Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بی ثباتی در بازار نفت، قیمت‌های ارزان نفت خام و کاهش تقاضای فراورده‌های نفتی که در نتیجه شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاد منجر به افزایش کرایه حمل تانکرهای حمل فراورده در آوریل ۲۰۲۰ میلادی (فروردین - اردیبهشت ۹۹) شد.

به گفته مدیر عامل شرکت کشتی رانی آردمور ( Ardmore ) معمولاً هنگام نوسانات و رکود سایر بخش‌های صنعت، بازار نفتکش‌ها تقویت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا نرخ کرایه نفتکش‌های سایز متوسط (MR) از سه هفته پیش تاکنون با حدود ۴۵ درصد افزایش نسبت به فصل اول به ۲۸ هزار و ۲۰۰ دلار در روز رسید.

مؤسسه انرژی پلتس طی گزارش مطرح کرد که درآمدها برای کشتی MR در هفته گذشته، برای یک سفر دریایی ۵۵ روزه به ۷۲ هزار دلار در روز افزایش یافته است. بخشی از این افزایش بی سابقه در نرخ کرایه کشتی‌های MR، به علت کاهش میزان فضای خالی نفتکش‌ها در سطح جهان بود به طوری که طبق گزارش اداره انرژی آمریکا، حدود ۲۰ درصد از ظرفیت جهانی نفتکش‌ها به عنوان ذخایر شناور مورد استفاده گرفته است و با تداوم مازاد عرضه فراورده‌های نفتی در فصل دوم سال میلادی و بعد از آن و کاهش نیافتن تولید پالایشگاه‌ها، در ادامه سال ۲۰۲۰ میلادی نیز می‌تواند بیشتر افزایش یابد.

پرسه نفتکش‌های گران در خلیج فارس / درخشش نرخ‌های ۵۰ دلاری

به گزارش خبرنگار مهر، در مورد سفرهای دریایی طولانی‌تر، درخواست‌هایی جهت کند کردن سرعت حرکت به مقاصد و سایر اخلال‌ها مانند معطلی کشتی در هنگام تخلیه بار، باعث تقویت بیشتر بازار تانکرهای فراورده شده است. اگرچه بررسی‌ها نشان می‌دهد در دو هفته گذشته، به علت تعلل در اقدامات تعمیراتی در اروپا و آمریکا نرخ کرایه کشتی‌های MR کاهش یافت. به طوری که نرخ کرایه برای مسیر سواحل خلیج مکزیک به قاره اروپا از بالاترین مقدار در آوریل یعنی ۵۴.۷۸ دلار در متریک تن با ۳۵ درصد کاهش به ۳۵.۱۴ دلار در متریک تن رسیده است. اگرچه در منطقه خلیج فارس نرخ کرایه نفتکش‌های MR همچنان بالای ۵۰ هزار دلار است.

انتظار می‌رود که با رفع محدودیت‌های منع تردد و قرنطینه خانگی و همچنین تقاضای فصلی برای فصل چهارم، تقاضای فراورده‌های نفتی در ادامه سال افزایش یابد. به تازگی قراردادهای اجاره نفتکش در فصل چهارم ۲۰۲۰ میلادی برای مسیر سواحل خلیج مکزیک به قاره اروپا ۱۹ دلار در متریک تن برآورد شده است، این درحالی است که ارزش آن در ماه مه ۲۶ دلار در متریک تن بود.

کد خبر 4921570

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت نفت جنگ قیمت نفت نفتکش حمل و نقل دریایی ویروس کرونا ویروس کرونا قیمت نفت سهام عدالت بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی قیمت دلار آزادسازی سهام عدالت تولید نفت بورس بازار سرمایه ایالات متحده آمریکا قیمت سکه بهار آزادی وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت یورو نرخ کرایه نفتکش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۹۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه تلخ فوتبالیست دوست‌داشتنی سابق درباره قیمت دلار | فیلم

 فریدون زندی، ستاره سابق فوتبال کشورمان مهمان برنامه عادل فردوسی‌پور بود. زندی در بخشی از این گفت و گو شدت سقوط ارزش ریال و افزایش نرخ ارز را غیر قابل باور می‌داند و می‌گوید: «وقتی به فوتبال ایران آمدم دلار هزار تومان بود».

این بازیکن ایرانی - آلمانی در مصاحبه با عادل فردوسی‌پور گفت: «مگه می‌شه از هزار تومن بیاد به ۶۵؟ به هرکی تو آلمان بگی، میگه نه شدنی نیست، این دروغ میگه. اگه جنگ بشه، جنگ بزرگی بشه این اتفاق می‌افته. اما اینجا (ایران) شده دیگه. اینجا همه چی می‌شه».

بازیکن اسبق کایزرسلاترن، فرایبورگ و استقلال، از سال ۱۳۸۳ پیراهن تیم ملی ایران را پوشید و پنج گل ملی هم در کارنامه دارد. فردوسی‌پور در این مصاحبه درباره سرعت سقوط ریال و جهش ارز می‌گوید: «الان ممکنه اگه صبح شروع کرده باشیم با ۶۶، الان عجیب نیست که به ۷۰ رسیده باشه. خیلی تلخه».

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • کنایه تلخ فوتبالیست دوست‌داشتنی سابق درباره قیمت دلار | فیلم
  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد