Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، امیر عبدالمنعم الساعدی، کارشناس امنیتی عراق با اشاره به اقدام آمریکا برای خارج کردن سامانه دفاع موشکی پاتریوت از عربستان سعودی، درباره احتمال انتقال این سامانه به عراق هشدار داد.

وی گفت: احتمال آن وجود دارد که آمریکا این سامانه را برای حمایت از عناصر تروریستی داعش در مقابل ضربات الحشدالشعبی و نیرو‌های امنیتی به عراق انتقال دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس مسائل امنیتی عراق افزود: آمریکا سعی دارد حضور خود در عراق را تقویت کند و در مناسبت‌های مختلف تلاش کرده به مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر جدید عراق نزدیک شود و در گفت‌وگو‌هایی که قرار است در ماه‌های آینده صورت گیرد زمینه را برای امضای توافقنامه جدید برای باقی ماندن نیروهایش در داخل عراق فراهم کند.

به گفته این کارشناس امنیتی، افزایش عملیات تروریستی پیش از برگزاری جلسه رأی اعتماد به دولت الکاظمی با هدف اعمال فشار بر فراکسیون‌های سیاسی به منظور موافقت با دولت وی صورت گرفت تا به این ترتیب این فراکسیون‌ها در برابر حوادث امنیتی که رخ می‌دهد، مسئول نباشند.

الساعدی تصریح کرد طرف آمریکایی طرح جدیدی را با هدف تمرکز در پایگاه‌های نظامی به دور از تیررس موشک‌های مقاومت آغاز کرده است و انتظار می‌رود که سامانه پاتریوت نیز از عربستان به کرکوک یا کردستان منتقل شود و یا از آن به عنوان سامانه‌ای سیار بر اساس مناطق حضور تروریست‌ها استفاده شود.

نشریه وال استریت ژورنال (پنج‌شنبه) گذشته به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که واشنگتن ۴ سامانه موشکی «پاتریوت» و شماری از نیرو‌های نظامی خود را از عربستان سعودی خارج می‌کند.

وال استریت ژورنال در ادامه افزود: ده‌ها نفر از نیرو‌های آمریکایی از عربستان خارج شده‌اند و تعداد این نیرو‌ها در آب‌های خلیج فارس نیز کاهش خواهد یافت.

این سامانه‌ها پس از هدف قرار گرفتن تاسیسات نفتی عربستان سعودی به دست ارتش یمن، به این کشور ارسال شده بودند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سامانه دفاع موشکی عربستان سعودی نظامیان آمریکایی نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۸۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی جدیدی در راه کشور | رگبار بهاری در این استان ها | چه زمانی هوا گرم تر می شود؟

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، کارشناس هواشناسی گفت: استان های چهارمحال و بختیاری، کهگلیویه و بویر احمد، استان فارس و مناطقی از استان های کرمان و یزد، شرایط رگبار بهاری به ویژه در ساعات بعدازظهر در این استانها مهیاست.

صحبت های کارشناس هواشناسی را در ویدئو ببینید.

کد خبر 847421 منبع: صدا و سیما برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • سامانه بارشی جدیدی در راه کشور | رگبار بهاری در این استان ها | چه زمانی هوا گرم تر می شود؟
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • کاخ سفید مدعی شد: پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • انتقال و مدت قرارداد طارمی با اینتر نهایی شد
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد