Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@12:59:21 GMT

احتمال آغاز ترم تحصیلی جدید از بهمن ماه

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۹۵۴۵

احتمال آغاز ترم تحصیلی جدید از بهمن ماه

محمدرضا کلباسی مسجدشاهی معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تصمیمات گرفته شده برای زمان برگزاری مصاحبه پذیرفته شدگان دکتری، گفت: شهریور ماه را برای مصاحبه دکتری خالی گذاشته ایم. به دلیل اینکه امسال کنکور دکتری نسبت به سال قبل در موعد مقرر برگزار نشد، مصاحبه در شهریور برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس اظهار کرد: قطعا آزمون‌های پایان ترم را به شهریور ماه موکول نمی‌کنیم؛ چرا که می‌خواهیم این ماه را برای برگزاری مصاحبه دکتری خالی نگه داریم.

بیشتر بخوانید: مهلت ثبت نام وام دانشجویی ویژه دکتری تمدید شد

در سال تحصیلی جدید با مشکل خوابگاه مواجه خواهیم بود

او در ادامه درباره آخرین تصمیمات دانشگاه برای ورود دانشجویان جدید، تاکید کرد: هنوز روی اینکه دانشجویان جدید مهر وارد دانشگاه شوند یا بهمن بحث و مذاکره است. با توجه به اینکه ممکن است سازمان سنجش نتایج را دیرتر از سال‌های قبل اعلام کند احتمال اینکه ترم تحصیلی را از بهمن آغاز کنیم زیاد است.

کلباسی گفت: در صورتی که سازمان سنجش تا اوایل و یا پایان مهر نتایج کنکور را اعلام کند تا زمانی که بخواهیم فرآیند ثبت نام را شروع کنیم قطعا مهر را از دست می‌دهیم. ممکن است تراکم فارغ التحصیلان سال‌های قبل را نیز داشته باشیم که به دلیل شیوع کرونا فارغ التحصیل نشده‌اند و با مشکل خوابگاه هم مواجه خواهیم بود. در این صورت احتمال شروع ترم تحصیلی در بهمن ماه وجود دارد. اما هنوز به هیچ قطعیتی نرسیده ایم، نمی‌توانیم بگویم شروع کلاس‌ها اول مهر است یا بهمن ماه و باید ببینیم شرایط به چه نحوی پیش می‌رود.

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس، افزود: بر اساس برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفته انتخاب واحد ترم مهر ماه از ۱۰ تا ۱۴ شهریور است و کلاس‌ها از ۲۹ شهریور ماه شروع می‌شود. ۱۴ تا ۱۵ مهر ماه نیز بازه زمانی حذف و اضافه است.

برگزاری ۱۰۰ جلسه دفاع مجازی در دانشگاه تربیت مدرس

او در ادامه درباره روند برگزاری دفاعیه‌های مجازی، گفت: دفاعیه‌های مجازی در دانشگاه تربیت مدرس به خوبی پیش می‌رود و تاکنون ۱۰۰ دفاع مجازی در دانشگاه برگزار کرده ایم. دانشجویان و دانشکده‌ها همکاری خوبی در این زمینه انجام داده اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه تربیت مدرس شروع سال تحصیلی دانشگاه تربیت مدرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۹۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش از آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور خبر داد. - اخبار اجتماعی -

 محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم عنوان کرد: فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها از امروز آغاز و تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در اجرای برنامه برگزاری آزمون‌های نهایی، تولید نمره کل سابقه تحصیلی، ایجاد سابقه و ترمیم نمره  برای متقاضیان ورود به آموزش عالی، از امروز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی آغاز شد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: داوطلبان می‌توانند با ورود به سامانه، سوابق تحصیلی خود را مشاهده، تأیید و در صورت وجود مغایرت، درخواست خود را برای بررسی هریک از بخش‌های سوابق تحصیلی ثبت نمایند.

وی ادامه داد: مراجعه به سامانه و تأیید سوابق برای تمامی داوطلبان نوبت‌های اول و دوم آزمون سراسری سال جاری الزامی است.

 زارعی گفت: متقاضیان ثبت‌نام در آزمون‌های نهایی برای ایجاد سابقه تحصیلی و یا ترمیم نمره باید ابتدا این فرایند را طی نمایند؛ در ضمن، ثبت‌نام دروس نهایی برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره پس از تأیید سوابق تحصیلی و در چند روز آتی در همین سامانه فعال خواهد شد.

زارعی افزود: داوطلبانی که در آزمون سراسری ثبت‌نام نموده‌اند می‌بایست از طریق سامانه جامع آزمون سراسری در وبگاه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی  my.sanjesh.orgوارد فرایند مشاهده سوابق تحصیلی شوند. همچنین، سایر افراد نیز می‌توانند از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش‌وپرورش به نشانی my.medu.ir سوابق تحصیلی خود را مشاهده و تأیید نمایند.

گفتنی است سوابق تحصیلی در فرایند پذیرش دانشگاه‌ها در سال جاری دارای تأثیر قطعی پنجاه‌درصدی است. این سوابق بر اساس نتایج آزمون‌های نهایی در سنوات و دوره‌های قبل و نوبت خرداد سال1402 و سال جاری تولید می‌شود. آزمون‌های نهایی امسال برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در بازه زمانی 30 اردیبهشت تا 29 خردادماه برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • آغاز فرایند تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می‌شود / یاری: امیدوارم امسال کشتی طلای بیشتری در المپیک بگیرد
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می شود/ میزبانی اهواز از جام تختی خوب بود