Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال امینی، خیر قزوینی گفت: به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع)، دوهزار پرس غذای گرم در بین پاکبانان شهر قزوین و سایت محمد آباد توزیع می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ نیکوکاری و اعمال نیکوکارانه در عرف به اعمالی اطلاق می‌شود که در راه کمک و خیرخواهی برای جامعه و رفع نیازها و مشکلات اقشار بی بضاعت در جهت گسترش رفاه عمومی انجام می‌شود که البته انگیزه الهی آن را نباید نادیده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس تعبیر قرآن کریم، کار خیر به بذرهایی پربرکت تشبیه شده است ” مَّثَلُ الَّذِینَ یُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِی سَبِیلِ اللّهِ کَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِی کُلِّ سُنبُلَةٍ مِّئَةُ حَبَّةٍ وَاللّهُ یُضَاعِفُ لِمَن یَشَاءُ وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ” مَثَل (صدقات‏) کسانى که اموال خود را در راه خدا انفاق می ‌کنند همانند دانه‌‏اى است که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه‏‌اى صد دانه باشد؛ و خداوند براى هر کس که بخواهد (آن را) چند برابر می‌کند، و خداوند گشایش‌گر داناست‏؛ سوره البقرة(۲۶۱).

رمضان ماه ضیافت الهی، مهربانی، جود و بخشش، ایثار و از خود گذشتگی است؛ خیرین بسیاری وجود دارند که در طول سال از نیازمندان دستگیری می‌کنند اما این امر خداپسندانه در ماه مبارک رمضان رنگ و بوی خاصی می‌گیرد.

در این روزها هم باتوجه به شیوع ویروس کرونا، امر خداپسندانه کمک به نیازمندان نیز چند برابر شده که خیرین بسیاری با عمل خیر خود از نیازمندان دستگیری می‌کنند.

بخشش و انفاق از خصلت‌های والای انسانی است که مطلوب همه انسان‌ها و موجب ایجاد الفت و همدلی در میان آن‌ها می‌شود؛ امامان معصوم(ع) در کنار سایر خصلت‌های اخلاقی و انسانی که داشتند؛ به جود و بخشندگی نیز معروف بودند که امام حسن(ع) در میان آن بزرگواران از این حیث از برجستگی و عظمت خاصی برخوردار است.

دستگیری از نیازمندان، نسل به نسل در خاندان ما ادامه دارد

به مناسبت نیمه ماه مبارک رمضان و ولادت کریم اهل بیت؛ امام حسن مجتبی(ع) به سراغ یکی از خیرین قزوینی می‌رویم.

جلال امینی؛ وکیل موقوفات امینی در قزوین و کارمند بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی است. وی که متولد 1326 است، سال‌هاست در کار خیر پیش قدم بوده و اکنون به عنوان یکی از خیرین پرآوازه شهرمان محسوب می‌شود.

این خیر قزوینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین می‌گوید: معتقدم کار خیر یک ماموریت الهی است که به انسان واگذار می‌شود که باید قدردان این موهبت الهی باشیم و در این امر مهم به نحو احسن انجام وظیفه کنیم.

وی ادامه می‌دهد: از سوی خداوند متعال این سعادت را پیدا کردم که در حوزه سلامت و بهداشتی و درمانی خدمات‌رسانی کنم؛ همچنین در بخش موقوفات هم نگهداری، مرمت و بازسازی حسینیه امینی‌ها را بر عهده دارم.

امینی که خادم افتخاری و عضو هیئت امنای امامزاده سلطان سیدمحمد(ع) است، می‌افزاید: کار خیر و خداپسندانه از اجدادم به ما رسیده است، چراکه در گذشته منبع خیر بودند و درواقع نسل به نسل به ما رسیده که در کار خیر حضور داشته باشیم.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان اظهار می‌کند: در مجمع خیرین سلامت فعالیت‌های ما در حوزه ساخت و ساز و تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است و با شیوع یروس کرونا هم سعی کردیم که با اقدامات مختلف برای کمک به بخش درمانی کمک کنیم.

امینی می گوید: پنج دستگاه دیالیز و پنج دستگاه همودیالیز و دستگاه تنفسی، مواد شوینده و ضدعفونی کننده در اختیار بیمارستان‌ها قرار دادیم.

این خیر قزوینی بیان می‌کند: از حدود چهل سال پیش در ساخت و ساز بخشی از مراکز درمانی و تهیه تجهیزات مشارکت داریم؛ اما در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی از همان سنین کودکی شرکت داشتم.

وی با اشاره به تاثیر امورات خیر در زندگی و برکت مالش می‌گوید: برخورداری خودم و خانواده‌ام از نعمت سلامتی و آبرو در جامعه، بهترین نعمت خداوند است و همین که فرزند و زندگی سالمی دارم حاصل کار خیر و کمک به خلق خداست.

کمک ۶۷۰ میلیون ریالی به مدافعان سلامت و نیازمندان استان قزوین

امینی با اشاره به اینکه زندگی ساده‌ای دارد، ادامه می‌دهد: زندگی تجملاتی ندارم و امورات زندگی‌ام را با حقوق بازنشستگی می‌گذرانم، اما برکت کار خیر را در زندگی‌ام حس می‌کنم.

این خیر قزوین یادآور می‌شود: در بخش سبد کالا، پیش از سال جدید حدود 180 بسته معیشتی بین نیازمندان منطقه چوبیندر و قزوین توزیع شد و همچنین مبلغی را جهت مساعدت و هماهنگی در امر خیر با سپاه صاحب الامر(عج) استان تقبل کردیم؛ همچنین بعد از عید هم 100 بسته سبد معیشتی بین آسیب دیدگان از کرونا توزیع شد.

وی با بیان اینکه افراد نیازمند از طریق موقوفه شناسایی می‌شوند، می‌افزاید: به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع)، دو هزار پرس غذای گرم در بین پاکبانان شهر قزوین و سایت محمد آباد توزیع می‌شود.

امینی ادامه می‌دهد: توزیع غذا در آستان مقدس امامزاده سلطان سید محمد(ص) در نیمه ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۴ آغاز می‌شود که هزینه انجام این کار از محل در آمد موقوفات امینی تامین می‌شود.

متولی موقوفات امینی در قزوین بیان می‌کند: این موقوفه ۶۷۰ میلیون ریال به مدافعان سلامت و نیازمندان استان قزوین کمک کرده است؛ طبق سنوات گذشته در پایان هر سال تعداد ۲۰۰ بسته ارزاق شامل برنج، روغن، ماکارانی و حبوبات با ارزش ریالی هر بسته دو میلیون ریال تهیه و بین نیازمندان توزیع کردیم.

وی در خصوص فعالیت‌های این موقوفه در راستای کمک به مدافعان سلامت عنوان می‌کند: مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال جهت تهیه لباس کادر درمانی به حساب ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان و دانشگاه علوم پزشکی قزوین واریز شد.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان در پایان یادآور می‌شود: همچنین با همکاری و هماهنگی سپاه شهرستان قزوین موادضدعفونی‌کننده جهت ضدعفونی معابر و کوچه‌های جنوب شهر به ویژه معابر و کوچه‎‌های منتهی به امامزاده سلطان سید محمد(ع) قزوین با ارزشی بالغ بر ۷۰ میلیون ریال تهیه و انجام شد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیون ریال خیر قزوین کار خیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۹۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهکیلویه و بویراحمد، علی نیک بخت از جوانان انقلابی، توانا و خلاق استان کهگیلویه بویر احمد با پیشنه‌ی موفق به عنوان دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در لنده هم اکنون به عنوان مجری و نماینده بنیاد علوی در سطح استان کهگیلویه و بویر احمد انتخاب و معرفی شد. مهندس نیک بخت با اشاره به تدوین سند توسعه استان در بخش‌های مختلف و استفاده از ظرفیت‌های نخبگان در راستای توانمندسازی مناطق محروم استان گفت:در دوره جدید ماموریت‌های بنیاد علوی، پیشرفت اقتصادی مناطق محروم و روستایی مبتنی بر توانمند سازی، اشتغال زایی و درآمد پایداری اقشار ضعیف خواهد بود. نیکبخت افزود؛ توسعه و ارتقای سلامت با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه و گلوگاه‌های حساس، حضور موثر و اهرمی در توسعه نوآوری‌های نوین سلامت اقشار ضعیف در دستور کار مجموعه‌ی بنیاد علوی است. نماینده بنیاد علوی در استان سومین ماموریت بنیاد را ارتقای عدالت آموزشی با تاکید بر جمعیت دانش آموزی و تامین شرایط خاص برای استعداد‌های برتر اقشار ضعیف برشمرد و گفت: تسهیل‌گران و مجریان شهرستان‌های هدف بنیاد علوی در استان تا نیمه دوم اردیبهشت ماه بعد از گذراندن مراحل مختلف آزمون، ارزیابی شایستگی و مصاحبه تخصصی و فنی توسط بنیاد علوی انتخاب و معرفی می‌شوند

دیگر خبرها

  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • پیاده روی همگانی مردم بجنورد به مناسبت هفته سلامت
  • خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • توزیع بیش از ۳۵ میلیون لیتر مواد سوختی در بین روستائیان استان قزوین
  • توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین
  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد