Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:29:13 GMT

بر چه اساسی وضعیت استان زنجان قرمز است؟

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۰۰۴۷

بر چه اساسی وضعیت استان زنجان قرمز است؟

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: رنگ‌بندی وزارت بهداشت تنها بر اساس بیماران بستری شده، ملاکی برای بازگشایی اماکن مذهبی و مساجد بوده و دال بر بحرانی بودن وضعیت استان زنجان نیست.

پروز قزلباش ظهر امروز (۲۱ اریبهشت) در جمع خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در رابطه با نقاهتگاه‌های استان زنجان، اظهار کرد: نقاهتگاه‌های استان همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند ولی روند مطلوبی در پذیرش بیمار ندارند و استقبال مورد انتظار را نداریم، طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۰ نفر در نقاهتگاه‌های استان حضور دارند و در مجموع افراد پذیرش و ترخیص شده از نقاهتگاه‌های استان زنجان ۱۳ درصد از افرادی را در استان تشکیل می‌دهند که نیازمند قرنطینه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امکانات خوبی برای نقاهتگاه‌های استان به‌ویژه در شهرستان‌های زنجان، خدابنده و ابهر در حد هتل‌هایی با کیفیت مناسب فرآهم شده است، افزود: انتظار داریم استقبال بیشتری از نقاهتگاه‌های استان شود.

این مسئول در رابطه با بازگشت به خدمات عادی بیمارستان‌های استان، تصریح کرد: مردم بیش از این نمی‌توانند سرویس‌های درمانی خود را به تاخیر بیاندازند و بیمارستان‌ها بسیاری از خدمات خود را برای کرونا تعطیل کرده‌اند که امکان ارائه این خدمات به دلیل واگیری بیماری نبود، به طوری که سبب ایجاد مشکلاتی در جامعه می‌شد ولی اکنون به دلیل کاهش بیماران باید راه‌اندازی شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان با بیان اینکه زنجان ممکن است شاهد پیک‌های کوچک بیماری کرونا باشد، ادامه داد: بیمارستان‌های استان باید از لحاظ کارکرد بازگردد. به طور مثال اگر در شهرستان‌ها سرویس گرفته نشود افراد دوباره به مرکز استان برای دریافت خدمات خواهند آمد و سبب ایجاد مشکلات بیشتری خواهد شد.

قزلباش با بیان اینکه ترس مردم از مراجعه به بیمارستان‌های استان بی‌مورد و غیرواقعی است، اظهار کرد: بخش‌هایی که به بیماری کرونا اختصاص دارند کاملا ایزوله هستند و ارتباطی با سایر بخش‌های بیمارستان ندارند و به راحتی ما می‌توانیم هم بیماران کرونایی را به این حجم کم پذیرا باشیم و هم به سرویس‌دهی مردم کمک کنیم و در عین حال بیمارستان‌های استان نیز بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه همچنان در استان به ویژه در شهرستان‌ها شاهد روند نزولی در بستری بیماران کرونایی هستیم، افزود: اول اردیبهشت‌ماه کل بستری‌ها در استان ۳۳۶ نفر بود که امروز به ۲۵۰ نفر رسیده است که قسمت عمده آن به بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان باز می‌گردد و موارد فوتی ناشی از کرونا و مثبت بستری در بیمارستان‌ها نیز کاهش یافته است.

این مسئول با بیان اینکه روند شیوع کرونا در استان قابل پیش‌بینی نیست ولی اکنون تک رقمی و نزولی است، تصریح کرد: بیش از هشت‌هزار نمونه از بیماران سرپایی در زنجان گرفته شده است و از این تعداد ۱۶۰۰ نفر بستری و مثبت اعلام شده و در قرنطینه خانگی هستند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان با بیان اینکه افرادی که در منزل بستری هستند بر اساس آخرین بررسی‌ها بیش از ۳۵ درصد موارد اطرافیان خود را به ویروس کرونا آلوده می‌کند، ادامه داد: ویروس کرونا مدام در جامعه در حال گردش است، قابل ذکر است بیش از ۵۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا بدون علامت هستند که بسیار خطرناک است.

قزلباش با بیان اینکه رنگ‌بندی وزارت بهداشت صرفا ملاکی برای این است که بدانیم در کدام یک از شهرستان‌های استان‌ها امکان مذهبی و مساحد امکان بازگشایی و برگزاری نماز جماعت و جمعه داشته باشند، است، اظهار کرد: این رنگ‌بندی برای رتبه بندی استان نیست و نشان‌دهنده بحرانی بودن وضع زنجان نیست.

وی با بیان اینکه بر اساس روند بستری افراد در بیمارستان‌های استان پیش‌بینی می‌شود شهرستان‌های طارم، خدابنده، ایجرود و سلطانیه ممکن است در روزها و هفته‌های آینده به وضعیت سفیدی از لحاظ رنگ پیدا کنند، خاطرنشان کرد: اگر به شهرستان‌های ذکر شده از لحاظ بخش سرپایی نگاه‌ کنیم بر اثر بیماریابی فعال می‌بینیم و سفید شدن وضعیت شهرستان به این معنی نیست که در آنان بیمار کرونایی وجود ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان بيمارستان بیمارستان های استان نقاهتگاه های استان بیمارستان ها استان زنجان شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۰۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت شهرک امام زاده ابراهیم شهرستان شفت پس از آتش سوزی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ یک روز از آتش سوزی مهیب شهرک گردشگری و زیارتی امام زاده ابراهیم شفت می‌گذرد.

آتشی که بر جان این شهرک رنگارنگ افتاد و با سوزاندن حدود ۱۳۰ واحد تجاری و سکونی، این شرک را به تَلی از خاکستر تبدیل کرد.

همه دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای خدمت رسانی به مردم روستای امام زاده ابراهیم شفت بسیج شده اند.

خبرنگار ما امروز راهی این منطقه شد و از آخرین وضعیت این منطقه و اسکان خسارت دیدگان گزارشی را تهیه کرده است.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت شهرک امام زاده ابراهیم شهرستان شفت پس از آتش سوزی
  • تکمیل بیمارستان رازی کوهدشت تا پایان سال ۱۴۰۴
  • آخرین وضعیت خسارت سیلاب در شهرستان دهلران
  • آخرین وضعیت راه‌های شهرستان دشتی ناشی از سیل اخیر
  • مدیریت بحران زنجان در حالت آماده‌ باش
  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزه
  • از وضعیت اورژانسی تا مهاجرت‌های اجباری
  • ۱۵ مصدوم در دو حادثه رانندگی در زنجان
  • وضعیت تومورهای مغزی در کودکان/ رویکرد درمان چند تخصصی