Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- کارگروه اقدام استان بمنظور ایجاد ید واحده و بهره گیری از مجموعه توان مدیریتی استان برای انجام اقدامات اساسی در راستای رفع موانعِ طرح ها، پروژه ها و اولویت های استان به ریاست استاندار مازندران تشکیل شد. ‎

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درساری، احمد حسین زادگان هدف از تشکیل این کارگروه را حل مسایل و مشکلات ایجاد شده در امور اقتصادی و معیشت مردم بواسطه تحریم و اقتصاد کرونایی و بهره گیری از فرصت ها و ظرفیت های پساتحریم و کرونا در جهت شعار جهش تولید و منویات مقام معظم رهبری بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار در ادامه؛ مسئول سازی و بکارگیری کلیه ظرفیت ها و توانمندی های مدیریتی و نظارتی برای مقابله با تبعات عینی و روانی تحریم همه جانبه و بی اثر یا کم اثر نمودن اثرات تحریم و مقابله با آثار و پیامدهای آن بویژه در شرایط سخت تر اقتصاد کرونایی را از ضرورت های تشکیل این کارگروه عنوان کرد.

مقام عالی دولت در مازندران هم افزایی بین دستگاه های اجرایی و نظارتی در حل برخی مشکلات، تقویت تصمیم گیری در دستگاه های اجرایی، ارایه برخی پیشنهادهای لاینحل باقی مانده استانی به گروه اقدام ملی که در حل مشکلات استان و ایجاد تحرک در دیگر بخش ها؛ تاثیر بسزایی دارند و هم افزایی و بهره مندی استان از ظرفیت دستگاه های موثر برای مقابله با اثرات تحریم را از توانمندی ها و جهت گیری های این کارگروه دانست و اظهار داشت: فلسفه وجودی این کارگروه، اقدام برای حل موانع تحقق اتفاقات بزرگ در استان است.

وی با اشاره به 3 محور عمده فعالیت های استان در صنعت، جهاد کشاورزی و گردشگری با بیان این که بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب، راهبرد نجات اقتصاد کشور نگاه به ظرفیت های درونی و بهره گیری از ظرفیت های بزرگ داخلی است، گفت: تنها در سایه همگرایی، وحدت نظر، نگاه یکپارچه، عبور از بورکراسی های زاید و اراده مشترک می توان زمینه تحقق برخی از طرح ها و پروژه های بزرگ و معطل مانده را فراهم نمود تا موجب رضایت و تقویت معیشت و زندگی مردم شود.

استاندار، استفاده از ظرفیت های اقتصادی که پیشران توسعه هستند، تجارت خارجی و استفاده از بازارهای همسایه (cis) و فرصت موافقتنامه تجارت ترجیحی اتحادیه اورآسیا، احیا واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد، جهت گیری ظرفیت ها به سمت تولید، کمک به واحدهای اقتصادی که در حال دست و پنجه نرم کردن با تبعات تحریم هستند، هلدینگ ثروت آفرینی و ... را از جمله مسایل و موضوعات فعالیت کارگروه اقدام عنوان کرد و تصریح نمود: فعالیت های اقتصادی علیرغم همه تحریم های ظالمانه در حال انجام است لیکن هدف اصلی فعالیت این کارگروه این است که با سطح اقدامات خاص و سرعت بخشیدن به روند آن، ره آوردهای بزرگ برای توسعه مازندران رقم بخورد.

حسین زادگان با بیان این که ذیل این کارگروه؛ مجموعه توان حاکمیتی استان برای تسهیل و زمینه سازی اقدامات مهم اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی بسیج می شوند، عنوان کرد: این کارگروه بدنبال اقدامات صریح برای رفع موانع و تحقق پروژه ها و اولویت های مهم استان است.

استاندار با اشاره به این که رضایت مندی مردم، نشاط اجتماعی و امیدآفرینی در سایه تحقق اولویت های اقتصادی و ... از اهداف مهم و اساسی فعالیت کارگروه اقدام است، تاکید کرد: اولویت ها، موانع و اقدامات تحقق آن در بخش های مختلف باید احصا شود.

گفتنی است، در آغاز این جلسه اعضا نیز به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اولویت ها موانع و اقدامات تحقق آن در بخش های مختلف باید احصا اولویت ها ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۹۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سی و هفتمین نشست ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در دادگستری استان و دومین نشست این ستاد در سال ۱۴۰۳ با حضور اعضا برگزار شد.

حجت الاسلام‌والمسلمین اسداله جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های دستگاه قضائی در حمایت از امر تولید و پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مشخص شده است که بخشی از مشکلات و موانع در مسیر سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم در بخش‌هایی چون صنعت، گردشگری، کشاورزی و … قابل شناسایی است و امکان برنامه‌ریزی برای رفع آن وجود دارد.

وی افزود: چنانچه فردی سرمایه‌گذار به علت وجود موانع در سرمایه‌گذاری یا تولید، متحمل ضرر و زیان شود این موضوع بازتاب نامناسبی خواهد داشت و مانع از ورود افراد دیگری در عرصه تولید و اقتصاد خواهد شد و تلاش اعضای ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری اصفهان از این پس این موضوع را به طور مستمر در دستور کار خود خواهند داشت.

رئیس دستگاه قضائی استان اصفهان در ادامه از رسیدگی به مشکلات عرصه تولید و اقتصاد در این ستاد به صورت مسأله‌محور خبر داد و تصریح کرد: پیش از این در بیشتر مواقع، رفع مشکلات واحدهای تولیدی و فعالین اقتصادی در ستاد اقتصاد مقاومتی به شکل موردی و مصداقی انجام می‌پذیرفت اما مصوبه جدید اعضای ستاد بدین نحو است که مشکلات و موانع به صورت مسأله محور بررسی شود چرا که با برطرف شدن یک مانع به صورت ریشه‌ای و کامل، ممکن است مشکلات چندین واحد تولیدی در این خصوص، همزمان برطرف شود.

کد خبر 6090970

دیگر خبرها

  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری کرمان با همکاری فرمانداران
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • حضور ۲۵ هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان با همکاری فرمانداران
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان