از سوی طرفین به دست آمد که وظیفه آن برقراری تماس‌ها با موضوعیت امنیت در فضا است. با این حال ، هنوز شرایط برای از سرگیری چنین رایزنی‌هایی مورد توافق قرار نگرفته است.

این دیپلمات بلندپایه روس همچنین این احتمال را بسیار ممکن دانست که در شروط تمدید پیمان کاهش تسلیحات راهبردیتهاجمی (استارت-3)، ایالات متحده ممکن است از مسئولیت‌های خود شانه خالی کند و همان برخوردی را انجام دهد که منجر به خروج یکجانبه این کشور از پیمان نابودی موشک‌های دارای برد متوسط و کوتاه‌تر شد.

روز گذشته (شنبه) "مارشال بیلینگزلی" ، نماینده ویژه جدید آمریکا در مسائل مربوط به کنترل تسلیحات، اعلام کرد که "طرف آمریکایی درک نمی کند چرا روسیه با چنین ناامیدی به تمدید پیمان استارت-3 نگاه می کند" و وی قصد دارد  تا در این باره شفاف سازی کرده و بفهمد که چرا منافع واشنگتن در توافق با مسکو در این زمینه است.

نماینده جدید معتقد است که این توافقنامه کاستی‌های زیادی دارد و بیشتر از ایالات متحده به نفع طرف روسی است.

انتهای پیام/

R7535/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" ونزوئلا اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا ونزوئلا اخبار روسیه اخبار آمریکا ونزوئلا اخبار روسیه کنترل تسلیحات ایالات متحده خارجه روسیه وزیر خارجه معاون وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۸۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در واکنش به اعتراضات دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی گفت، احساسات شدیدی که با مشاهده بحران انسانی در غزه به وجود آمده را درک می‌کند، «اما نباید نقش حماس را فراموش کرد.»

او گفت: «فکر می‌کنم آنچه در آمریکا، در منطقه و در دیگر نقاط جهان شاهد هستیم، نمایانگر عواطف و احساسات عمیقی است که بسیاری از مردم نسبت به رنج (فلسطینیان) تجربه می‌کنند، مخصوصاً کودکان و زنان غزه.»

وزیر خارجه آمریکا از عدم مخالفت دانشجویان غربی با جنبش مقاومت فلسطین (حماس) ابراز نارضایتی کرد و گفت گرچه نگرانی تظاهرکنندگان برای غیرنظامیان فلسطینی در غزه را درک می‌کند، اما می‌خواهد شاهد محکومیت حماس توسط این تجمعات اعتراضی باشد.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار دو دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

وزیر خارجه آمریکا که برای شرکت در کنفرانس مجمع جهانی اقتصاد به عربستان رفته، بحران کنونی منطقه را بزرگ‌ترین بحران غرب آسیا از ۱۹۴۸ دانست و مدعی شد: «آمریکا سعی دارد به جنگ غزه پایان بخشیده و از گسترش آن جلوگیری کند.»

این مقام آمریکایی پیشنهاد آتش‌بسی که به حماس ارائه شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و مدعی شد: «آن‌ها باید هرچه سریع‌تر (درباره این پیشنهاد) تصمیم‌گیری کنند و امیدوارم که تصمیم درستی بگیرند تا تغییر محسوسی در وضعیت (منطقه) حاصل شود.»

بلینکن همچنین بار دیگر تاکید کرد تا وقتی رژیم صهیونیستی طرحی برای حفاظت از غیرنظامیان در حمله زمینی به شهر رفح ارائه نداده، ایالات متحده از حمله تمام‌عیار به این شهر جنوبی باریکه غزه حمایت نخواهد کرد.

او در این باره گفت: «ما مدت‌هاست به‌روشنی گفته‌ایم که با فقدان نقشه‌ای برای تضمین حفاظت از غیرنظامیان، نمی‌توانیم از عملیات نظامی گسترده در رفح حمایت کنیم. هنوز هم طرحی دریافت نکرده‌ایم که نشان دهد از جان غیرنظامیان در این حمله حفاظت موثری به عمل خواهد آمد.»

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد واشنگتن و ریاض در ماه‌های گذشته تلاش‌های فراوانی در راستای عادی‌سازی روابط میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی انجام داده‌اند.

بلینکن همکاری مشترک آمریکا و عربستان در راستای عادی‌سازی با تل‌آویو را «تقریبا انجام‌شده» ارزیابی کرد و گفت: «فکر می‌کنم تلاشی که آمریکا و عربستان در کنار هم انجام داده‌اند، از منظر حصول توافق‌ها، تقریبا به اتمام رسیده است.»

وزیر خارجه آمریکا دستیابی به آتش‌بس و آزادی زندنیان را بهترین راه برای توقف جنگ غزه عنوان کرد و گفت غرب آسیا این روزها با بحران کنونی در آستانه یک جنگ همه‌جانبه قرار داشته است.

او همچنین با بیان اینکه خواست فلسطینیان برای تشکیل کشوری مستقل «کاملا مشروع» است، گفت: «بدون یک افق سیاسی برای فلسطینیان، پایان‌دادن به چرخه خشونت (در اراضی اشغالی) دشوار خواهد بود.»

بلینکن هم‌چنین با بیان اینکه آمریکا با افزایش رقابت‌های ژئوپلیتیکی در جهان چالش‌های بین‌المللی تازه‌ای را تجربه می‌کند، بر تمایل دولت آمریکا به تقویت روابط خود با متحدان و همچنین ایجاد اتحادهای جدید تاکید کرد.

در عین حال، او رابطه چین و روسیه را تهدیدی علیه امنیت اروپا دانست که «جنگ اوکراین را طولانی‌تر می‌کند.» این در حالی است که روسیه نیز حمایت‌های تسلیحاتی غرب از اوکراین را عامل طولانی‌شدن این جنگ عنوان کرده است.

وزیر خارجه آمریکا علاوه بر انتقاد از حمایت چین از روسیه، ایران و کره شمالی را به تامین موشک و پهپادهای روسیه متهم کرد و گفت: روسیه قصد داشت اوکراین را از بین ببرد، اما ما توانستیم مانع شویم.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901029

دیگر خبرها

  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی