Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر گفت: به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای توسعه در حوزه تولید خواسته نظام و رهبر معظم انقلاب است لذا باید تلاش کرد در سال جاری گامی متفاوت از سال‌های قبل در این زمینه برداشته شود.

عبدالکریم گراوند در دیدار با مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان های فارس و بوشهر و هیات همراه با بیان اینکه از همه ظرفیت های قانونی برای تحقق جهش تولید باید استفاده کرد گفت: موضوع جهش تولید نباید در پیچ و خم‌های اداری متوقف شود بر همین اساس همه دستگاه‌ها باید نهایت همت و همکاری را برای سرعت بخشی در راه‌اندازی واحدهای تولیدی این استان به کار ببندند، در حالی که پیش فرض همه این موارد تامین پایدار برق و انتقال آن بر اساس یک مبنای فنی و توسعه یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر لزوم تسهیل و رفع موانع تولید  در همه زمینه ها و از جمله در حوزه برق و انرژی تاکید کرد و افزود: به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای توسعه در حوزه تولید خواسته نظام و رهبر معظم انقلاب است در همین ارتباط باید تلاش کرد در سال جاری گامی متفاوت از سال‌های قبل در این زمینه برداشته شود.

غلامرضا نصیری، مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس و بوشهر نیز در این نشست با بیان اینکه اجرای برنامه ها و الزامات برای تحقق منویات مقام معظم رهبری از جمله اولویت های اصلی ما است گفت: در این زمینه برنامه ریزی مدونی برای تحقق شعار سال انجام شده است.

وی تاکید کرد: در سال جاری با برنامه ریزی برای اجرای ۲۶۴ میلیارد تومان پروژه در استان بوشهر گام بلندی در جهت اهداف توسعه برداشته خواهد شد.

نصیری با اشاره به برخی مستندات و سخنان استاندار بوشهر مبنی بر ارتقای جایگاه استان بوشهر در رونق تولید اضافه کرد: این استان در رونق تولید با همدلی، همراهی و تلاش مضاعف همه فعالان اقتصادی از جایگاه ۲۹ کشوری به رتبه هفتم کشور ارتقا یافت و قطعا توسعه زیر ساخت های تامین و انتقال برق و انرژی و اجرای طرح های کلیدی و توسعه در این حوزه نقش قابل توجهی در ارتقای این جایگاه دارد. 

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان فارس اضافه کرد: مهندسان، مدیران، نیروهای عملیاتی، کارگران و همه دست اندرکاران تامین و انتقال برق در این شرکت به عنوان سربازان و سرداران خط مقدم تولید ایفای نقش می کنند تا چرخ اقتصاد و توسعه به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار از حرکت باز نایستد، بسیاری از مناطق و شهرستان های استان بوشهر از جمله مناطق اولویت دار برای تامین و انتقال برق و انرژی است و امسال شاهد بهره برداری و اجرای طرح های کلیدی و قابل توجه دراین مناطق هستیم.

نصیری افزود: همه برنامه ریزی ها برای دستیابی به افق توسعه و تامین برق و انرژی در استان بوشهر به عنوان یکی از محورهای مهم برای توسعه استان انجام شده است، این برنامه ریزی ها منطبق با طرح آمایش سرزمین و بر مبنای چشم انداز توسعه این استان و تحلیل نیازمندی ها و موانع و محدودیت ها دیده شده است. 

در این دیدار همچنین بر لزوم اتخاذ راهکارهایی برای شتاب بخشی به جهش تولید در راستای فرامین مقام معظم رهبری با توسعه زیر ساخت های صنعتی در این استان و با توجه به تامین بهینه و انتقال هدفمند و تقویت شاخص های انتقال برق و انرژی تاکید گردید.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مقام معظم رهبری استان بوشهر استاندار بوشهر بوشهر برق منطقه فارس استانی اقتصادی انتقال برق و انرژی استان بوشهر برنامه ریزی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۰۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت چین و هند برای نفوذ به بخش انرژی سریلانکا

سینوپک در راستای رقابت چین با هند که به تقویت روابط انرژی و اتصالات زیرساخت با سریلانکا چشم دوخته است، مطالعات امکان‌سنجی برای ساخت یک یا ۲ پالایشگاه در سریلانکا را در ژوئن تکمیل می‌کند.

به گزارش ایسنا، «شرکت نفت و شیمیایی چین» (سینوپک) که بزرگترین پالایشگر نفت در جهان است، به برنامه‌هایش برای ساخت نخستین پالایشگاه خود در خارج از چین، سرعت بخشیده است.

چین و هند هر دو در حال رقابت برای تقویت حضور انرژی خود در سریلانکا برای تحویل سوخت به این کشور هستند که تنها یک پالایشگاه با ظرفیت پالایش روزانه حدود ۳۸ هزار بشکه نفت دارد و آن هم در دهه ۱۹۶۰ توسط ایران ساخته شده است.

منابع ارشد صنعت، هفته جاری به رویترز گفتند: سینوپک اکنون به تکمیل مطالعات امکان سنجی خود در مورد ساخت یک پالایشگاه به ظرفیت ۱۶۰ هزار بشکه در روز یا دو تاسیسات به ظرفیت ۱۰۰ هزار بشکه در روز در بندر هامبانتوتا که توسط چین اداره می‌شود، نزدیک است. به گفته این منابع، این پروژه در سریلانکا، اولویت اصلی سینوپک است.

کانچانا ویجسکرا، وزیر نیرو و انرژی سریلانکا، در اواخر سال ۲۰۲۳ اعلام کرد دولت سریلانکا، قراردادی را با سینوپک تائید کرده است تا این غول چینی وارد ساخت یک پالایشگاه جدید نفت و مرکز پردازش محصولات مرتبط در هامبانتوتا شود.

مقامات سینوپک طی ماه گذشته، درباره پالایشگاه جدید پیشنهادی بحث و اشاره کردند که این غول چینی، تصمیم گرفته است ظرفیت پالایشگاه را نسبت به پیشنهاد و سرمایه‌گذاری اولیه، دو برابر کند. وزیر انرژی سریلانکا گفت: این شرکت چینی قصد دارد قراردادهای این پروژه را امضا کرده و کار را تا ژوئن سال ۲۰۲۴ آغاز کند. سینوپک درباره مسائل مربوط به تامین آب و برق و اختصاص زمین برای پالایشگاه جدید، با مقامات مربوطه گفتگو کرده است.

پروژه پالایشگاه در سریلانکا از سوی بزرگترین پالایشگر جهان، اقدامی در جهت تضمین بازارهای بیشتر در خارج از چین است. یکی دیگر از اولویت‌های اصلی سینوپک، توسعه برنامه ریزی شده پالایشگاه ینبع با یک مجتمع پتروشیمی در عربستان سعودی است که در آنجا شرکای سرمایه گذاری مشترک سینوپک شامل آرامکو و سابک، در حال بررسی ایده اضافه کردن یک مجتمع پتروشیمی جدید هستند که با پالایشگاه موجود، ادغام می‌شود.

اگر پروژه سینوپک در سریلانکا به سرانجام برسد، اولین پالایشگاه با مالکیت کامل این غول انرژی چینی در خارج از چین خواهد بود.

سینوپک در سال گذشته، توافقنامه‌ای را با هیئت سرمایه گذاری سریلانکا، برای راه اندازی و اداره جایگاه‌های توزیع سوخت در سریلانکا امضا کرد. این غول چینی ۱۰۰ میلیون دلار در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده است که شامل واردات، ذخیره سازی و فروش سوخت می‌شود.

سینوپک و چین با هند رقابت خواهند کرد که به تقویت روابط انرژی و پیوندهای زیرساختی خود با سریلانکا چشم دوخته است.

وزیر انرژی سریلانکا در فوریه سال ۲۰۲۴، با مدیران شرکت دولتی «ایندین اویل» درباره پیشنهاد دولت هند برای یک خط لوله محصولات نفتی که ناگاپاتینام در هند را به پایگاه ذخایر ترینکوماله در ساحل شرقی سریلانکا و کولومبو متصل می‌کند، مذاکره کردند.

این مقام سریلانکایی خاطرنشان کرد: مطالعات فنی، تحلیل‌های بازار تقاضا، تحلیل‌های مالی و مدل‌های تجاری برای تصمیم‌گیری درباره مکانیزم خط لوله محصول احتمالی، انجام خواهد شد.

 یک مقام هندی آگاه به رویترز گفت: هند و سریلانکا پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات داشته‌اند و به دنبال انعقاد هرچه سریع‌تر قرارداد یا توافق رسمی در خصوص خط لوله احتمالی هستند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، هند همچنین در ساخت نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر از جمله «پروژه خورشیدی کوه زمینی سامپور» مشارکت دارد که یک پارک خورشیدی برنامه ریزی شده بوده و با جوینت ونچر بین شرکت NTPC هند و سریلانکا توسعه یافته است. این پروژه تا مرحله درخواست پیشنهاد پیش رفته است و پس از ارزیابی این درخواست، مذاکرات برای قرارداد خرید نیرو برای فاز اول ۵۰ مگاواتی از پارک خورشیدی ۱۲۰ مگاواتی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • رقابت چین و هند برای نفوذ به بخش انرژی سریلانکا
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد