Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@07:22:22 GMT

باند کلاهبرداری شرکت‌های هرمی در شهرکرد منهدم شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۰۸۶۸

باند کلاهبرداری شرکت‌های هرمی در شهرکرد منهدم شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری از انهدام باند 12 نفره کلاهبرداری شرکت‌های هرمی در شهرستان شهرکرد خبر داد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار غلامعباس غلامزاده با اعلام این خبر، اظهار کرد: ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی به صورت باندی در امر کلاهبرداری تحت عنوان شرکت‌های هرمی در شهرکرد، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی با شناسایی اعضای 12 نفره این باند کلاهبرداری با هماهنگی قضایی پس از شناسایی محل فعالیت این افراد، همگی آنان را دستگیر کردند.

 فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کشف مقادیر زیادی جزوات آموزشی و لوح فشرده از متهمان، از تشکیل پرونده و تحویل این افراد به مرجع قضایی خبر داد.

غلامزاده با اشاره به اقدامات مقابله ای پلیس با شرکت‌های هرمی، گفت: فعالیت این گونه شرکت‌ها هیچ گونه وجهه قانونی و شرعی ندارد.

وی خوش باوری و عدم اطلاع افراد از جوانب و پیامدهای عضویت در شرکت‌های هرمی، ایجاد امید کاذب پولدار شدن، سطحی‌نگری افراد جوان و بی‌تجربه به قضایا و وسوسه زود پولدار شدن از مهم‌ترین علل افزایش فعالیت افراد در این شرکت‌ها است.

غلامزاده یکی از راهکارهای پیشگیری از عضویت افراد در این شرکت‌های کلاهبرداری را اطلاع رسانی و آگاه‌سازی عمومی به افراد جامعه در خصوص چگونگی کلاهبرداری این شرکت‌ها با استفاده از همه ظرفیت‌های سازمان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی دانست.

این مقام ارشد انتظامی استان از جوانان خواست که تحت تاثیر تبلیغات سوء و کاذب شرکت‌های هرمی قرار نگیرند و همواره در برابر این گونه تبلیغات هوشیار باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری انهدام باند شرکت های هرمی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۰۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سارقان احشام در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، سرهنگ محمدسعید یاری گفت: با وقوع چندین فقره سرقت احشام در شهرکرد، موضوع با هماهنگی قضایی به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری قرار گرفت.
وی افزود: مأموران پس از انجام تحقیقات پلیسی گسترده متهمان را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی دستگیر کردند.
جانشین فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: متهمان در بازجویی اولیه به جرم خود اعتراف و تعداد ۳۰ رأس دام مسروقه از آنها کشف شد.
یاری با اشاره به کشف ۱۴ فقره سرقت احشام و معرفی ۴ سارق به مراجع قضایی گفت: کارشناسان ارزش ریالی سرقت‌های انجام شده را ۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

دیگر خبرها

  • باند سارقان خودرو در نهاوند منهدم شد
  • انهدام باند سارقان سیم برق در شهرکرد
  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد
  • انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران
  • باند سارقان اسپیلت در زابل منهدم شد
  • انهدام باند سارقان احشام در چهارمحال و بختیاری
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم منهدم شد
  • دستگیری ۲۲ عضو یک شرکت هرمی در نوشهر
  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • ۲۲ نفر از اعضای شرکت هرمی در نوشهر دستگیر شدند