Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@19:28:04 GMT

اروپا؛ قمری با احتمال حیات فرازمینی

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۰۱۳۶

اروپا؛ قمری با احتمال حیات فرازمینی

دانشمندان یقین دارند که در ورای سطح یخی "اروپا"، چهارمین قمر مشتری، اقیانوسی از آب‌های شور پنهان شده است که حجم آن دو برابر کل اقیانوس‌های زمین است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به احتمال زیاد اروپا، چهارمین قمر مشتری، امیدوارکننده‌ترین بخش در کل منظومه‌شمسی است که ایده یافتن محیطی مناسب برای داشتن زندگی فرازمینی را زنده نگه می‌دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سطح یخی معماگونه و سحرآمیز این قمر که اندکی کوچک‌تر از ماه و دارای قطری تقریباً به اندازه یک‌چهارم قطر زمین است، شکاف‌های خطی طولانی، شکستگی‌های بسیار و شیارهای متقاطع فراوانی را در خود جای داده است؛ به همین دلیل زمین‌شناسان لقب "ناهمواری پر هرج و مرج"را به آن داده‌اند.

عکس‌های دریافتی از این قمر که توسط فضاپیمای گالیله و با بالاترین وضوح گرفته شده، از طریق فیلترهای مادون قرمز، سبز و بنفش به زمین ارسال شده است. این تصاویر به‌کمک نماهای رنگی واقع‌بینانه هم‌چون رنگ‌های قابل رؤیت با چشم انسانی پردازش شده است. این مناظر اسرارآمیز و خیره‌کننده‌، نمایانگر زیبایی بی‌نظیر خطوط پیچ‌درپیچ و نامظم قمر اروپا است.

تصاویر رنگی منتشرشده توسط ناسا حاکی از تنوع منحصر به فرد خاک‌های سطحی اروپا است. به‌عنوان مثال مناطقی که به رنگ آبی یا سفید دیده می‌شود، حاوی یخ‌های نسبتاً خالص و مناطق مایل به رنگ قرمز یا قهوه‌ای حاوی اجزای غیر یخی در غلظت‌های بالاتر است. رنگ آبی که در دو سمت این تصاویر دیده می‌شود، بیانگر مناطق قطبی و رنگ سفید به‌معنای نزدیکی به عرض‌های استوایی است.

تصور می‌شود که این تغییر رنگ به دلیل اختلاف در اندازه دانه‌های یخ در دو مکان ایجاد شده باشد. رنگ شکاف‌های سطحی نیز بر اساس رنگ مناطق مجاور و انواع ناهمواری‌های مشابه شبیه‌سازی شده است. پوسته یخی این قمر احتمالاً ۱۵ تا ۲۵ کیلومتر ضخامت دارد و تخمین زده می‌شود که اقیانوسی به عمق ۶۰ تا ۱۵۰ کیلومتر را در خود پنهان کرده باشد؛ بنابراین می‌توان گفت حجم آب‌های جوشان زیر پوسته اروپا از آب کل اقیانوس‌های زمین بیشتر است؛ دانشمندان برای قمر اروپا گوشته‌ای سنگی و هسته‌ای آهنی تصور کرده‌اند.

کد خبر 421974

منبع: ایمنا

کلیدواژه: قمر سیاره مشتری فضا ناسا اقیانوس حیات حیات فرازمینی آب آب شور فضاپیما تلسکوپ فضایی نجوم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۰۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان شرقی عزادار صادق آل محمد

 مردم مومن استان آذربایجان شرقی دیشب و امروز در بخش‌ها و شهر‌های مختلف آیین‌های عزاداری سالروز شهادت مظلومانه ششمین خورشید آسمان ولایت و امامت را در مکان‌های مذهبی، مساجد، حسینیه‌ها و خیابان‌های شهر برپا کردند.

عزاداران صادق آل محمد (علیه السلام) با تشکیل دسته‌های سینه زنی و زنجیر زنی و همچنین مرثیه خوانی در مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) اشک ماتم ریختند.

در تبریز هم مراسم عزاداری و سینه زنی به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام) در مساجد و خیابان‌ها برگزار شد.

امام جعفر صادق (علیه السلام) رئیس مذهب تشیع در ۱۷ ربیع‌الاول سال ۸۳ هجری قمری در مدینه به دنیا آمدند و در ۲۵ شوال ۱۴۸ هجری قمری در ۶۵ سالگی در مدینه توسط خلیفه عباسی منصور دوانیقی ملعون مسموم و شهید شدند.

ایشان به مدت ۳۴ سال (۱۱۴ تا ۱۴۸ ه. ق) امامت شیعیان را بر عهده داشتند و مورخان شمار شاگردان و راویان این امام بزرگوار را ۴۰۰۰ نفر دانستند بیشتر روایات اهل بیت (علیهم السلام) از امام صادق (علیه السلام) است و از این رو مذهب شیعه را مذهب جعفری هم می‌گویند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • مرگ و زندگی ما به دست میدان مغناطیسی زمین است!
  • آیا ناسا نشانه‌هایی قطعی از حیات فرازمینی پیدا کرده است؟
  • اگر ماه ناگهان در آسمان ناپدید شود چه اتفاقی می‌افتد؟
  • اطلاعات نامطمئن جیمزوب از حیات فرازمینی
  • ده نشانه بحث‌برانگیز از وجود حیات فرازمینی
  • لرستان؛ سوگوار و عزادار شهادت صادق آل عبا (ع)
  • آذربایجان شرقی عزادار صادق آل محمد
  • آذربایجان شرقی عزادار صادق آل محمد(ع)
  • شوک بزرگ به شگفتی‌سازان لالیگا؛ احتمال سقوط به دسته 2 و محرومیت از لیگ قهرمانان!