Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@13:51:20 GMT

بارش‌های سیلابی در خراسان رضوی آغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۹۸۳۶

بارش‌های سیلابی در خراسان رضوی آغاز می‌شود

بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و احتمال ایجاد رواناب و سیلابی ‌شدن مسیل‌ها از عصر دوشنبه در مناطق مختلف خراسان رضوی آغاز شده و تا پایان هفته جاری ادامه می‌یابد.

به گزارش قدس آنلاین، کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: این بارش‌ها از شمال غرب استان آغاز می‌شود و به تدریج بیشتر مناطق خراسان رضوی را فرا می‌گیرد که بیشترین حجم بارش برای روز سه‌شنبه هفته جاری پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 
آیدا فاروقی افزود: بارش‌های رگباری پیش‌بینی شده  همراه با افزایش وزش باد و رعد و برق و جاری شدن رواناب خواهد بود. وی ادامه داد: برای امروز در بیشتر مناطق استان بویژه نواحی مرتفع و شمال غرب خراسان رضوی احتمال رگبار پراکنده باران همراه با افزایش ابر و شدت گرفتن وزش باد  پیش‌بینی شده است.  وی با اشاره به کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوای خراسان رضوی در روز سه‌شنبه هفته جاری گفت: بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۲۸ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده که برای فردا با یک درجه افزایش به ۲۹ درجه می‌رسد و روز سه‌شنبه با افت محسوس به ۱۹ درجه کاهش خواهد یافت. فاروقی افزود: روز چهارشنبه هفته جاری در مشهد و بیشتر نقاط استان خراسان رضوی شاهد افزایش دما نسبت به روز قبل از آن خواهیم بود. قوچان با کمینه دمای هوای ۹ درجه سلسیوس و مه‌ولات با بیشینه دمای هوای ۳۲ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بارش باران خراسان رضوی پیش بینی شده خراسان رضوی هفته جاری دمای هوای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۹۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره راهداری شهرستان خواف گفت: در پی شکسته شدن ۲ سد خاکی در زیر کوه قاین استان خراسان جنوبی و ورود سیلاب به روستاهای مرزی حوزه استحفاظی این اداره، شاهد مسدود شدن راه روستایی «چاه زول» در این منطقه بودیم.   علی جعفرنیا با اشاره به استقرار اکیپ گشت و ناوگان راهداری از ساعات اولیه وقوع سیلاب در منطقه افزود: از ساعات اولیه دیروز و با تلاش و همت بی وقفه راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خواف نسبت به لایروبی و بازگشایی راه روستایی چاه زول اقدام شد.   وی تصریح کرد: در راستای خدمت رسانی به روستاییان و تسهیل در عبور و مرور و ارتقاء ایمنی تردد کاربران جاده ای نسبت به نصب تابلو و علائم ایمنی و بارریزی «دستک ها» و آب بردگی های در این مسیر روستایی اقدام شد.   همچنین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در گزارشی از مسدود شدن جاده های روستایی چهارباغ، طاغون،خانلوق، اریه و دامنجان در شهرستان نیشابور بر اثر سیلاب روز جمعه خبر داد.   بر این اساس با تلاش راهداران اداره راهداری نیشابوردر کمترین زمان و با هدف خدمت رسانی به روستاییان و تامین ایمنی تردد، با بکارگیری یک دستگاه گریدر و سه نفر نیروی راهدار مسیرهای روستایی مزبور بازگشایی شد.   مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.   شهرستان نیشابور در دو بخش سرولایت و مرکزی دارای چهار شهر «بار»، «خور»، چکنه و نیشابور و با ۳۵۵ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.      

 

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • پیش بینی کاهش دما در خراسان رضوی/آسمان ابری خواهد بود
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • خراسان رضوی هفته ای سرد و بارانی را پیش رو خواهد داشت
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق
  • نگاهی به سیلابی شدن روستای دره گزان بر اثر بارش باران + فیلم