Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مدیرکل فرودگاه‎های فارس با اشاره به اینکه عمل به پروتکل‌های بهداشتی ویژه پروازهای داخلی و خارجی، با دقت رصد می‌شود، خاطرنشان کرد که انجام پروازهای ورودی خارجی تحت پروتکل‌های خاص وزارت امور خارجه، امکان پذیر است.

رضا بدیعی‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه بعد از شیوع کروناویروس، پروازهای خارجی فرودگاه‌های استان فارس، لغو شده است، گفت: پروازهای ورودی از سایر کشورها به فرودگاه‌های فارس صرفا با هماهنگی وزارت امور خارجه و با هدف انتقال هموطنان ایرانی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدیعی‌فرد ادامه داد: براساس پروتکل‌های بهداشتی مصوب سازمان هواپیمایی کشوری، همه مسافران ملزم به تکمیل پرسشنامه‌هایی هستند که زمان پرواز در اختیار آنان قرار می‌گیرد و باید به سئوالات مطرح شده در خصوص سوابق سلامتی خود پاسخ دهند.

او ادامه داد: در بدو ورود مسافران به فرودگاه، پرسشنامه‌های مذکور در اختیار پرسنل قرنطینه قرار گرفته و با انجام تب سنجی و تست کرونا به صورت موردی، مسافران از فرودگاه ترخیص می‌شوند.

مدیرکل فرودگاه‌های فارس به رعایت فاصله گذاری اجتماعی زمان نشستن مسافر در هواپیما هم اشاره و خاطرنشان کرد: در پروازها نیز پروتکل‌های موجود با تاکید بر استفاده از ماسک، دستکش و رعایت مسائل بهداشت فردی در طول پرواز رعایت می‌شود.‌ اقلام بهداشتی از طرف شرکت‌های هواپیمایی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

بدیعی‌فرد همچنین اضافه کرد: خوشبختانه با اجرای پروتکل‌های بهداشتی تاکنون هیچگونه مورد مشکوکی از ابتلا به ویروس کرونا در فرودگاه شیراز مشاهده نشده است.

مدیرکل فرودگاه‎های فارس ادامه داد: علاوه بر نظارت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فرودگاه‌های فارس، این اداره کل و شرکت‌های مختلف هواپیمایی نیز بر این روند نظارت دارند.

بدیعی‌فرد جمع آوری چرخ دستی‎های اضافه، قطع آب سردکن، تعطیلی اتاق سیگار، کافی شاپ، رستوران و ...را از دیگر مواردی عنوان کرد که از زمان شیوع کرونا تاکنون در این فرودگاه اجرایی شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های فارس همچنین با بیان اینکه تعداد پروازهای استان فارس به یک چهارم تقلیل پیدا کرده است، یادآور شد: در فروردین ماه سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل کل پروازها، مسافران و بار به ترتیب با کاهش۷۰،۷۹ و ۸۳ درصدی مواجه شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی خلیج فارس مسافر هواپيما استان فارس ایرانیان دانشگاه علوم پزشکی شیراز مدیرکل فرودگاه های فارس پروتکل های بهداشتی بدیعی فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۹۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند

حسام قربانعلی، سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه از سوم اردیبهشت ماه تا به امروز بیش از یک هزار و ۵۰۰ زائربا پروازهای  ایران ایر اعزام شده اند گفت: در طی این سه روز حجاج از فرودگاه‌های‌حضرت امام (ره)، مشهد، زاهدان و اهواز به سرزمین وحی عزیمت کردند

وی افزود:اولین گروه زائران حج عمره  استان تهران در ساعت ۹و ۳۰ دقیقه بامداد سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ وارد فرودگاه مدینه منوره  شدند.

 قربانعلی بیان کرد: عملیات اعزام زائران حج عمره پس از ۹ سال انتظار، با انجام  پرواز شماره  ۱۵۰۸ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در سوم اردیبهشت ماه از فرودگاه امام خمینی شروع شد.

وی بیان کرد: در عملیات اعزام عمره گزاران استان تهران، با توجه به تعداد زائران این استان  روزانه  تعداد ۲۵۵ زائر (۳ کاروان) در قالب یک پرواز  رهسپار فرودگاه مدینه منوره می‌شوند.

او گفت:برای اعزام عمره گزاران روزانه ۲ پرواز برنامه ریزی شده است که امروز علاوه بر تهران از فرودگاه مشهد مقدس نیز زائران به مدینه اعزام خواهند شد. 

به گفته قربانعلی  پروازهای حج عمره استان تهران به مدت ۱۱ روز ادامه دارد و از سایر ایستگاه‌های پروازی  در این عملیات صرفا یک پرواز برای انتقال زائران حج عمره انجام‌می‌شود.

وی افزود : هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در این عملیات ۴۴  پرواز رفت و برگشت در مدت  ۲۱ روز  انجام‌خواهد داد و در مجموع عمره گزاران با ۶۶  کاروان  به سرزمین وحی اعزام‌می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس